“Το φυσικό αέριο διέξοδος στην ατμοσφαιρική ρύπανση”

Γεώργιος Χατζόπουλος, Σύμβουλος Στρατηγικής & Εταιρικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ

Οι μεταφορές είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την προστασία του περιβάλλοντος και την εξοικονόμηση καυσίμων καθώς στις μέρες μας ένας σημαντικός αριθμός οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων δημιουργεί στους πολίτες και τις επιχειρήσεις ανάγκες και επιθυμίες για μετακινήσεις ή μεταφορές αγαθών οι οποίες εξυπηρετούνται κυρίως από την χρήση ιδιωτικών ή δημόσιων μηχανοκίνητων συστημάτων μεταφοράς. Σύμφωνα με τον κ. Γεώργιο Χατζόπουλο, Σύμβουλο Στρατηγικής & Εταιρικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ, οι πολυποίκιλες ανάγκες στις μεταφορές επιφέρουν επιπτώσεις όπως ποικίλες επιπτώσεις όπως είναι:

-το 10% του ευρωπαϊκού οδικού δικτύου να λειτουργεί καθημερινά σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης

-οι πολίτες της ΕΕ να κάνουν κατά μέσο όρο 1000 μετακινήσεις τον χρόνο (οι μισές είναι μικρότερες των 5 χλμ)

-οι μεταφορές να ευθύνονται περίπου για το 28% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (το 40% παράγεται από τις αστικές μεταφορές), ενώ έχουν ένα μεγάλο μερίδιο ευθύνης στην ηχορύπανση και την μόλυνση και καταστροφή του περιβάλλοντος (π.χ πολυκυκλικοί αρωματικοί υδρογονάνθρακες, βενζόλιο, καταστροφή της στοιβάδας του όζοντος)

-η ανοδική πορεία των τιμών των καυσίμων κίνησης επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στο κόστος των μεταφορών και δημιουργεί σοβαρά εμπόδια για την επιχειρηματικότητα και ανάπτυξη.

 

Πολιτική βιώσιμης ανάπτυξης με φυσικό αέριο

 

Σύμφωνα με τον κ. Χατζόπουλο, «μία πολιτική βιώσιμης ανάπτυξης στον τομέα των μεταφορών θα πρέπει να είναι ικανή να  υποστηρίζει τον διαρκώς βελτιωμένο σύγχρονο τρόπο ζωής, να εξοικονομεί ενέργεια, να μειώνει την ατμοσφαιρική ρύπανση, να προστατεύει την υγεία του πολίτη, να δημιουργεί οικονομική ανάπτυξη και να εξασφαλίζει μια οικονομικά προσιτή, ασφαλή και ευέλικτη μετακίνηση για όλους. Ένα βασικό στοιχείο μιας αειφόρου πολιτικής στον τομέα των μεταφορών πρέπει να είναι και η χρήση νέων εναλλακτικών καυσίμων φιλικών προς το περιβάλλον. Η χρήση φυσικού αερίου για την κίνηση οχημάτων αποτελεί σήμερα μια αποτελεσματική διέξοδο στο οξύ πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και ένα σημαντικό μέσο για την επίτευξη  όλων των στόχων μιαςβιώσιμης πολιτικής στον τομέα των μεταφορών σε όλο τον κόσμο και φυσικά στην Ελλάδα.

Στόχος της Ε.Ε είναι η ανάπτυξη κοινών τεχνικών προδιαγραφών και ο ορισμός ξεκάθαρων στόχων σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη υποδομών για τα εναλλακτικά καύσιμα, ανάμεσα στα οποία το CNG και το LNG (τα οποία παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο). Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά στο CNG και το LNG προτείνεται η δημιουργία πανευρωπαϊκού δικτύου πρατηρίων για τον εφοδιασμό οχημάτων που κινούνται με φυσικό αέριο (είτε σε μορφή CNG είτε LNG). Για το σκοπό αυτό, προτείνεται να οριστούν ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ των πρατηρίων σε εθνικό επίπεδο, 150 χιλιόμετραμέγιστη απόσταση μεταξύ δύο πρατηρίων CNG και 400 χλμ μεταξύ δύο πρατηρίων LNG».

Μπορεί επίσης να σας αρέσει