Ποια μοντέλα με CNG κυκλοφορούν στην Ελλάδα

Με ένα γέμισμα Fisikon ταξιδεύεις μέχρι 400 χλμ!

Η αεριοκίνηση, με τα τόσα οφέλη που προσφέρει, κερδίζει, κάθε μέρα, έδαφος. Τα μοντέλα φυσικού αερίου που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά είναι πλέον πολλά, δίνοντας πλήθος επιλογών στους ενδιαφερόμενους καταναλωτές. Παράλληλα η ΔΕΠΑ συνεχίζει να διευρύνει το δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού με CNG στις βασικές ελληνικές πόλεις.

 

Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως είναι η Fiat, η Audi, η Mercedes Benz, η Lancia, η Piaggio, η Iveco, η Volskwagen, η SEAT, η Skoda και η Opel, επιτρέπουν στους έλληνες οδηγούς να παραγγείλουν τη CNG έκδοση του μοντέλου που επιθυμούν, ενώ νέα μοντέλα είναι συνεχώς διαθέσιμα στο εξωτερικό.

 

Παρακάτω θα δούμε, κάποια από τα μοντέλα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα και «καίνε» CNG, όπως και τα πρατήρια ανεφοδιασμού της ΔΕΠΑ.

 

FIAT Panda Natural Power

Το Fiat Panda Natural Power μπορεί να διανύσει 1148 χλμ (με συνδυασμό των ρεζερβουάρ βενζίνης και φυσικού αερίου), ενώ η οικονομία καυσίμου μπορεί να ξεπεράσει το 60% με τη χρήση φυσικού αερίου, έναντι της βενζίνης. Διαθέτει καινοτόμο δικύλινδρο 0.9 Twin Air Turbo Natural Power κινητήρα των 80 ίππων και καταναλώνει μόλις 3,1 κιλά φυσικού αερίου για κάθε 100 χλμ.

 

AUDI A3 Sportback g-tron

Το Audi A3 g-tron 1.4 TFSI 110 hp είναι το πρώτο αυτοκίνητο της γερμανικής φίρμας με CNG το οποίο εξασφαλίζει εξαιρετική οικονομία, αφού καταναλώνει 3,3 κιλά /100 χλμ., που αντιστοιχούν με λιγότερα από 3 ευρώ/100 χλμ., ενώ η θεωρητική αυτονομία φτάνει τα 1.300 χλμ. (400 με CNG και 900 με βενζίνη). Αναπτύσσοντας 110 hp και 200 Nm ροπής, το Audi A3 Sportback g-tron έχει τελική ταχύτητα 190 km / h, ενώ χρειάζεται 11 δευτερόλεπτα για τα 0 έως 100 χλμ/ώρα. Οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι λιγότερο από 92-88 γραμμάρια ανά km στη λειτουργία του φυσικού αερίου.

 

VW Golf 1,4 TGi

Το Golf 1,4 TGI 110 PS Blue Motion διαθέτει κινητήρα απόδοσης 110 ίππων που διακρίνεται για το χαμηλό κόστος με την χρήση του φυσικού αερίου. Η μέση κατανάλωση φυσικού αερίου αντιστοιχεί σε περίπου 3,3 ευρώ/100 χλμ. Το μοντέλο εφοδιάζεται με δύο πρόσθετες δεξαμενές ικανές να γεμίσουν με 15 κιλά συμπιεσμένου φυσικού αερίου.

 

MERCEDES B-Class 200 Natural Gas Drive

Η B-Class 200 Natural Gas Drive παρουσιάζει μείωση στο κόστος κίνησης που αγγίζει το 50% σε σχέση με τις αντίστοιχης ισχύος βενζινοκίνητες εκδόσεις της γκάμας της, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα πλεονεκτήματα χρήσης του φυσικού αερίου. Μπορεί να διανύσει περίπου 500 χιλιόμετρα με ένα μόνο ρεζερβουάρ φυσικού αερίου, ενώ ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί τόσο με συμβατικό φυσικό αέριο, όσο και με βιοαέριο ή συνθετικό αέριο (μίγμα υδρογόνου, μονοξειδίου του άνθρακα και διοξειδίου του άνθρακα).

 

MERCEDES E 200 NGT (W 212 )

Η E 200 Natural Gas Drive με φυσικό αέριο, αποτελεί την νέα έκδοση της E-class και η οποία καταναλώνει 4,3 κιλά/100 χλμ. φυσικού αερίου, που αντιστοιχεί σε λιγότερο από 4,3 ευρώ/100 χλμ., ενώ εκπέμπει μόνο 114 γρ./χλμ. CO2. Με την χρήση μόνο φυσικού αερίου, η E-Class Natural Gas Drive παρέχει αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων, ενώ σε συνδυασμό και με την βενζίνη μπορεί να διανύσει έως 1.600 χιλιόμετρα χωρίς να χρειαστεί ανεφοδιασμό.Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές χωρητικότητας συνολικής χωρητικότητας 121,5 λίτρων.

 

VW Eco up

Το eco up! είναι ένα ίδανικό αυτοκίνητο πόλης, το οποίο συνδυάζει την οικονομία, την ευελιξία στην οδήγηση και την ασφάλεια, ό,τι δηλαδή ακριβώς χρειάζεται ένας νέος οδηγός. Είναι εφοδιασμένο με τον νέο τρικύλινδρο κινητήρα 999ccCNG απόδοσης 68PS με BlueMotionTechnology. Το μοντέλο καταναλώνει 2,9 kgCNG ανά 100km ενώ εκπέμπει μόλις 79gr/kmCO2 και για να γίνει ιδιαίτερα αντιληπτό το χαμηλό κόστος χρήσης που εξασφαλίζει το ecoup! αρκεί να αναφέρουμε ότι με 0,97¤(τρέχουσα τιμή ανά κιλό του CNG) και με μέση κατανάλωση 2,9 κιλά CNG, απαιτεί μόλις 2,8¤ για κάθε 100 χιλιόμετρα! Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με 2 δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 11kg ενώ εναλλακτικά μπορεί να κινηθεί και με βενζίνη καθώς διαθέτει ρεζερβουάρ χωρητικότητας 10lt. Συνδυαστικά, η αυτονομία του eco up! ανέρχεται στα 580 χλμ.

 

FIAT 500L Natural Power

Η έκδοση με φυσικό αέριο προσφέρει οικονομία στις μετακινήσεις και χαμηλότερες εκπομπές CO2. Το μοντέλο διαθέτει κινητήρα 0.9 Twin AirTurbo Natural Power 80 PS. Η ισχύς του είναι 80 ίπποι και σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία απαιτεί 3,9 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χλμ. (3,7 ευρώ/100χλμ).Ένα από τα βασικά του πλεονεκτήματα είναι οι άνετοι χώροι και ο μεγάλος χώρος αποσκευών.

 

Fiat Punto 1.4 70 PS Natural Power

To Punto Natural Power εφοδιάζεται με τον 8βάλβιδο των 1.4 λίτρων ισχύος 70 ίππων με CNG και 77 ίππων με βενζίνη ή LPG το οποίο διατίθεται με αυτό τον κινητήρα. Η κίνηση με φυσικό αέριο είναι ετησίως σημαντικά χαμηλότερη.

 

Fiat Doblo 1.4 T-Jet 120 PS Natural Power

Το Fiat Doblo Natural Power «Καίει» 4,9 κιλά φυσικού αερίου για κάθε 100 χλμ. μεικτής χρήσης, που αντιστοιχούν με λιγότερα από 5 ευρώ, ενώ με την βενζίνη χρειάζεται σχεδόν τα τριπλάσια χρήματα. Διαθέτει turbo κινητήρα 1.4 λίτρων ισχύος 120 ίππων.

 

Seat Leon 1.4 TGI 110 PS

Το Seat Leon με το φυσικό αέριο προσφέρει αυτονομία 400 χιλιομέτρων με κατανάλωση 3,5 kg CNG ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 94 γρ./χλμ. Ο κινητήρας με τη βενζίνη προσφέρει μία πρόσθετη αυτονομία 900 χιλιομέτρων, που συνδυαστικά καταλήγει σε 1.300 χιλιόμετρα συνολική αυτονομία.

 

Opel Combo 1.4 T-Jet 120 PS Natural Power

Στην έκδοση CNG εφοδιάζεται με τον turbo κινητήρα των 1.4 λίτρων ισχύος 120 ίππων και εξασφαλίζει αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις καναλώνοντας μόλις 4,9 κιλά/100 χλμ. φυσικού αερίου.Το Opel Combo 1.4 T-Jet 120 PS Natural Power είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα κατόπιν παραγγελίας.

 

 

Που έχει πρατήρια ανεφοδιασμού

Η ΔΕΠΑ έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια, συντονισμένες προσπάθειες για να ανοίξει το «δρόμο» της αεριοκίνησης στην Ελλάδα και δεν σταματά να σχεδιάζει την περαιτέρω διεύρυνση του δικτύου πρατηρίων στις βασικές ελληνικές πόλεις.

Αυτή τη στιγμή, ο εφοδιασμός των επαγγελματικών και IX οχημάτων με CNG γίνεται από τα 10 πρατήρια Fisikon στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τη Λαμία, το Βόλο και τη Λάρισα, τα οποία και καλύπτουν έτσι και τον βασικό άξονα της χώρας, Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

 

Πιο συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή λειτουργούν τα εξής πρατήρια Fisikon:

 

Ανθούσα Αττικής: 24ωρος Σταθμός Ανεφοδιασμού (1ο χλμ Λεωφόρου Ανθούσας)

Κηφισιά Αττικής: 24ωρο Πρατήριο ΕΚΟ-Fisikon (Λεωφόρος Κηφισίας 264)

Νέα Φιλαδέλφεια Αττικής: 24ωρο Πρατήριο ΕΚΟ-Fisikon (8ο χλμ Ε.Ο.Αθηνών Θεσσαλονίκης, στο ρεύμα προς Λαμία)

Αγιος Ιωάννης Ρέντης Αττικής: 24ωρο Πρατήριο ΕΚΟ – Μ. Κρητικός & ΣΙΑ Ε.Ε. (Καναπιτσερή 12 & Ηλ. Βενέζη 4)

Ανω Λιόσια Αττικής: 24ωρος Σταθμός Ανεφοδιασμού (Καραϊσκάκη και Νικηταρά)

Πυλαία Θεσσαλονίκης: 24ωρο Πρατήριο ΕΚΟ-Fisikon (Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής 128)

Νέα Μαγνησία Θεσσαλονίκης: 24ωρο Πρατήριο BP-Fisikon (Κων/νου Καραμανλή 136, Ιωνία)

Βόλος: 24ωρο Πρατήριο ΕΚΟ-Fisikon (Οδός Λαρίσης 202)

Λάρισα: Πρατήριο ΕΚΟ-Fisikon (Οδός Βόλου 65)

Λαμία: 24ωρο Πρατήριο BP-Fisikon (6ο χλμ Π.Ε.Ο. Λαμίας-Στυλίδας)

 

Επιπλέον, στα άμεσα σχέδιά της ΔΕΠΑ, εντάσσεται η ίδρυση άλλων τεσσάρων πρατηρίων στην Αττική (Άλιμος, Ηλιούπολη, Πειραιάς και Ασπρόπυργος) καθώς και δύο ακόμη πρατήρια στη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκίδα, ενώ στα Ιωάννινα αναμένεται να λειτουργήσει, σε συνεργασία με το τοπικό αστικό ΚΤΕΛ, το πρώτο πρατήριο με μεταφορά CNG, χωρίς να είναι δηλαδή, συνδεδεμένο με το δίκτυο φυσικού αερίου.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει