Το μέλλον στα εναλλακτικά καύσιμα

Σημείο αναφοράς για τις εξελίξεις, οι οποίες διαδραματίζονται στο πεδίο της αξιοποίησης των εναλλακτικών μορφών ενέργειας στην αυτοκίνηση και στις μεταφορές, αποτέλεσε η ανοιχτή ημερίδα της ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ, η οποία πραγματοποιήθηκε την 1η Δεκεμβρίου στο ξενοδοχείο Porto Palace στη Θεσσαλονίκη.

 

Με πάνω από 1.500 συμμετέχοντες από όλο το φάσμα της αυτοκίνησης και των μεταφορών και ειδικότερα ιδιοκτήτες πρατηρίων καυσίμων, συνεργείων οχημάτων, προμηθευτών εξοπλισμού, στελεχών αντιπροσωπειών αυτοκινήτων από όλη τη Βόρεια Ελλάδα αλλά και από την Αθήνα, η ημερίδα συνέβαλε τα μέγιστα στην ουσιαστική και υπεύθυνη ενημέρωση για τις προοπτικές και δυνατότητες, που προκύπτουν από τη χρήση των εναλλακτικών μορφών ενέργειας.

Την ημερίδα εκτός από τους επαγγελματίες του χώρου παρακολούθησαν και πολλοί υπηρεσιακοί παράγοντες, στελέχη Υπουργείων, Περιφερειών, αλλά και Δήμων.

 

 

Εκτός από ενημέρωση, η ημερίδα με τους ειδικούς ομιλητές της, οι οποίοι ανέλυσαν πλειάδα θεσμικών, οικονομοτεχνικών, τεχνικών και φορολογικών θεμάτων, «έδειξε» στους παριστάμενους ποιες είναι οι επιχειρηματικές ευκαιρίες, που διανοίγονται στο πεδίο των πρατηρίων υγρών και αερίων καυσίμων και ενέργειας, της αυτοκίνησης και των μεταφορών, αξιοποιώντας τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας.

 

 

 

Το αργότερο μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2015 εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμα και τα 14 πρατήρια φυσικού αερίου, που περιλαμβάνονται στην πρώτη φάση του προγράμματος της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ) για την ανάπτυξη του δικτύου της σε συνεργασία με τον όμιλο των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ), όπως γνωστοποίησε ο συνεργάτης της εταιρείας, μεταλλειολόγος Γιώργος Χατζόπουλος, μιλώντας από το βήμα ημερίδας στη Θεσσαλονίκη.

Αναλυτικότερα, κατά την ομιλία του στην ημερίδα, που διοργάνωσε η εταιρεία ΣΑΜΑΡΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ- Σύμβουλοι Μηχανικοί, ο κ.Χατζόπουλος σημείωσε ότι πρόκειται για τρία πρατήρια στη Θεσσαλονίκη (εκ των οποίων το ένα ήδη λειτουργεί και ένα ακόμη πρόκειται να τεθεί άμεσα σε λειτουργία), από ένα σε Λάρισα, Βόλο και Λαμία και οκτώ στην Αθήνα (τα δύο ήδη λειτουργούν).

 

 

FISIKON με 1 ευρώ και επιδότηση για μετατροπή οχημάτων ώστε να χρησιμοποιούν CNG

Ο κ.Χατζόπουλος επισήμανε ακόμη ότι στόχοι της εταιρείας είναι -μεταξύ άλλων- η τοποθέτηση του FISIKON στην αγορά σε τιμή που κυμαίνεται στο επίπεδο του 1 ευρώ/κιλό, η ανάπτυξη συνεργασιών με εταιρείες εμπορίας αυτοκινήτων και η επιδότηση της μετατροπής ορισμένων οχημάτων, ώστε να χρησιμοποιούν συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG).

Πρόσθεσε ότι βάσει υπολογισμών της ΔΕΠΑ, με διείσδυση 10% του φυσικού αερίου στην αγορά αυτοκίνησης, μπορεί να επιτευχθεί μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 750.000 τόνους ετησίως.

 

 

Άμεσα οι υπουργικές αποφάσεις για τη μετατροπή κινητήρων σε φυσικού αερίου και τη φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Μέχρι το τέλος του 2014 αναμένεται να εκδοθούν οι υπουργικές αποφάσεις α) για τη μετατροπή των κινητήρων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε φυσικού αερίου και β) για τις συσκευές φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Τα παραπάνω γνωστοποίησε στην εκδήλωση ο Πάνος Κουκουλομάτης, στενός συνεργάτης και εκπρόσωπος του υφυπουργού Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της διοργανώτριας εταιρείας, Δημήτρης Σαμαράς, επισήμανε ότι σήμερα υπάρχουν παγκοσμίως 20 εκατ. οχήματα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο, τα οποία τροφοδοτούνται από 25.000 πρατήρια, ενώ οι αντίστοιχοι αριθμοί για την Ευρώπη είναι 2 εκατ. οχήματα και 4500 πρατήρια.

Όπως είπε, τα πρατήρια που θα εγκαταστήσουν εναλλακτικά καύσιμα και στην Ελλάδα θα πάρουν μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στα επόμενα χρόνια, καθώς -μεταξύ άλλων- θα μπορούν πλέον να διανέμουν αέριο με ειδικά βυτιοφόρα και στις περιοχές εκείνες, όπου δεν υπάρχει δίκτυο.
Τι συμβαίνει με τα ηλεκτροκίνητα σε Ελλάδα και Πορτογαλία;
Σε ό,τι αφορά τα σημεία φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων πάντως, η Ελλάδα φαίνεται ότι κινείται με ρυθμούς χελώνας, ενώ χώρες με συγκρίσιμο προφίλ, όπως η Πορτογαλία, “τρέχουν”.
Με βάση στοιχεία του 2011, που παρουσιάστηκαν στην ημερίδα, η Πορτογαλία είχε το 2011 περίπου 1350 σημεία φόρτισης, με στόχο για 12.000 το 2020, ενώ η Ελλάδα διέθετε μόνο …τρία, τα οποία στόχος είναι να αυξηθούν σε 13.000 στην επόμενη πενταετία-εξαετία. Στη Γερμανία ετέθη στόχος για 150.000 σημεία φόρτισης μέχρι το 2020 από για περίπου 2000 το 2011 και στο Ηνωμένο Βασίλειο 122.000 από 703 πριν από λίγα χρόνια.

Οι στόχοι της ΔΕΠΑ για τα επόμενα χρόνια
Την ενεργειακή ασφάλεια όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και ολόκληρης της γεωγραφικής περιοχής που την περιβάλλει, έχει πλέον ως στόχο η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ), μέσω και της δημιουργίας του συνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου μεταξύ της χώρας μας και της Βουλγαρίας (IGB). “Μέσω και του αγωγού αυτού δημιουργούμε μια νέα πύλη εισόδου αερίου” σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Σπύρος Παλαιογιάννης, κατά την ομιλία του σε ημερίδα, που διοργάνωσε η εταιρεία ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ.

Ο ίδιος επισήμανε ότι αυτή την περίοδο η ΔΕΠΑ επαναπροσδιορίζει τη στρατηγική της και το επιχειρησιακό της πλάνο και στα επόμενα χρόνια θα αρχίσουν να γίνονται πράξη οι λύσεις που επεξεργάζεται σήμερα, σε σχέση με την τροφοδοσία της ανατολικής Ελλάδας και των νησιών με συμπιεσμένο και υγροποιημένο φυσικό αέριο (CNG και LNG).

Συμπέρασμα
Η ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών ενέργειας στην αυτοκίνηση και στις μεταφορές αναμένεται πως θα συμβάλλει στην μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, της εξάρτησης από το πετρέλαιο, καθώς και του κόστους των μετακινήσεων, των μεταφορών, των προϊόντων και των υπηρεσιών. Επιπλέον, θα αυξηθεί ο όγκος εργασιών των κατασκευαστών και των προμηθευτών εξοπλισμού, θα κάνουν μετατροπές τα συνεργεία, θα διαθέσουν πιο πολλά αυτοκίνητα οι αντιπροσωπείες και θα έχουν μεγαλύτερο τζίρο τα πρατήρια καυσίμων.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει