Προηγμένες τεχνικές CNG πληροφορίες!

Το σήμερα και το αύριο ανήκει στο LPG και πολύ περισσότερο στο CNG

CNG vs LPG. Πού διαφέρουν; Μάθετε προηγμένες τεχνικές CNG πληροφορίες.
To υγροποιημένο αέριο πετρελαίου, γνωστό και με τον αντίστοιχο διεθνή όρο LPG, σύντμηση του liquefied petroleum gas, αποτελείται από ελαφρά κλάσματα αργού πετρελαίου, τα οποία είναι αέρια όταν βρίσκονται σε συνήθεις ατμοσφαιρικές συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας. Αντίθετα, το Φυσικό Αέριο (CNG) είναι ένα αέριο μίγμα υδρογονανθράκων. Εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες και εξαιτίας των ιδιοτήτων του θεωρείται οικολογικό καύσιμο.

 

Γνωρίζετε ότι όταν συμπληρώνετε φυσικό αέριο με χαμηλή θερμοκρασία θα βάλετε μεγαλύτερη ποσότητα;
Ανάλογα με την θερμοκρασία η πίεση στις δεξαμενές φυσικού αερίου αλλάζει.
Έτσι στους 20o C βαθμούς κελσίου η πίεση στην δεξαμενή για δεδομένη μάζα φτάνει τα 207 bar, στους 38ο C φτάνει τα 235 bar, οπότε όσο μεγαλύτερη είναι η εξωτερική θερμοκρασία τόσο μικρότερη είναι ποσότητα του φυσικού αερίου που θα ανεφοδιαστείτε.

 

 

Το σήμερα και το αύριο ανήκει στο LPG και πολύ περισσότερο στο CNG

Η τεχνολογική εφαρμογή του στα αυτοκίνητα είναι παρόμοια με αυτή του υγραερίου με εξαίρεση τις βαρύτερες και ανθεκτικότερες δεξαμενές αποθήκευσής του. Η αποθήκευση του φυσικού αερίου σε δεξαμενές για κίνηση των αυτοκινήτων γίνεται συνήθως σε αέρια μορφή με μία πίεση 220 bar περίπου και αυτό είναι που του προσδίδει και την ακροστιχίδα CNG Compressed Natural Gas. Σε άλλες χώρες π.χ. Ηνωμένες Πολιτείες γίνεται χρήση και του υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG (liquefied natural gas) με συνεργασία εξαιρετικών εφαρμογών για κράτημα του συγκεκριμένου καυσίμου σε χαμηλές θερμοκρασίες (-150 περίπου) για μικρότερες πιέσεις (ελαφρότερες και λιγότερες δεξαμενές) και μεγαλύτερη εμβέλεια ανά ανεφοδιασμό.
Η χρήση του φυσικού αερίου για κίνηση έχει ευρύτητα εφαρμογής τόσο στους βενζινοκινητήρες, όσο και στους πετρελαιοκινητήρες διότι η μεγάλη του ανθεκτικότητα σε πιέσεις το καθιστά απόλυτα συνεργάσιμο και με αυτούς. Η σωστή εφαρμογή του με τα σωστά εξαρτήματα αεριοκίνησης όπως κυρίως η σωστή ρύθμιση – προγραμματισμός της συγκεκριμένης εφαρμογής στο αυτοκίνητο, το καθιστά σκανδαλωδώς οικονομικό, λειτουργικό και ασφαλές. Οι δε εταιρίες αυτ/των, όλες ή σχεδόν όλες παράγουν μοντέλα με CNG όπως στο παρελθόν με LPG κι ας μην το γνωρίζανε πολλοί. Και παρ ότι αρκετές απΆ αυτές έχουν ξεκινήσει παραγωγή αυτ/των με υδρογόνο π.χ. BMW 7 Hydrogen,General Motors, Subaru, το σήμερα και το αύριο ανήκει στο υγραέριο και πολύ περισσότερο στο φυσικό αέριο. Το μεθαύριο το αφήνουμε στο υδρογόνο, στα παιδιά μας και στα πλάνα τους.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει