Fiat Doblo CNG: Κινηθείτε οικονομικά και… φυσικά!

Το Fiat Doblo που, εκτός από βενζίνη κινείται και με φυσικό αέριο, συνδυάζει την κορυφαία πρακτικότητα και ευρυχωρία με εντυπωσιακή οικονομία. Αρκεί να συμβιβαστείς με το -προς το παρόν- ελλιπές δίκτυο ανεφοδιασμού.

 

ΤοFiat Doblo αποτελεί σημείο αναφοράς για την ευρυχωρία και την κορυφαία πρακτικότητά του. Αυξημένο σε όλες τις διαστάσεις του σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το Doblo αποδεικνύεται ευχάριστο, ασφαλές και ποιοτικό, ενώ παράλληλα, φέρει σε όλη τη γκάμα του εξελιγμένους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Mόνο; Όχι, γιατί είναι διαθέσιμο και σε έκδοση που μπορεί να κινηθεί και με φυσικό αέριο. Προσοχή! Όχι υγραέριο LPG (Liquified Petroleum Gas), που προκύπτει από τη μίξη προπανίου και βουτανίου, αλλά φυσικό αέριο CNG (Compressed Natural Gas) σαν αυτό που χρησιμοποιούμε για τη θέρμανση στο σπίτι.

 

Σε ό,τι αφορά στην εμφάνιση, το Doblo Natural Power δεν παρουσιάζει καμία διαφοροποίηση από τα συμβατικά αδέλφια του, με εξαίρεση τα σχετικά λογότυπα: Kατά τα άλλα, το… μυστικό είναι κρυμμένο στο δάπεδό του, που είναι κατάλληλα διαμορφωμένο για να φιλοξενεί τις δεξαμενές στις οποίες αποθηκεύεται υπό υψηλή πίεση το φυσικό αέριο (χωρητικότητα 16,2 κιλά). Επίσης, πάνω από το στόμιο ανεφοδιασμού της βενζίνης υπάρχει η ειδική υποδοχή για ανεφοδιασμό με φυσικό αέριο.

 

 

 

Μαθήματα οικονομίας

Η ακρίβεια των κλασικών καυσίμων είναι πάντα στο προσκήνιο, με τη μέση τιμή της αμόλυβδης να είναι στα 1,398 ευρώ και του πετρελαίου στα 1,144 ευρώ. Το φυσικό αέριο τιμάται στα 0,766 ευρώ με την τιμή του να προσδιορίζεται κάθε Τρίτη ανάλογα με τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου. Ο κινητήρας του Doblo είναι 1,4 λτ. με τούρμπο και αποδίδει 120 ίππους. Η μέση κατανάλωση του Fiat Doblo με χρήση βενζίνης είναι 7,4 λτ./100 χλμ, (174 γρ. CO2/χλμ.), ενώ με φυσικό αέριο είναι 4,9 κιλά/100 χλμ. (134 γρ. CO2/χλμ.).

 

 

 

Όφελος σχεδόν –120%!

Με βάση τα παραπάνω προκύπτει πως με τη χρήση βενζίνης το Doblo μας απαιτεί σε ένα χρόνο και για 15.000 χλμ. περί τα 1.959,15 ευρώ, ενώ με το φυσικό αέριο μόλις 828,34 ευρώ!!!! Το μεγάλο μειονέκτημα φυσικά της επιλογής είναι το περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού. Πάντως στόχος, εκτός φυσικά από την επέκταση των σταθμών ανεφοδιασμού (που δεν απαιτεί δεξαμενές, αλλά χρήση του δικτύου του φυσικού αερίου) είναι η πλήρωση με το εναλλακτικό καύσιμο τέτοιων αυτοκινήτων στο μέλλον, να γίνεται στο σπίτι (εφαρμόζεται στην Ελβετία), όπως θα έκανε κάποιος βάζοντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην πρίζα του γκαράζ.

 

 

 

Όλα καλά στο δρόμο

Οδηγώντας το υπεροικονομικό αυτό Doblo δε διαπιστώνεις καμία ουσιαστική διαφορά στην πράξη. Το Fiat Doblo σε κερδίζει με τους χώρους και την πρακτικότητά του, την ίδια στιγμή που στρίβει με ασφάλεια και παραμένει σταθερό στις ευθείες. Η εναλλαγή τρόπου λειτουργίας δεν γίνεται αντιληπτή και ο κινητήρας εμφανίζει τα ίδια χαρακτηριστικά ποιοτικής λειτουργίας, είτε με το ένα καύσιμο είτε με το άλλο. Ωστόσο, σε σχέση με τη βενζίνη, η λειτουργία με φυσικό αέριο έδειξε μια μικρή ατονία στις χαμηλές στροφές. Σε κάθε περίπτωση, η μικρή αυτονομία αποτελεί ένα θέμα, αφού η δεξαμενή βενζίνης είναι μικρή και τα πρατήρια φυσικού αερίου σχετικά λίγα προς το παρόν.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει