Η ασφαλής λύση του φυσικού αερίου

Η ασφαλής λύση του φυσικού αερίου

Το φυσικό αέριο αποτελεί ένα από τα πλέον ασφαλή καύσιμα για όλες τις χρήσεις

Μία από τις σύνηθες απορίες γύρω από τα καύσιμα που χρησιμοποιούμε σε καθημερινή βάση, είναι αυτή που αφορά την ασφάλειά τους και συγκεκριμένα, πόσο ασφαλή είναι τόσο στην οικιακή, όσο και σε κάθε άλλη χρήση του.
Το φυσικό αέριο λοιπόν, αποτελεί ένα από τα πιο ασφαλή καύσιμα για καθημερινή χρήση, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα εξής:

  • Η χρήση του φυσικού αερίου αποτελεί μια ώριμη τεχνολογία με ιστορία 70 χρόνων. Είναι ευρέως και πολλαπλά δοκιμασμένη και αποδεδειγμένα αποτελεσματική με σημαντικά τεχνολογικά επιτεύγματα.
  • Το φυσικό αέριο όντας ελαφρύτερο από τον αέρα, σε περίπτωση ενδεχόμενης διαρροής απλά διαφεύγει προς τα πάνω, διαστέλλεται και διαλύεται στην ατμόσφαιρα. Αντ’ αυτού τυχόν διαρροές βενζίνης ή υγραερίου κινούνται προς τα κάτω, με αυξημένα ποσοστά πρόκλησης πυρκαγιάς ή έκρηξης κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος ή διαρροής.
  • Το φυσικό αέριο απαιτεί θερμοκρασία 600 βαθμών κελσίου για την ανάφλεξη, ενώ αντίθετα η βενζίνη και το υγραέριο αναφλέγονται μόλις στους 450 βαθμούς κελσίου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο στατιστικά, οι πιθανότητες πρόκλησης πυρκαγιάς από διαρροή φυσικού αερίου είναι πολύ λιγότερες έναντι των προηγούμενων καυσίμων.
  • Το κύκλωμα τροφοδοσίας του καυσίμου για το φυσικό αέριο είναι κλεισμένο αεροστεγώς, συνεπώς, δεν υπάρχει περίπτωση αυτόματης ανάφλεξης. Αντίθετα, στις δεξαμενές υγρών καυσίμων, υπάρχει πάντα κάποιο εύφλεκτο μείγμα, δεδομένου ότι η δεξαμενή είναι ανοιχτή στην ατμόσφαιρα (π.χ. κατά τον ανεφοδιασμό).
  • Οι δεξαμενές αποθήκευσης του φυσικού αερίου κατασκευάζονται κάτω από πολύ αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και υπόκεινται σε σκληρές δοκιμές με ελέγχους πολύ υψηλότερους από αυτούς που λαμβάνουν χώρα πρακτικά κατά τον ανεφοδιασμό του οχήματος. Ο εργοστασιακός σχεδιασμός τους και ο έλεγχος τους γίνεται για πιέσεις 300 bar, οι φιάλες δεν εκρήγνυνται σε πίεση μικρότερη των 460 bar τη στιγμή που οι καθημερινές συνθήκες χρήσης και λειτουργίας τους είναι για περίπου 200 bar.
  • Λόγω των υλικών κατασκευής, του σχήματος και της θέσης τους στο εσωτερικό του οχήματος, οι δεξαμενές καυσίμου έχουν πολύ χαμηλότερο κίνδυνο να πάθουν βλάβη σε σχέση με το ρεζερβουάρ βενζίνης σε περίπτωση σύγκρουσης. Οι δεξαμενές για παράδειγμα, υποβάλλονται σε δοκιμές με φωτιά και πυροβόλο όπλο.
Μπορεί επίσης να σας αρέσει