Ένας Sprinter που κινείται σε ρυθμούς… Fisikon

Το επαγγελματικό "εργαλείο" που -με fisikon- καίει ...σχεδόν τίποτε !

H νέα γενιά του Mercedes-Benz Sprinter είναι πλέον διαθέσιμη και στην ελληνική και σε εκδόσεις NGT (Natutal Gas Technology) προσφέροντας στον ιδιοκτήτη της μειωμένο λειτουργικό κόστος έως και κατά 30% σε σχέση με τις συμβατικές –πετρελαιοκίνητες- επιλογές.

 

Με μια ματιά

 

– Μειωμένο κόστος χρήσης έως και κατά 30%
– Διαθέσιμο με μονό ή διπλό τύπο καυσίμου
– Κινητήρας 1,8λτ. με απόδοση 156 ίππων
– Κατανάλωση Fisikon από 8,8kg/100χλμ.
– Εκπομπές CO2 από 240 g/km
– Αυτονομία έως και 1.200 χλμ.
Μέσα στον Ιούλιο του 2014, η νέα γενιά του Mercedes-Benz Sprinter συμπληρώνει ένα έτος εμπορικής πορείας και τα πρώτα αποτελέσματα των πωλήσεων του σε πανευρωπαϊκό επίπεδο καθιστούν σαφές πως το γερμανικό μοντέλο θα εξακολουθήσει να αποτελεί σημείο αναφοράς στις πωλήσεις της κατηγορίας των μεγάλων Van σε όλες τις αγορές της γηραιάς ηπείρου.
Διαθέσιμο σε εκδόσεις με μεικτό βάρος από 3,0t. – 5,0t., το Sprinter έχει να επιδείξει μια ανεξάντλητη γκάμα εκδόσεων που περιλαμβάνει οχήματα με ανοικτή ή κλειστή καρότσα και κίνηση στους δύο ή και τους τέσσερις τροχούς.
Η πλήρως ανανεωμένη σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού καθώς και το κορυφαίο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας που προσφέρει, για τα δεδομένα της κατηγορίας, αποτελούν τα βασικότερα γνωρίσματα του γερμανικού μοντέλου.
Παράλληλα όμως, η Mercedes-Benz Ελλάς ανακοίνωσε πρόσφατα πως το νέο Sprinter είναι πλέον διαθέσιμο και στη χώρα μας στις εκδόσεις NGT (Natural Gas Technology) απευθείας από την γραμμή παραγωγής, οι οποίες είναι σε θέση να κάνουν χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο.
Με δεδομένη την ανάπτυξη της αγοράς του φυσικού αερίου στη χώρα μας, οι νέες εκδόσεις NGT του Mercedes-Benz Sprinter είναι σε θέση να προσφέρουν σημαντικά οφέλη στον ιδιοκτήτη τους καθώς, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, προσφέρουν μειωμένο κόστος χρήσης του οχήματος έως και κατά 30% σε σχέση με τις αντίστοιχες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, μια επίδοση που για τα ήδη χαμηλά επίπεδα του γερμανικού μοντέλου, μπορεί να χαρακτηριστεί ως εξαιρετική.

 

 

Εσωτερικό: Εξαιρετική εργονομία και άνεση

Στο εσωτερικό της καμπίνας των επιβατών του νέου Sprinter απαντώνται νέα καθίσματα με ανθεκτικότερη δομή και επενδύσεις που προσφέρουν βελτιωμένη στήριξη αλλά και επίπεδο άνεσης στους επιβάτες, νέο τιμόνι αλλά και πληρέστερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Όπως προαναφέραμε, το τιμόνι έχει μικρότερη διάμετρο, γεγονός που διευκολύνει σημαντικά τον χειρισμό του οχήματος ενώ, ανάλογα με την έκδοση, δύναται να φέρει και ενσωματωμένα χειριστήρια για διάφορες λειτουργίες του οχήματος.

Η ηχομόνωση της καμπίνας έχει επίσης βελτιωθεί σημαντικά ενώ σε ότι αφορά στον εξοπλισμό, ο ιδιοκτήτης του μπορεί να επιλέξει, μεταξύ άλλων, στοιχεία όπως προβολείς ομίχλης Bi-Xenon, «έξυπνα» φωτιστικά σώματα που ακολουθούν την κίνηση του τιμονιού, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα υποβοήθησης της στάθμευσης «Parktronic», σύστημα υποβοήθησης της εκκίνησης στην ανηφόρα «Start-Off Assist», αισθητήρες φώτων και βροχής καθώς και μετωπικούς αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, πλευρικούς αερόσακους και αντίστοιχους κεφαλής (τύπου κουρτίνας).

Επιπρόσθετα, το νέο Sprinter παρέχεται και με προηγμένα συστήματα πολυμέσων που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν έγχρωμη οθόνη 5,8 ιντσών με σύστημα πλοήγησης κ.ά.

 

 

Χώρος φόρτωσης: Ωφέλιμος όγκος έως και 17,0κ.μ. 

Η νέα γενιά του Sprinter προσφέρεται σε εκδόσεις με μεικτό βάρος από 3,0t.-5,0t. και είναι σε θέση να υποστηρίξει φορτία με βάρος έως και 2,66t. αναλόγως του αμαξώματος και της έκδοσης του κινητήρα.

Οι επιλογές ως προς το μήκος του μεταξονίου για τις εκδόσεις Van είναι τρεις (από 3.250 – 4.325 χλστ.) ενώ ο ωφέλιμος όγκος των προϊόντων που μπορεί να μεταφέρει κυμαίνεται από τα 7,5 – 17,0κ.μ.

Ανάλογα με το συνολικό μήκος του αμαξώματος, το ωφέλιμο μήκος του χώρου φόρτωσης για τις εκδόσεις Van κυμαίνεται από τα 2.600 – 4.700 χλστ. με το πλάτος να διατηρείται σταθερό στα 1.780 χλστ. και στα 1.350 χλστ. μεταξύ των θόλων, γεγονός που εγγυάται την άνετη μεταφορά ευρωπαλετών, δεδομένου και του μεγάλου πλάτους τόσο της πλευρικής όσο και της πίσω θύρας.

Τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως το κατώφλι φόρτωσης είναι ιδιαίτερα χαμηλό (μόλις 616 χλστ. από το έδαφος) και ευνοεί την άνετη πρόσβαση στον χώρο φόρτωσης κάτω από όλες τις συνθήκες.

 

 

 

Κινητήρας: «Natural Gas Technology»

Οι εκδόσεις NGT του νέου Mercedes-Benz Sprinter εφοδιάζονται με τον 4κύλινδρο κινητήρα Μ271 των 1,8λτ. που αποδίδει ισχύ 156 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 240 Nm από τις 3.000 – 4.000 σ.α.λ.

Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα ωστόσο του Sprinter είναι πως ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ εκδόσεων με μονό (mono-fuel) ή διπλό (bi-fuel) τύπο καυσίμου.

Ουσιαστικά, η διαφορά μεταξύ των δύο αυτών επιλογών εστιάζεται στη χωρητικότητα της δεξαμενής της αμόλυβδης βενζίνης καθώς στις εκδόσεις mono-fuel, η βενζίνη χρησιμοποιείται μόνο για την εκκίνηση του κινητήρα ή στις έκτακτες περιπτώσεις που θα αδειάσουν πλήρως οι δεξαμενές φυσικού αερίου. Σε αυτή την περίπτωση, η χωρητικότητα της δεξαμενής της αμόλυβδης βενζίνης ανέρχεται στα 15 λτ. ενώ στις εκδόσεις bi-fuel ανέρχεται έως στα 100 λτ.

 

 

 

Αυτονομία έως και 1.200 χλμ.

Ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για έκδοση με μονό ή διπλό τύπο καυσίμου, το Sprinter NGT καλύπτει τις προδιαγραφές ρύπων της Euro6. Ωστόσο, στις εκδόσεις με διπλό τύπο καυσίμου, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το καύσιμο που εισέλθει στον θάλαμο καύσης του κινητήρα μέσω ενός διακόπτη που εδράζεται δεξιά από την κολώνα του τιμονιού.

Οι δεξαμενές του φυσικού αερίου εδράζονται κάτω από το δάπεδο του χώρου φόρτωσης και στις εκδόσεις με μεικτό βάρος 3,5t. (όπως το μοντέλο της δοκιμής), είναι έξι στο σύνολο με συνολικό βάρος 46 κιλών (χωρητικότητα 294λτ.). Αντίστοιχα, στις εκδόσεις 516 NGT (μεικτό βάρος 5,0t.) οι δεξαμενές φυσικού αερίου είναι 3 με χωρητικότητα 38κιλών ή 246 λτ.

Η μέγιστη αυτονομία του Mercedes-Benz Sprinter NGT μπορεί να ανέλθει έως και στα 1.200 χλμ. και στις εκδόσεις με διπλό τύπο καυσίμου, μπορεί να διανύσει έως και 450 χλμ. εξ αυτών κάνοντας χρήση του φυσικού αερίου.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει ο κατασκευαστής, ο εν λόγω κινητήρας δεν παρουσιάζει διακυμάνσεις στην απόδοση του ανάλογα με τον τύπο καυσίμου που χρησιμοποιεί ενώ, συνεργάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο (ECO Gear) των έξι σχέσεων ή ένα αυτόματο κιβώτιο εφόσον ο ιδιοκτήτης του το επιθυμεί.

 

 

Μειωμένο κόστος, θόρυβος και εκπομπές ρύπων

Αν και η Mercedes-Benz προσφέρει έως και 16 διαφορετικές λύσεις ως προς το σχήμα, το μέγεθος και την χωρητικότητα των δεξαμενών φυσικού αερίου, οι εκδόσεις NGT του Sprinter εμφανίζουν αυξημένο απόβαρο κατά 170 – 300 κιλά μόλις, σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις (με πετρελαιοκινητήρα).

Αυτό συνεπάγεται πως το ωφέλιμο φορτίο που μπορούν να υποστηρίξουν κυμαίνεται από τα 1.150 – 3.466 (ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου και τον τύπο του αμαξώματος).

Σε κάθε περίπτωση, το συνολικό λειτουργικό κόστος λόγω του φυσικού αερίου είναι μειωμένο έως και κατά 30% σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις ενώ και οι εκπομπές CO2 είναι έως και κατά 20% μειωμένες σε σχέση με τις επιδόσεις των βενζινοκίνητων εκδόσεων.

Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε πως για μεικτό κύκλο κίνησης, οι εκδόσεις 316 NGT εμφανίζουν μέση κατανάλωση της τάξης:

– από 12,4 – 13,8 λτ./100χλμ. (βενζίνη) ή

– από 8,8 – 9,6 kg/100χλμ. (φυσικό αέριο).

Αντίστοιχα, οι εκπομπές ρύπων κυμαίνονται από:

– 296 – 329 g/km (βενζίνη) ή

– 240 – 263 g/km (φυσικό αέριο)

Τέλος, μάλλον περιττεύει να αναφέρουμε πως οι εκδόσεις Sprinter NGT καλύπτουν απόλυτα τις προδιαγραφές της ντιρεκτίβας ECE R110 αναφορικά με την ασφάλεια του κυκλώματος παροχής φυσικού αερίου. Επιπρόσθετα, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου της λειτουργίας του κινητήρα πραγματοποιεί ειδικά «check-up» του κυκλώματος φυσικού αερίου για τυχόν διαρροές ή άλλες ανωμαλίες κάθε φορά που ο οδηγός εκκινεί το όχημα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει