Με CNG «τρέχουν» πλέον επαγγελματίες και επιχειρήσεις

LPG vs CNG

Προωθείται και αυξάνεται η χρήση του «πράσινου» καυσίμου

Το φυσικό αέριο αποτελεί το κατεξοχήν καύσιμο που μπορεί να συμβάλλει στην εφαρμογή μιας πολιτικής υπέρ της μείωσης των εκπομπών ρυπογόνων ουσιών, αλλά και της οικονομικής μετακίνησης, είτε πρόκειται για ιδιωτικά και δημόσια οχήματα, είτε και κυρίως, για ελαφρά και βαριά επαγγελματικά φορτηγά, καθώς μπορεί να μειώσει σημαντικά, τόσο τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα (βενζίνη κλπ), όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αλλά και οξειδίων του αζώτου σε σχέση με το πετρέλαιο και το diesel. Το γεγονός έχει οδηγήσει στη δημιουργία πολιτικών σε όλο τον κόσμο, που προωθούν τη χρήση του CNG στις μεταφορές και ως εκ τούτου, έχουν αυξηθεί ραγδαία, από τη μία πλευρά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που επικεντρώνονται στην εν λόγω αγορά και από την άλλη, η ζήτηση από τους καταναλωτές, οι οποίοι προσβλέπουν και στην τεράστια εξοικονόμηση που προσφέρει. Ως εκ τούτου, κυκλοφορούν ήδη πάνω από 20 εκατομμύρια οχήματα φυσικού αερίου σε παγκόσμιο επίπεδο, αριθμός που αναμένεται να αυξάνεται με ακόμη μεγαλύτερους ρυθμούς τα επόμενα χρόνια, καθώς οι προμηθεύτριες εταιρείες του εν λόγω καυσίμου, επεκτείνουν και βελτιώνουν διαρκώς τις σχετικές υποδομές, διευκολύνοντας τους οδηγούς και κατ’επέκταση, επιτρέποντας την ακόμη μεγαλύτερη διείσδυση του καυσίμου στην αυτοκίνηση.

 

Έξτρα κίνητρα σε Ευρώπη και Ελλάδα

 

Η «φιλικότητα» του CNG με το περιβάλλον και σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα, έχει… αναγκάσει τόσο τις ΗΠΑ, όσο και την Ευρώπη να εκδώσουν σχετικές οδηγίες υπέρ του, δημιουργώντας και έξτρα κίνητρα για τη χρήση του. Στην Ελλάδα δε, η αίσια εξέλιξη στις διαπραγματεύσεις για την παραμονή της χώρας στην Ευρώπη, φέρνει ξανά στην επιφάνεια και τα νέα αυτά κίνητρα που προσφέρονται από την Ε.Ε. και την κυβέρνηση, αλλά και την ίδια την αγορά φυσικού αερίου, για χρήση του «πράσινου» καυσίμου στις μεταφορές και τις επιχειρήσεις με στόχο την σύνδεση της εξοικονόμησης ενέργειας με δύο διαφορετικούς άξονες εξίσου σημαντικούς:

  • την προστασία του περιβάλλοντος και την
  • τόνωση της ανταγωνιστικότητας με την επίτευξη οικονομικών κλίμακος.

Πρόκειται για πρωτοβουλίες που έχουν ως στόχο, να θέσουν ένα σαφές πλαίσιο για την διεύρυνση της χρήσης φυσικού αερίου από οδηγούς οχημάτων, ενώ στοχεύουν μεταξύ άλλων στη συμμόρφωση με τους Κανονισμούς που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη σύνδεση των επιδοτήσεων με την προώθηση της καινοτομίας και της έξυπνης ανάπτυξης. Συγκεκριμένα για τη χώρα μας δε, ένα πρόσφατο μέτρο αποτελεί η πρωτοβουλία για την απαλλαγή των αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο από την καταβολή τέλους αδείας με αποτέλεσμα να μην ισχύει το τέλος των 75 ευρώ, ούτε για τα οχήματα στα οποία εγκαθίσταται σύστημα CNG.

 

Νέα πρατήρια και πιστοποιημένα συνεργεία

 

Το δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου στην Ευρώπη, βρίσκεται σε αρκετά ανεπτυγμένο στάδιο, ενώ αυξάνονται διαρκώς και τα σημεία ανεφοδιασμού γενικότερα, στους λεγόμενους «μπλε διαδρόμους» σε όλο τον κόσμο. Στην Ελλάδα πάντως, το δίκτυο υπολείπεται αντιστρόφως ανάλογα με τη ζήτηση, αν και το τελευταίο διάστημα φαίνεται να παίρνει και πάλι… μπρος, με τη ΔΕΠΑ να ανακοινώνει την προηγούμενη εβδομάδα, δύο νέα πρατήρια Fisikon σε κομβικά σημεία της χώρας. Συγκεκριμένα, η εταιρεία επικοινώνησε την έναρξη λειτουργίας δύο ακόμη πρατηρίων φυσικού αεριού, στη Λάρισα και το Βόλο, τα οποία και καταστούν πλέον επαρκές το δίκτυο, για την εύκολη υλοποίηση της διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη με απόλυτη αυτονομία για κάθε ΙΧ, μόνο με φυσικό αέριο και χωρίς να χρειαστεί η χρήση βενζίνη.
Πρόσκληση της ΔΕΠΑ σε επαγγελματίες

 

Παράλληλα και σε μία προσπάθεια να βελτιώσει τόσο την ποσότητα όσο και την ποιότητα των συνεργείων που αναλαμβάνουν την εγκατάσταση συστήματος φυσικού αερίου, η ΔΕΠΑ, μέσω του φορέα υλοποίησης, TÜV Austria Hellas, απηύθυνε πρόσφατα πρόσκληση σε κάθε ενδιαφερόμενο (ατομικές επιχειρήσεις ή νομικά πρόσωπα) να υποβάλει εκδήλωση ενδιαφέροντος για συμμετοχή σε Δίκτυο ανεξάρτητων πιστοποιημένων συνεργείων μετατροπής αυτοκινήτων με συστήματα CNG, μετά την ολοκλήρωση παρακολούθησης και σχετικού εκπαιδευτικού προγράμματος. Στόχος η δημιουργία «πιστοποιημένων συνεργείων μετατροπής αυτοκινήτων με συστήματα CNG», στα οποία και θα μπορεί να απευθύνεται ο δυνητικός καταναλωτής, για να λαμβάνει κάθε πληροφορία σχετική με τη μετατροπή βενζινοκίνητων ή/και πετρελαιοκίνητων οχημάτων, σε οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο και σε περίπτωση που επιθυμεί, να διενεργεί τις απαραίτητες εργασίες για τη μελέτη ή/ και μετατροπή του οχήματος του, την προμήθεια ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο καθίσταται δυνατή η χρησιμοποίηση πεπιεσμένου CNG για την κίνηση αυτοκινήτων οχημάτων, τη ρύθμισή τους, τη συντήρησή τους κλπ.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει