Fiat Panda 0,9 TwinAir CNG. Super οικονομικό !

Fiat Panda ! Eντυπωσιακά οικονομικό.

Με το Φυσικό αέριο να έχει μπει πλέον για τα καλά στη ζωή μας, επανερχόμαστε δοκιμάζοντας εκ νέου το super οικονομικό Fiat Panda με CNG, που διατίθεται πλέον «κανονικά» και στην αγορά της χώρας μας.

 

Το περσινό καλοκαίρι είχαμε δοκιμάσει εν Ελλάδι το εργοστασιακό Fiat Panda με Φυσικό Αέριο, παρότι δεν είχε ακόμη ξεκινήσει η διάθεσή του στην αγορά της χώρας μας. Πλέον, με το Φυσικό Αέριο κίνησης να αναπτύσσεται και στην Ελλάδα, με ήδη 5 πρατήρια, 3 στην Αθήνα, 1 στη Θεσσαλονίκη και 1 στο Βόλο, να εφοδιάζουν τα αυτοκίνητα του είδους με το οικονομικό αυτό καύσιμο, επανερχόμαστε με τη δοκιμή τουPanda CNG, ώστε να δώσουμε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για το μοντέλο της Fiat.
Ένα Panda, λίγο ψηλότερο από τα άλλα

 

Σχεδιαστικά, το Fiat Panda με Φυσικό Αέριο δεν διαφοροποιείται στο ελάχιστο από τα υπόλοιπα Panda, έχοντας μόνο υψηλότερη απόσταση από το έδαφος (+54 χλστ.), μιας και το δάπεδό του είναι ειδικά διαμορφωμένο για να φιλοξενήσει τις έξτρα 2 δεξαμενές του φυσικού αερίου, εκτός βέβαια του ρεζερβουάρ βενζίνης. Συνολικά, η μέγιστη χωρητικότητα των ρεζερβουάρ καυσίμων του Panda CNG είναι 32 λτ. βενζίνης και 12 κιλά φυσικού αερίου.
Με 12.740 ευρώ
Στο τιμολογιακό κομμάτι, η αρχική έκδοση Pop του Panda 0,9 TwinAir με Φυσικό Αέριο κοστίζει 12.740 ευρώ ύστερα από την έκπτωση και την απόσυρση, όντας 2.200 ευρώ ακριβότερη από την αντίστοιχη έκδοση χωρίς Φυσικό Αέριο. Το κόστος αυτό μπορεί να αντισταθμιστεί σύντομα, λόγω της διαφοράς στο κόστος χρήσης που προκύπτει από την κατανάλωση. Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό, από την αρχική έκδοση Pop λείπουν στοιχεία όπως το ESP ή το ηχοσύστημα, μειώνοντας έτσι το επίπεδο του Value for Money.

 

Κινητήρας που δίνει έμφαση στην οικονομία

 

Το μοτέρ που φέρει το Fiat Panda CNG είναι ο γνωστός μας 2κύλινδρος TwinAir Turbo κινητήρας, ο οποίος έχει δεχθεί ορισμένες επεμβάσεις στο σύστημα τροφοδοσίας, τις βαλβίδες και το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου. Η λειτουργία του ορίζει ότι με το ξεκίνημα, το καύσιμο που αντλεί είναι το Φυσικό Αέριο, ενώ η βενζίνη χρησιμοποιείται μόνο εφόσον ο οδηγός το επιλέξει ή όταν το CNG κοντεύει να εξαντληθεί. Από πλευράς απόδοσης, με Φυσικό Αέριο το μοτέρ αυτό αποδίδει 80 ίππους και 85 με βενζίνη, ενώ η ροπή μειώνεται ελαφρώς στα 140 Nm με Φυσικό Αέριο. Στην πράξη, το Panda 0,9 TwinAir CNG χάνει σε επιδόσεις σε σχέση με το απλό βενζινοκίνητο (είναι από 2 έως 4 δλ. πιο αργό σε όλες τις μετρήσεις μας), ωστόσο η εξαιρετική οικονομία από το καύσιμο, αποζημιώνει τον οδηγό του. Σύμφωνα λοιπόν με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι 3,1 κιλά Φυσικού Αερίου ανά 100 χλμ., κάτι που συνεπάγεται μόλις 3 ευρώ ανά 100 χλμ., με τη σημερινή τιμή του CNG (0,97 ευρώ/κιλό). Στο ίδιο επίπεδο βρίσκονται και οι εκπομπές ρύπων (86 γρ./χλμ.), απαλλάσσοντας τον κάτοχό του από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

 

Πόσο γρήγορα κάνω απόσβεση

 

Όπως προείπαμε, σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης το Fiat Panda 0,9 TwinAir CNG κοστίζει 2.200 ευρώ ακριβότερα. Το ποσόν αυτό δεν είναι ευκαταφρόνητο, ωστόσο βάζοντας κάτω τις εργοστασιακές καταναλώσεις του Panda 0,9 TwinAir βενζίνης (4,2 λτ./100 χλμ.) και του Panda 0,9 TwinAir CNG (3,1 κιλά/100 χλμ.), σε συνδυασμό και με τις ισχύουσες τιμές καυσίμου (1,681 ευρώ/λτ. η βενζίνη, 0,97 ευρώ/κιλό το φυσικό αέριο), βλέπουμε ότι για 15.000 χλμ. το χρόνο, το Panda βενζίνης απαιτεί 1.059 ευρώ για καύσιμο, ενώ το Panda με Φυσικό Αέριο μόνο 451 ευρώ. Οπότε, για αυτό το διάστημα χιλιομέτρων ο κάτοχός του έχει όφελος 608 ευρώ το χρόνο, κάτι που σημαίνει ότι στα 3,5 χρόνια θα έχει αποσβέσει τα έξτρα χρήματα που δαπάνησε για το αυτοκίνητο. Και φυσικά, εάν τα ετήσια χιλιόμετρα είναι περισσότερα, τότε ο χρόνος αυτός μειώνεται ακόμη πιο πολύ.

 Σταθερό και με καλή άνεση

 

Στο δρόμο, το Fiat Panda 0,9 TwinAir CNG διατηρείται ευχάριστο, ευκολοδήγητο και με πολύ καλή άνεση από την ανάρτηση.
Παράλληλα, στην ευθεία παραμένει ασφαλές και σταθερό, ενώ στις στροφές, το υπερυψωμένο πλαίσιο και η μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης (έρχονται από το Panda Trekking και το Panda 4X4), συνεπάγονται ελαφρώς υψηλότερες κλίσεις από το αμάξωμα, χωρίς να επηρεάζεται η σταθερότητα του αυτοκινήτου.
Πολύ καλή είναι και η αίσθηση από το –ηλεκτρικό– τιμόνι, ενώ τα φρένα είναι μετρίως αποτελεσματικά (100-0 χλμ./ώρα σε 42,0 μ.).

Με το δίκτυο των πρατηρίων Φυσικού Αερίου να αυξάνεται, αυτοκίνητα όπως το Fiat Panda CNG μπαίνουν άμεσα στο προσκήνιο. Μπορεί σε επιδόσεις να είναι υποδεέστερο του Panda με βενζίνη, ωστόσο η οικονομία κίνησης που προσφέρει το μοντέλο της Fiat είναι εντυπωσιακή και σίγουρα, αποτελεί έναν γερό λόγο αγοράς του.

Με μιά ματιά: 

• Έχει turbo κινητήρα 0,9 λτ.
• Αποδίδει 80 ίππους
• Καίει 3,1 κιλά φυσικό αέριο ανά 100 χλμ.
• Κοστίζει 12.740 ευρώ

  🙂  Οικονομία κίνησης + Xωρίς τέλη κυκλοφορίας + Σχεδίαση + Ευελιξία + Πρακτικότητα + Ανεση

 😕  Επιδόσεις σε σχέση με το βενζινοκίνητο – Αυξημένο βάρος

Μπορεί επίσης να σας αρέσει