Audi A3 με φυσικό αέριο: Μια εβδομάδα με 10 ευρώ

Μικρομεσαία CNG μοντέλα

Τόσο καίει το Audi A3 με φυσικό αέριο. Δηλαδή είναι οικονομικό σαν diesel, ενώ οδηγείται σαν βενζίνη. Πως όμως είναι, πραγματικά, να οδηγείς 24/7 ένα αυτοκίνητο που καίει CNG;

 

Πριν πούμε περισσότερα για το Audi A3 της δοκιμής, να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα. Καταρχήν άλλο πράγμα το CNG, και άλλο το LPG. Το πρώτο είναι το φυσικό αέριο που εξάγεται από τη γη, το δεύτερο είναι το υγραέριο, το οποίο εξάγεται από το αργό πετρέλαιο. Το δεύτερο δεδομένο είναι ότι -στην πράξη- το LPG χρησιμοποιείται σε μετατροπές, ενώ το CNG έρχεται «μαμά». Τρίτον, το φυσικό αέριο είναι πολύ πιο οικονομικό ως καύσιμο. Υπολογίστε πως για 1.000 χιλιόμετρα ένα μικρομεσαίο μοντέλο θέλει 35 ευρώ σε φυσικό αέριο και 60 ευρώ σε υγραέριο. Σε βενζίνη ίσως και 100 ευρώ. Τέταρτο δεδομένο είναι πως παρόλο που το φυσικό αέριο πλεονεκτεί σε οικονομία και οικολογία, τα οχήματα με φυσικό αέριο μετρώνται στα δάκτυλα. Αυτό αφενός γιατί έχουν αυξημένο κόστος, αφετέρου δεν έχουν όλοι οι κατασκευαστές αντίστοιχες προτάσεις. Πέμπτο και- πιο σημαντικό για το χρήστη- είναι το δίκτυο. Συγκεκριμένα δεν υπάρχουν πολλά πρατήρια στην Επικράτεια και άρα πρέπει να έχεις κάποιο κοντά σου. Μετά από όλα αυτά, ας δούμε πως είναι η συμβίωση 24/7 με ένα μοντέλο φυσικού αερίου, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του.

 

Στο βενζινάδικο: 10 ευρώ και -αναγκαστικά- φούλαρες

Η τιμή του φυσικού αερίου είναι στα 0,863 ευρώ/κιλό (αυτή είναι η μονάδα μέτρησής του). Το Audi A3 1,4 TFSI g-tron διαθέτει δύο δεξαμενές με συνολική χωρητικότητα 14,4 κιλά (είναι κατασκευασμένες από ένα πολύ ανθεκτικό και ελαφρύ υλικό και ζυγίζουν 16 κιλά η κάθε μία), που σημαίνει ότι με 10 ευρώ φουλάρεις. Βέβαια, να ξέρετε ότι όταν πάτε στο πρατήριο, πρέπει αναγκαστικά να φουλάρετε. Για λόγους ασφαλείας πρέπει να γεμίσει για να βγει η αντλία. Η όλη διαδικασία διαρκεί περίπου 3 λεπτά, επομένως η φήμη ότι θέλεις ώρες για να φουλάρεις είναι μύθος. Στο Α3 g-tron της δοκιμής, ποτέ δεν έτυχε να βάλουμε πάνω από 10 ευρώ.

 

Στις διαδρομές σπίτι-δουλειά-φροντιστήρια: 3,5 ευρώ/100 χιλιόμετρα

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας γνώριμος βενζινοκινητήρας. Είναι ο 1,4 TFSI που έχει βέβαια τροποποιηθεί και αποδίδει 110 άλογα και 200 Nm ροπής. Είναι σβέλτος σε επιδόσεις (0-100 σε 9,7 δλ.), τραβάει καλά σε όλο το φάσμα και το σημαντικότερο: είναι οικονομικός στην τσέπη. 3,5 ευρώ/100 χιλιόμετρα μετρήσαμε εμείς σε καθημερινή χρήση και σε διαδρομές μέσα στην πόλη. Διαφορετικά; Κινείσαι πιο οικονομικά και από το να έπαιρνες τις αστικές συγκοινωνίες.

 

Στο super market: Μικρότερο πορτ-μπαγκάζ, μικρό το κακό

Οι δύο δεξαμενές φυσικού αερίου έχουν τοποθετηθεί στη θέση της ρεζέρβας και αντί αυτής υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικών. Άρα, όπως καταλαβαίνετε, έχουν «κλέψει» από το χώρο των αποσκευών. Συνολικά, μιλάμε για 100 λίτρα και έτσι η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ ανέρχεται στα 280 λίτρα. Σίγουρα είναι μικρότερη από τον μέσο όρο της κατηγορίας, όμως μήπως τα 280 λίτρα επαρκούν και με το παραπάνω για τις μετακινήσεις σας; Εμείς, πάντως, χωρέσαμε όλα τα εβδομαδιαία ψώνια από το σούπερ μάρκετ.

 

Ψάχνοντας για «βενζινάδικο»

Η μοναδική δυσκολία στην καθημερινή χρήση που μπορεί να προκύψει -και αυτή δεν έχει σχέση με το αυτοκίνητο της δοκιμής- είναι το περιορισμένο δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου. Άρα πρέπει να έχεις στο νου σου το πότε θα φουλάρεις. Προς το παρόν λειτουργούν 3 πρατήρια CNG στην Αττική, 2 στη Θεσσαλονίκη και ένα σε Βόλο και Λάρισα. Στην Αθήνα υπάρχουν πρατήρια στην Παλλήνη, στη Ν. Φιλαδέλφεια και στην Κηφισιά. Επομένως αν μένεις στον Πειραιά και η δουλειά σου είναι στη Γλυφάδα, τότε πρέπει να έχεις σχέδιο δράσης.

 

Και αν μείνετε; Η βενζίνη δίνει τη λύση

Το Audi A3 g-tron δεν καίει αποκλειστικά φυσικό αέριο. Καίει και βενζίνη. Μάλιστα, για λόγους σωστής λειτουργίας του κινητήρα πρέπει να υπάρχει πάντα βενζίνη στο ρεζερβουάρ του. Όταν γυρίζεις το κλειδί, ωστόσο, ξεκινά με το CNG. Για αυτό και στην άδεια κυκλοφορίας αναγράφονται πρώτα τα 92 γρ. CO2/100 χλμ. Τώρα, αν τύχει και μείνετε από CNG, τότε γυρνάει αυτόματα σε βενζίνη. Κουμπί που να επιλέγετε εσείς το καύσιμο δεν υπάρχει. Όσο για την μετάβαση; Δεν καταλαβαίνεις απολύτως τίποτα. Εμείς το επιδιώξαμε ώστε να μετρήσουμε και τις επιδόσεις του με βενζίνη, όμως στην ουσία, όπως φαίνεται και στον πίνακα των μετρήσεών μας, δεν υπάρχει καμία διαφορά.

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει