«Βάλσαμο» το CNG για τους επαγγελματικούς στόλους

«Βάλσαμο» το CNG για τους επαγγελματικούς στόλους

Ο ένας από τους δύο στρατηγικούς στόχους που έχει θέσει η ΔΕΠΑ για την ανάπτυξη της αγοράς του φυσικού αερίου στην Ελλάδα, είναι η δημιουργία στόλων επαγγελματικών οχημάτων που κάνουν χρήση του CNG.

 

Τα επαγγελματικά οχήματα, ελαφρά ή βαρέα, διανύοντας κατά μέσο όρο πολλαπλάσια χιλιόμετρα σε σχέση με τα επιβατικά οχήματα σε ετήσια βάση, το Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας τους επηρεάζεται σημαντικά από το κόστος του καυσίμου που χρησιμοποιούν. Οι μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί από τη ΔΕΠΑ προσδιορίζουν, έστω και χονδρικά, τα οφέλη για έναν επαγγελματία από τη χρήση του FISIKON.

 

Δεδομένου ότι τα εν λόγω οχήματα (ελαφρά ή βαρέα) διανύουν σε ετήσια βάση αυξημένο αριθμό χιλιομέτρων, αποτελούν έναν από τους βασικούς κλάδους της αγοράς αυτοκινήτων στον οποίο εστιάζει η στρατηγική της εταιρείας. Εξάλλου, με αυτόν τον τρόπο θα καταστούν δυνατές και οι γρηγορότερες αποσβέσεις στον δεύτερο στρατηγικό στόχο της ΔΕΠΑ, που δεν είναι άλλος από την ανάπτυξη του δικτύου πρατηρίων ανεφοδιασμού που προσφέρει.

 

Αν ένα βενζινοκίνητο όχημα μετατραπεί για να κάνει χρήση φυσικού αερίου ως καύσιμο, ή αντικατασταθεί με ένα όχημα CNG, τότε το όφελος για τον ιδιοκτήτη του μεταφράζεται σε μείωση του κόστους καυσίμου κατά 60% – 65%. Στην περίπτωση της υποκατάστασης του πετρελαίου κίνησης ή και του υγραερίου από το φυσικό αέριο, το όφελος στο κόστος καυσίμου είναι της τάξης του 40%.

 

 

CNG: Το καύσιμο των ΟΤΑ

Η χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο για τους στόλους οχημάτων που διατηρούν οι ΟΤΑ (π.χ. Δήμοι) συνιστά ένα γεγονός που, αν μη τι άλλο, αποδεικνύει τα οφέλη και την ευελιξία του καυσίμου. Ήδη κάποιοι Δήμοι έχουν προβεί στην προμήθεια οχημάτων φυσικού αερίου για τις ανάγκες τους, ωστόσο δεν έχει υπάρξει ακόμη μέχρι στιγμής κάποια επίσημη συζήτηση με τη ΔΕΠΑ για το θέμα. Φυσικά, το ενδεχόμενο π.χ. δημιουργίας επιπλέον πρατηρίων ανεφοδιασμού που θα καλύπτουν τις ανάγκες των στόλων των Δήμων είναι μια εξέλιξη που θα φέρει κοντά τις δύο πλευρές, καθώς είναι κάτι που ενδιαφέρει τη ΔΕΠΑ και στην περίπτωση εταιρειών με μεγάλους στόλους οχημάτων.

 

Προγράμματα επιδοτήσεων που… συμφέρουν

Για το λόγο αυτό, έχουν ήδη σχεδιαστεί και δρομολογούνται προγράμματα επιδοτήσεων για εταιρικούς στόλους οχημάτων ή μεμονωμένους επαγγελματίες, που επιθυμούν να αποκτήσουν ένα όχημα με κινητήρα φυσικού αερίου ή να διασκευάσουν τον κινητήρα του οχήματος που ήδη κατέχουν, για χρήση του CNG. Στην παρούσα φάση, η ΔΕΠΑ δρομολογεί ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα επιδοτήσεων, στο επίκεντρο του οποίου βρίσκονται τα δύο νέα μεγάλα πρατήρια στο Ρέντη και το Κορωπί (επίκειται η λειτουργία του). Συγκεκριμένα, έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα επιδότησης για την μετατροπή οχημάτων για χρήση φυσικού αερίου ως καύσιμο, σε εταιρείες με μικρούς ή μεγάλους στόλους επαγγελματικών οχημάτων, στην ευρύτερη περιοχή γύρω από τα εν λόγω πρατήρια.

 

 

Ουσιαστικά, η ΔΕΠΑ θα προσφέρει την δωρεάν μετατροπή κάποιου ή κάποιων εκ των οχημάτων των εν λόγω εταιρειών προκειμένου, εφόσον δουν τα οφέλη από τη χρήση τους, να προχωρήσουν στην μετατροπή των υπολοίπων οχημάτων του στόλου τους. Τα κόστη καλύπτονται εξ ολοκλήρου από τη ΔΕΠΑ. Παράλληλα, παρέχονται σημαντικά οφέλη, στην αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που διατίθενται αυτήν τη στιγμή στην ελληνική αγορά, αφού καλύπτεται ουσιαστικά μέρος της λιανικής τιμής εκδόσεων με εργοστασιακούς κινητήρες φυσικού αερίου. Αυτό περιλαμβάνει διάφορες εταιρείες. Δυστυχώς αυτό δεν επεκτείνεται και στον κλάδο των ΤΑΧΙ καθώς αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχουν διαθέσιμες επιλογές.

 

Ωστόσο, εξετάζεται το ενδεχόμενο επιδοτήσεων στις μετατροπές βενζινοκίνητων οχημάτων για χρήση του φυσικού αερίου (η περίπτωση των πετρελαιοκινητήρων, στην παρούσα φάση, δεν συμφέρει, ιδιαίτερα για τα ελαφρά επαγγελματικά). Η μετατροπή ενός πετρελαιοκινητήρα σε διπλού τύπου καυσίμου, είναι συμφέρουσα για τις κατηγορίες των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων. Παρόλα αυτά, από πέρυσι είχε ξεκινήσει ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων για οχήματα TAXI της Skoda, με διετή διάρκεια, μέσω του οποίου ταξινομήθηκαν τελικά 150 οχήματα. Ωστόσο, συγκεκριμένες αλλαγές στην αντιπροσώπευση της εταιρείας στην Ελλάδα έχουν… βραχυκυκλώσει μέχρι στιγμής την προσπάθεια.

 

Πηγή: Συνέντευξη Στέφανου Οικονομίδη, Αναπληρωτή Διευθυντή Δραστηριοτήτων Στρατηγικής & Εταιρικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ στο Auto Τρίτη Επαγγελματικά
Μπορεί επίσης να σας αρέσει