Πολυχρονίου (ΔΕΠΑ): Εξαιρετικές οι προοπτικές της ελληνικής αγοράς LNG

Η Ελλάδα έχει εξαιρετικές προοπτικές για την ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ανέφερε ο Διευθυντής Δραστηριοτήτων Στρατηγικής και Εταιρικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ, Γιώργος Πολυχρονίου μιλώντας σε ημερίδα που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Διεθνών Σχέσεων στο τέλος της εβδομάδας.

Ο κ. Πολυχρονίου ανέλυσε τους παράγοντες που συντελούν στην υιοθέτηση του LNG σημειώνοντας ότι η διεύρυνση χρήσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα του καυσίμου, τις υποδομές για υποδοχή (σε μεγάλη κλίμακα), την ανταγωνιστικότητα και τις small scale υποδομές.

Η Ελλάδα πληροί τις προϋποθέσεις όπως σημείωσε για την ανάπτυξη της αγοράς καθώς οι ποσότητες καυσίμου είναι επαρκείς ενώ ο τερματικός στη Ρεβυθούσα θα διαθέτει μέσα στην επόμενη τριετία τις υποδομές για φόρτωση φορτηγών αλλά και μικρών πλοίων (το 2022). Ως προς την ανταγωνιστικότητα, τόνισε ότι το marine gas oil θα κόστιζε 13 δολάρια ανά εκατομμύριο BTU και το φυσικό αέριο θα ερχόταν στην Ελλάδα στα 7 δολάρια.

«Άρα ανταγωνιστικότητα υπάρχει», επεσήμανε ο κ. Πολυχρονίου ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στους γοργούς ρυθμούς διείσδυσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου σε παγκόσμιο επίπεδο με τη συμμετοχή του στο ενεργειακό μείγμα να αυξάνεται.

«Το LNG είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή ενέργειας. Το 2018, μέσα σε ένα χρόνο, η διείσδυσή του αυξήθηκε κατά 10% σε παγκόσμια κλίμακα. Οι υποδομές στην Ευρώπη και στον κόσμο αναπτύσσονται με αλματώδεις ρυθμούς. Στις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Ασία, γίνονται οι πιο μεγάλες επενδύσεις σήμερα ενώ η αγορά LNG θα συνεχίσει να αυξάνεται και τις επόμενες δεκαετίες με αυτούς του ρυθμούς. Το LNG δίνει λύση σε πολλά θέματα πέραν της ανάγκης για ναυτιλιακά καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα θείου. Αυτή τη στιγμή 300 πλοία χρησιμοποιούν φυσικό αέριο ενώ το LNG είναι λύση για τα νεότευκτα πλοία και μάλιστα αυτή τη στιγμή πάνω από το 50% των νεότευκτων πλοίων κατασκευάζονται με προδιαγραφές να χρησιμοποιούν LNG. Οι υποδομές προχωρούν επίσης στα μεγάλα λιμάνια ενώ η προσφορά θα καλύψει τη ζήτηση καθώς υπάρχει υπερπροσφορά LNG στην παγκόσμια ενεργειακή αγορά. Μελλοντικά, το μερίδιο του LNG στη Ναυτιλία θα φθάσει στο 15% σε ορίζοντα δεκαετίας και το 2050 αναμένεται ότι θα καλύπτει το 25%», ανέφερε σχετικά.

(της Πένης Χαλάτση, insider.gr)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει