Τα πλάνα του αναπληρωτή Υπουργού ΠΑΠΕΝ για την ενέργεια

Προϊόν συλλογικής δουλειάς δεκάδων εθελοντών, χαρακτήρισε ο Γιάννης Τσιρώνης τις προγραμματικές δηλώσεις που πραγματοποίησε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή .

Μεταξύ άλλων, ο αναπληρωτής υπουργός ΠΑΠΕΝ ανέφερε:

 

Σε τομείς όπου υπήρχε πίεση από ισχυρά οικονομικά συμφέροντα, όπως στην περίπτωση της «Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.» ή του Ελληνικού, το κεφάλαιο «Περιβάλλον», θεωρήθηκε ένα βαρίδι και αντιμετωπίστηκε με προσχηματικό τρόπο. Οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων είναι στην καλύτερη περίπτωση ανεφάρμοστες και στην χειρότερη απλές εκθέσεις ιδεών. Αντίστοιχα αντιμετωπίστηκαν και οι χωροταξικοί περιορισμοί. Όπου ήταν αδύνατον να παρακαμφθούν τα αυτονόητα έχουν υπάρξει νομοθετικές «ρυθμίσεις φωτογραφίες», ώστε να εξασφαλιστεί ο νομικός φερετζές.
Σε τομείς, όπου χρόνιες παθογένειες έχουν οδηγήσει σε αδιέξοδα, όπως στον τομέα των απορριμμάτων, επιχειρήθηκε η εξαπάτηση των αρμοδίων αρχών στην ευρωπαϊκή ένωση και ταυτόχρονα η οικονομική εκμετάλλευση του αδιεξόδου. Δεν έχουμε επενδύσει δηλαδή στην επίλυση του προβλήματος, αλλά στην αποκόμιση εκβιαστικού κέρδους στην κατεύθυνση παράκαμψης του και εν τέλει διαιώνισης του.
Σε τομείς που αναμένεται φυσιολογική δυσαρέσκεια μερίδας πολιτών, όπως στην ανάρτηση δασικών χαρτών, οι ενέργειες απλά παραπέμφθηκαν στις καλένδες χωρίς καμία ουσιαστική αιτιολογία. Αποτέλεσμα είναι να διαιωνίζεται η ομηρία των πολιτών και να δημιουργούνται τετελεσμένα.
Τέλος σε τομείς όπως το φυσικό περιβάλλον, που ήταν αδιάφοροι για την ηγεσία, διαπιστώνουμε μία μηχανή υπερπαραγωγής μελετών, που πληρώνονται από τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Το σημαντικό δεν είναι να αξιολογήσουμε εάν αυτές οι μελέτες χρυσοπληρώνονται, αφού σε άυλα αντικείμενα είναι δύσκολο να αποδειχθεί. Το σημαντικό είναι να αξιολογήσουμε πόσες και ποιες από τις μελέτες οδήγησαν σε έργα και δράσεις γιατί η πρώτη εντύπωση είναι ότι οι μελέτες στην μεγάλη τους πλειονότητα απλά ξεχνιούνται σε κάποια συρτάρια με αποτέλεσμα στην πράξη να πηγαίνει χαμένη η δαπάνη.

 

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
Τα ζητήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης είναι τα παρακάτω:
Είναι σκανδαλώδης, και επικίνδυνη για το υπουργείο, η υπαγωγή του ΕΠΠΕΡΑΑ στο υπουργείο ανάπτυξης με απόφαση που ψηφίστηκε στις 23/12/14 λίγες δηλαδή μέρες πριν την διάλυση της απελθούσας Βουλής. Η υπαγωγή του περιβάλλοντος και της ενέργειας κάτω από τις υποδομές του Ανάπτυξης οδηγεί στον κίνδυνο τα ευρωπαϊκά κονδύλια να οδηγηθούν στα πολύ πιο ώριμα και μεγάλα έργα των αυτοκινητόδρομων και τελικά να μην υπάρξει ποσόστωση για το περιβάλλον και την παραγωγική ανασυγκρότηση. Υποθέτουμε ότι και αυτή η ρύθμιση ήταν ένα δώρο στους μεγαλοεργολάβους, ώστε να μεγαλώσει ο κουμπαράς της αναπτυξιακής τους λογικής σε βάρος του περιβάλλοντος.
Το υπουργείο βρίσκεται αντιμέτωπο με βαρύτατα πρόστιμα για την συνέχιση λειτουργίας των ΧΑΔΑ κυρίως στην Πελοπόννησο. Αναφερόμαστε σε τελεσίδικο πρόστιμο 10 εκ. € κατ αποκοπή, για την μέχρι σήμερα ασυνέπεια και επί πλέον πρόστιμο 14,52 εκ. € ανά εξάμηνο για την συνεχιζόμενη λειτουργία και μη αποκατάσταση. Το Πράσινο Ταμείο: Όλοι ξέρετε ότι το Πράσινο Ταμείο έχει απαχθεί από το Μνημόνιο και μόνο το 2,5% των αποθεματικών του πηγαίνει στο Περιβάλλον. Βούληση μας είναι το Πράσινο Ταμείο να γυρίσει βαθμιαία στους πολίτες και τους επιχειρηματίες ως πυλώνας βιώσιμης παραγωγικής ανασυγκρότησης

 

Σχεδιασμός
Δασολόγιο-Φυσικό περιβάλλον
Σήμερα έχει κτηματογραφηθεί ένα σημαντικό μέρος της ελληνικής επικράτειας, αλλά κανένας χάρτης δεν έχει οριστικοποιηθεί, γιατί δεν έχει κτηματογραφηθεί η δημόσια περιουσία, που σημαντικό της τμήμα είναι τα δάση
Όσο λοιπόν δεν υπάρχουν δασικοί χάρτες, και δεν οριστικοποιείται η δημόσια περιουσία, δεν είναι δυνατόν να οριστικοποιηθεί και το κτηματολόγιο. Αλλά με την έλλειψη δασικών χαρτών δεν είναι δυνατόν να υπάρξει και δασολόγιο, ώστε να καθοριστεί και η χρήση δασικών εκτάσεων ως βοσκότοπων, αφού όλοι γνωρίζουμε ότι η δική μας παραδοσιακή κτηνοτροφία είναι δασική δραστηριότητα και για αυτό πρέπει να δώσουμε την μάχη στην Ε.Ε. Δεν είναι όμως δυνατόν να συνεχιστεί να μένει σε εκκρεμότητα το ακαταμάχητο τεκμήριο του δημοσίου για περισσότερα από 80.000.000 στρέμματα δηλαδή για το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής επικράτειας.

 

Κτηματολόγιο
Η κτηματογράφηση είναι για εμάς ζήτημα πρώτης προτεραιότητας και όχι ζήτημα πελατειακής συναλλαγής. Ο ίδιος ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ ο κ. Κουκιάδης το 2011 εκτιμούσε την καταπατημένη περιουσία του Δημοσίου σε 150 δις. Μεγάλο τμήμα αποδεικνύεται ότι βρίσκεται σε δομημένες περιοχές, οπότε μπορούν να αποτελέσουν πηγή πολλαπλάσιων εσόδων σε σχέση με το ξεπούλημα των αιγιαλών ή του Ελληνικού.
Χωρικός σχεδιασμός
Στρατηγικές:
Ο χωρικός σχεδιασμός είναι ίσως το πιο σημαντικό εργαλείο για την Ανάπτυξη, την άμβλυνση των ανισοτήτων σε όλες τις κλίμακες, και το βασικό εργαλείο για την διασφάλιση της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος και των συλλογικών αγαθών και κληρονομιάς. Αιχμή της στρατηγικής μας σε κεντρικό επίπεδο είναι η αποκατάσταση του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδιασμού σε ανώτατο επίπεδο, η αποκατάσταση του αυτονόητου δηλαδή όλοι οι πολίτες, άτομα και επενδυτές, θα χτίζουν και θα εκμεταλλεύονται την γη εκεί όπου επιτρέπεται για όλους χωρίς εξαιρέσεις για ορισμένους, χωρίς πλαστά δικαιώματα δόμησης ή εκμετάλλευσης, χωρίς κατίσχυση του δικαιώματος του ισχυρότερου.

 

 

Προτεραιότητες:
Άμεση αναθεώρηση του πλαισίου χωρικού σχεδιασμού με άξονες:

  • – την απλοποίηση των επιπέδων σχεδιασμού,
  • – τον εκδημοκρατισμό του με ενίσχυση της συμμετοχής στην κατάρτιση αλλά και στην παρακολούθηση της εφαρμογής του των τοπικών κοινωνιών μέσα από συντεταγμένη και πολύμορφη διαδικασία που να τους συμπεριλαμβάνει όλους και όλες και με τη βοήθεια γεωχωρικών δεδομένων που θα είναι διαθέσιμα σε διοίκηση και πολίτες,
  • – τον δημόσιο χαρακτήρα του μέσω της κατάργησης της κατίσχυσης των ιδιωτικών σχεδίων έναντι του θεσμοθετημένου σχεδιασμού ή των θεσμοθετημένων όρων προστασίας περιβάλλοντος ή μνημείων καθώς και οικιστικής ανάπτυξης περιοχών.
  • – Επίσπευση της ανάθεσης με διαφάνεια και ισονομία των μελετών κτηματογράφησης σε όλη τη χώρα -ολοκλήρωση, ανάρτηση και κύρωση των Δασικών Χαρτών και η συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών για την παράλληλη ολοκλήρωση και κύρωση των γραμμών αιγιαλού με τον αναγκαίο επιστημονικό τρόπο
  • – Αναβάθμιση – ανασυγκρότηση των υπηρεσιών της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης για την υποστήριξη του χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού.

 

Και εδώ χρωστάω μία απάντηση στον κύριο Τραγάκη.
Όταν μιλάτε για θέσεις εργασίας κύριε Τραγάκη, δεν πρέπει να τις αντιμετωπίζετε αποσπασματικά και πελατειακά. Αυτή η λογική κατέστρεψε την οικονομία μας. Μία στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων δεν πρέπει να αναφέρει μόνο τις θέσεις εργασίας που γεννά, αλλά και τις θέσεις εργασίας που χάνονται. Το μεγαλύτερο αυθαίρετο της Ευρώπης το Mall έχει φέρει κάποιες θέσεις εργασίας. Έχετε μετρήσει πόσες χάθηκαν από την αγορά του Αμαρουσίου;

 

Μιλάτε για θέσεις εργασίας στο Ελληνικό. Σας ενημερώνω, ότι δεν υπάρχει καμία οικονομοτεχνική μελέτη στην σύμβαση πώλησης. Το σίγουρο είναι ότι όλες οι στρατηγικές μελέτες στην Αττική, ακόμα και τα συμπεράσματα το Ρυθμιστικό Αθήνας καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα:
Κάθε νέα δόμηση στην Αττική αυξάνει την υπερπροσφορά, απαξιώνει τον υπάρχοντα δομημένο χώρο και εν τέλει μειώνει τις θέσεις εργασίας.

 

 

Κωδικοποίηση των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων πρέπει να γίνουν πυλώνας ανάπτυξης. Σήμερα, όπως προανέφερα είναι ασκήσεις επί χαρτού για όσους έχουν μάθει να εξαιρούνται. Αντίστροφα όμως, για τον υγιή επιχειρηματία οι μελέτες σήμερα είναι μία τροχοπέδη, ιδιαίτερα για τον μικρό επιχειρηματία, που μπλέκει σε έναν κυκεώνα αδειοδοτήσεων και αντικρουόμενων απαιτήσεων.
Δεσμευόμαστε απέναντι στον υγιή επιχειρηματία, ότι με σωστή κωδικοποίηση θα ξέρει τάχιστα τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για να ξεκινήσει την δραστηριότητα του. Και θα το γνωρίζει χωρίς υπέρογκα κόστη.
Σύμβαση για το τοπίο
Έχει κυρωθεί το 2010, αλλά στην πράξη μένει στα χαρτιά. Έχετε συνειδητοποιήσει τις δραματικές επιπτώσεις από την αδράνεια. Έχετε συνειδητοποιήσει την υποβάθμιση του τοπίου στους κατ’ εξοχήν τουριστικούς προορισμούς, όπως η Σαντορίνη, όπου το τοπίο πλήττεται βάναυσα; Έχετε συνειδητοποιήσει ότι αυτή η αδιαφορία πριονίζει την βάση του τουριστικού μας προϊόντος;

 

 

Έλεγχος
Έλλειψη ελέγχων σημαίνει αθέμιτος ανταγωνισμός, ανάμεσα στον έντιμο επιχειρηματία, που σέβεται το περιβάλλον και τους εργαζομένους του και τον ανέντιμο που μεγιστοποιεί το κέρδος μεταθέτοντας κόστη στην υπόλοιπη κοινωνία. Χωρίς ορθό σχεδιασμό και έλεγχο η οικονομική δραστηριότητα είναι στον αέρα. Πριν 4 χρόνια ακούστηκαν πολλά για τις τεράστιες επενδύσεις που θα έρχονταν από τους Ευρωπαίους και κυρίως τους Γερμανούς επενδυτές. Η πρόβλεψη των Πράσινων βουλευτών ήταν ότι δεν πρόκειται να έρθει κανένας και δεν ήρθε κανένας. Είσαστε η μοναδική νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση, που απορρύθμισε τις εργασιακές σχέσεις, χωρίς να προσελκύσει ούτε μία σοβαρή επενδυτική προσπάθεια.

 

 

Δύο πυλώνες απαιτούνται για την υγιή και υπεύθυνη επιχειρηματικότητα:
Ένα δίκαιο και σταθερό φορολογικό σύστημα. Για αυτό ήδη μίλησαν οι συνάδελφοι μου.
Ένα σταθερό χωροταξικό και περιβαλλοντικό πλαίσιο.
Δεν είναι δυνατόν ο επιχειρηματίας που σέβεται το περιβάλλον, που τηρεί τις πολεοδομικές δεσμεύσεις, που πληρώνει τις ασφαλιστικές τις εισφορές, να σταθεί στο πελατειακό περιβάλλον που έχετε δημιουργήσει.

 

 

Δραματικό παράδειγμα πλημμελών ελέγχων είναι η περίπτωση του Ασωπού. Ξαναγυρίζω λοιπόν στο ερώτημα των θέσεων εργασίας: Τι θέσεις εργασίας προτιμάτε; Το σημερινό μοντέλο είναι το μοντέλο του επιχειρηματία, που λαδώνει και βρίσκεται στο απυρόβλητο.

Προσέξτε!!!!! Αυτός που ρυπαίνει το περιβάλλον και μένει ατιμώρητος την ίδια ατιμωρησία απολαμβάνει στην μαύρη εργασία, στην φοροκλοπή στην παράνομη διακίνηση αγαθών. Και αυτός ο επιχειρηματίας σκοτώνει την υγιή οικονομία και διώχνει την υγιή επιχειρηματικότητα.

Αφήστε λοιπόν τα κροκοδείλια δάκρυα για την απώλεια θέσεων εργασίας. Η πραγματικότητα σας διαψεύδει, γιατί χώρες που είναι αυστηρές και σταθερές στην περιβαλλοντική νομοθεσία διώχνουν τους αεριτζήδες και τελικά δημιουργούν πολύ περισσότερες θέσεις εργασίας από επιχειρηματίες που έρχονται να μείνουν και όχι να αρπάξουν.

Να ξεκαθαρίσουμε λοιπόν ότι τακτικοί και περιοδικοί έλεγχοι σε όλη την Ελλάδα από 100 ανθρώπους δεν γίνεται. Ούτε οι 75 προσλήψεις για όλο το υπουργείο φέτος (που καμία δεν είναι στον τομέα ελέγχου) θα έλυναν το πρόβλημα. Φέτος λοιπόν θα πορευτούμε με αυτή την πραγματικότητα, που βρήκαμε. Αλλά έχετε βαρύτατες ευθύνες κύριοι που αποδομήσατε τους ελεγκτικούς μηχανισμούς κάνοντας δώρο στην ασυδοσία!
ΤΟΜΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

  1. Εθνικό σύστημα προστατευόμενων περιοχών, δάση και χερσαία οικοσυστήματα, βιοποικιλότητα. Μέχρι σήμερα: Βιώνουμε την αποστελέχωση των υπηρεσιών διαχείρισης φυσικού περιβάλλοντος, τη διάλυση της δασικής υπηρεσίας, την εγκατάλειψη της διαχείρισης των δασικών οικοσυστημάτων τόσο ως προς τον παραγωγικό τους ρόλο όσο και ως προς την οικολογική τους διάσταση, την παράδοσή τους σε επιχειρηματικά συμφέροντα, τη νομιμοποίηση αυθαιρεσιών την απουσία δασικών χαρτών.
    Στρατηγική. Μια πολιτική:
    που προσαρμόζεται στις ιδιαιτερότητες των μεσογειακών οικοσυστημάτων με τη μακραίωνη αλληλεπίδραση φύσης και ανθρώπου,
    που εξασφαλίζει τη βιοποικιλότητα και τις ευεργετικές για τον άνθρωπο λειτουργίες των φυσικών οικοσυστημάτων,
    που προωθεί την κοινωνική οικονομία, τη μικρή κλίμακα, την τοπική παραγωγή και κατανάλωση,
    που διαμορφώνεται μέσω δημόσιου, δημοκρατικού, συμμετοχικού σχεδιασμού και γίνεται ευρέως αποδεκτή
    Προτεραιότητες:
    – Ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου προστασίας του Εθνικού Συστήματος Προστατευόμενων περιοχών, προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή ο Νόμος για τη Βιοποικιλότητα 3937/2011.
    – Προώθηση των μέτρων της Εθνικής Στρατηγικής για τη Βιοποικιλότητα” 2014 – 2029
    – Ενεργοποίηση της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για το Τοπίο.
    – Ακύρωση των δασοκτόνων νόμων και ειδικά του ν.4280/2014
    – Επαναφορά του συντονισμού για την καταστολή/διαχείριση των δασικών πυρκαγιών στη Δασική Υπηρεσία
    – Διαχείριση των δασών από μια ενδυναμωμένη και ενιαία Δασική Υπηρεσία
    – Εκπόνηση δασικών διαχειριστικών μελετών και σχεδίων δράσης σε εναρμόνιση με τους εθνικούς στόχους διατήρησης οικοτόπων και ειδών και την στρατηγική για τη βιοποικιλότητα
    – Αναδιάρθρωση και αναδιοργάνωση του Πράσινου Ταμείου, ενίσχυση της διαφάνειας με τη δημοσίευση αναλυτικών ετήσιων απολογισμών και προϋπολογισμών, άρση της δυσλειτουργικότητας.
  2. Εξοικονόμηση ενέργειας-Ατμοσφαιρική ρύπανση
    Με στοιχεία του 2011 στην Ελλάδα δαπανούμε 46% περισσότερο πετρέλαιο ανά μονάδα ΑΕΠ από την πετρελαιοπαραγωγό Νορβηγία. Η οικονομία της χώρας μας είναι όμηρος γεωπολιτικών συμφερόντων, που ζούμε με τα ανεβοκατεβάσματα της τιμής, που καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματική οικονομία.

Η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα είναι δέσμευση της κυβέρνησης και όπως θα αποδείξω, είναι αναπτυξιακή δέσμευση: Μιλάμε για απεξάρτηση από το πετρέλαιο, όπως γίνεται στην Αυστριακή κωμόπολη Gussing, όπου παράγουν το 110% των ενεργειακών τους αναγκών από ΑΠΕ.
Ακριβώς επειδή η ενέργεια ήταν φθηνή, το Gussing έγινε πόλος έλξης πολλών επιχειρήσεων.

Νομίζετε ότι όταν μιλάμε για ΑΠΕ, μιλάμε για μία πολυτέλεια
Θα θυμίσω ότι πολλοί θεωρείτε ότι σήμερα το μεγάλο μας πρόβλημα είναι το χρέος, δηλαδή τα περισσότερα από 300 εκατομμύρια που θα πρέπει να ξεπληρώσουμε στους δανειστές.

Δυστυχώς τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα γιατί με μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδας μέχρι το 2100 θα πρέπει να πληρώσουμε άλλα 700 δισεκατομμύρια. Τόσο εκτιμώνται με την μελέτη της Τράπεζας το κόστος από την κλιματική αλλαγή. Τόσο θα πληρώσουν τα παιδιά μας την αφροσύνη των απελθουσών κυβερνήσεων.

 

 

Εδώ όμως υπάρχει λαμπρό πεδίο για δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις για ενεργειακή και υδατική αναβάθμιση των κτιρίων. Δυστυχώς προϋποθέτουν μεγάλη συμμετοχή από τους ιδιοκτήτες, οπότε η απορρόφηση είναι μικρή. Είναι ζήτημα που πρέπει να επανεξετάσουμε.
Σύνταξη και υλοποίηση «Εθνικής Στρατηγικής για την προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή»
Άμεση δραστηριότητα για τις εκκρεμότητες που αφορούν στο Ευρωπαϊκό πακέτο ενεργειακής και κλιματικής πολιτικής για το 2030 με θέσπιση Εθνικών στόχων μείωσης ΑΕΘ και ολοκλήρωση εθνικού προγράμματος συμμετοχής στον ευρωπαϊκό στόχο για 27% ΑΠΕ το 2030.
Διεκδίκηση κοινοτικών και άλλων διεθνών πόρων για πιλοτικά συστήματα διεσπαρμένης παραγωγής ενέργειας
Προώθηση ενεργειακών συνεταιρισμών κοινωνικής βάσης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ και ενίσχυση εγχώριας βιομηχανίας ΑΠΕ και εξοπλισμού εξοικονόμησης ενέργειας -Επανασχεδιασμός υπολογισμού Ειδικού Τέλους Μείωσης Εκπομπών Αερίων
Προώθηση ανάπτυξης Εταιρειών Ενεργειακών Υπηρεσιών (ESCO) με κοινωνική βάση, στήριξη τοπικών κοινωνικών επιχειρήσεων για παραγωγή πέλετ από δασικά υπολείμματα.
Πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων νοικοκυριών που αντιμετωπίζουν ενεργειακή φτώχεια, με ευρωπαϊκούς πόρους (ΕΣΠΑ, JEREMIE, JESSICA κ.α.). Μείωση φόρου στο Φυσικό Αέριο με επιτάχυνση της σύνδεσης κτιρίων στο δίκτυο
Πολιτικές μείωσης της χρήσης ΙΧ, αυστηροί έλεγχοι για κάρτα καυσαερίων και καυστήρες εκτός προδιαγραφών

 

3) Απορρίμματα

Η μάχη πρέπει να δοθεί για να μην πληρώσουμε αυτό το πρόστιμο στις αρχές του Ιουνίου με άμεσο κλείσιμο των ΧΑΔΑ. Πιθανά να υπάρξει μία ελαστικότητα στο τι ονομάζουμε αποκατάσταση, εάν αποδείξουμε ταχύτατα, ότι αλλάξαμε πολιτικές και δεν προσπαθούμε να τους εξαπατήσουμε κλείνοντας δήθεν τους ΧΑΔΑ, αλλά συνεχίζοντας να αποθέτουμε τα απορρίμματα σε γειτονικά ρέματα.
Πολιτικές πρόληψης, μείωσης, επαναχρησιμοποίησης κομποστοποίησης και ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή. Ένταξη της μεθόδου Διαλογής στην Πηγή στο Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης
Αναθεώρηση των ΠΕΣΔΑ με βάση τον νέο ΕΣΔΑ και το Εθνικό Σχέδιο πρόληψης / μείωσης.
Επανεξέταση των ενεργών διαγωνισμών κατασκευής μονάδων επεξεργασίας με τη μέθοδο ΣΔΙΤ.
Ενθάρρυνση συνεταιριστικών πρωτοβουλιών διαχείρισης απορριμμάτων σε αρωγή των δημοτικών υπηρεσιών
Ενιαίες διαδικασίες συντονισμού και αξιολόγησης των συστημάτων διαχείρισης αποβλήτων.

 

4) Υδάτινοι πόροι
Μέχρι σήμερα: προωθούνταν η ιδιωτικοποίηση των δικτύων ύδρευσης–αποχέτευσης, των υδροηλεκτρικών μονάδων και των υπογείων υδάτων μέσω των δικαιωμάτων άντλησης. Παράλληλα, παραμένουν σημαντικά προβλήματα από την επιβάρυνση υδροφορέων και επιφανειακών υδατικών συστημάτων (Κορώνεια, Βεγορίτιδα, Ασωπός, Πηνειός κλπ) από βιομηχανική, αγροτική και αστική ρύπανση και υπεράντληση.

Τα πρώτα σχέδια διαχείρισης λεκανών απορροής σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Οδηγίας 2000/60, καθυστέρησαν απαράδεκτα, με αποτέλεσμα η χώρα να βρεθεί κατηγορούμενη στο ευρωπαϊκό δικαστήριο.

 

Προτεραιότητες:
Επικυρώνεται πολιτικά η ακύρωση της ιδιωτικοποίησης των ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ από το ΣτΕ. Η ιδιοκτησία και η διαχείριση των υπηρεσιών και υποδομών παραμένει δημόσια και μη κερδοσκοπική.
Εκπόνηση νέων διαχειριστικών σχεδίων για την περίοδο 2015-2020. Θα επανεξεταστούν / αρθούν έργα / μέτρα που αντίκεινται στις απαιτήσεις της Οδηγίας 2000/60 και την αειφόρο χρήση των υδάτων (Αχελώος, Αώος κλπ)
Προώθηση επαναχρησιμοποίησης, εξοικονόμησης και ορθολογικής διαχείρισης των υδατικών πόρων στην αγροτική παραγωγή, τον τουρισμό, την παραγωγή ενέργειας, τη βιομηχανία
Αποφυγή κατασκευής νέων μεγάλων φραγμάτων που διακόπτουν τους υδάτινους κύκλους, και καταστρέφουν την οικολογική ισορροπία -αποτρεπτική πολιτική για μικρών φραγμάτων που εμποδίζουν δυνατότητες όπως ο ορεινός τουρισμός, αλλοιώνουν το φυσικό τοπίο και προκαλούν τροποποίηση των υδάτινων σωμάτων
Ενίσχυση της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων, της Ρυθμιστικής Αρχής Υδάτων και των Διευθύνσεων Υδάτων των Περιφερειών
Ολοκλήρωση των πρώτων σχεδίων Διαχείρισης Κινδύνου από Πλημμύρες

Η πατρίδα μας είναι πολύ πλούσια

Πατρίδα μας είναι οι άνθρωποι.

Πατρίδα μας είναι ο φυσικός και πολιτιστικός μας πλούτος.

Αξίζει να την προστατεύσουμε.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει