Υπουργείο Ναυτιλίας: Σύσταση ομάδας εργασίας για τη χρήση LNG στα πλοία

Στη σύσταση ομάδας εργασίας από έμπειρα στελέχη του Λιμενικού, προκειμένου να προχωρήσει η σύνταξη Προεδρικού Διατάγματος, αναφορικά με την τροφοδότηση πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ως καύσιμο, προχώρησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής.

 

Σε σχετική πράξη που αναρτήθηκε στη διαύγεια diavgeia.gov.gr, ο αρμόδιος υπουργός ζητά το έργο της ομάδας εργασίας να έχει ολοκληρωθεί σε έναν μήνα και να εξεταστούν, επίσης, οι τρόποι, σύμφωνα με την ισχύουσα σχετική εθνική και διεθνή νομοθεσία και τις Οδηγίες των διεθνών οργανισμών και ενώσεων, για την τροφοδοσία πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο ως καύσιμο, είτε από έτερο πλοίο (ship-to-ship transfer), είτε από βυτιοφόρο όχημα (truck-to-ship), είτε από δεξαμενή ξηράς (ship-to-shore transfer).

 

Σύμφωνα με στελέχη του νορβηγικού νηογνώμονα, για να μπορέσει να αναπτυχθεί η χρήση του LNG (υγροποιημένο αέριο) ως ναυτιλιακού καυσίμου στη χώρα μας χρειάζονται τρία βασικά πράγματα: Νομοθετικό ρυθμιστικό πλαίσιο που θα μπορεί να ορίζει τις προϋποθέσεις για την αποθήκευση και παροχή LNG στα πλοία, τεχνοοικονομικές μελέτες και χρηματοδότηση.

 

Σύμφωνα με στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών, η χρήση LNG στην ακτοπλοΐα θα μειώσει το λειτουργικό κόστος στα πλοία, το 40% του οποίου αφορά το πετρέλαιο, ενώ θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για πιθανή μείωση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και παράλληλα αύξηση του μεταφορικού έργου.

 

Στη Νορβηγία, 63 πλοία -στα οποία περιλαμβάνονται και επιβατηγά οχηματαγωγά- χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, ενώ άλλα 50 χτίζονται και αναμένεται να παραδοθούν, από το 2016 έως το 2018.

 

Πρόσφατα υπήρξε μελέτη μετατροπής της Ρεβυθούσας σε σταθμό που να μπορεί να διοχετεύσει LNG σε πλοία. Αυτήν τη στιγμή, στο μικρό νησί υπάρχουν δύο στρογγυλές δεξαμενές, οι οποίες ανεφοδιάζονται με LNG από πλοία που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο, το οποίο μπαίνει στο δίκτυο της ΔΕΠΑ.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει