Χρήσεις του φυσικού αερίου για όλες τις μετακινήσεις από την SIME και την CNG

Χρήσεις του φυσικού αερίου για όλες τις μετακινήσεις από την SIME και την CNG

Το φυσικό αέριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να τροφοδοτήσει σαν καύσιμο σχεδόν οποιοδήποτε τύπο οχήματος  όπως π.χ. μοτοσικλέτες και τρίκυκλα, Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα, μεγάλα και μικρά φορτηγά, ανυψωτικά μηχανήματα, λεωφορεία, τραίνα, πλοία, ακόμη και αεροσκάφη.

 

Τα μετατρεπόμενα οχήματα και ο εξοπλισμός μετατροπής αυτών διαφέρει σημαντικά από χώρα σε χώρα ανάλογα με τις τοπικές καιρικές συνθήκες, την χρήση ακόμη και από τον προμηθευτή του Φ.Α. και την σύσταση αυτού.

 

Ο όμιλος των εταιρειών S.I.M.E. Ε.Π.Ε. και C.N.G. co Ε.Π.Ε. αποτελείται από κάθετες μονάδες που σκοπό έχουν να εξυπηρετούν και να δίνουν λύσεις σε όλα τα θέματα που άπτονται όλων των εφαρμογών του Υγραερίου και του Φυσικού Αερίου, διαθέτοντας συνάμα τα καλύτερα τεχνικά προϊόντα.

 

Μετά από 18 χρόνια λειτουργίας το έμψυχο δυναμικό των εταιρειών συνεχίζει να επιμορφώνεται και εξελίσσεται μέσα από σεμινάρια στο εξωτερικό και στο εσωτερικό.

 

Οι εταιρείες S.I.M.E. και C.N.G. co μέσα από την μεγάλη εμπειρία τους σε θέματα αεριοκίνησης,  μας ενημερώνουν διεξοδικά για τις χρήσεις του φυσικού αερίου σε όλα τα μέσα μεταφοράς.

 

Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα

 

Μια μεγάλη ποικιλία από μοντέλα είναι διαθέσιμα από τους επίσημους κατασκευαστές αυτοκινήτων συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης του συστήματος Φ.Α. κίνησης. Έτσι αυτά τα οχήματα είναι υβριδικά κινούμενα με δύο καύσιμα, βενζίνη και Φυσικό Αέριο.

 

Το CNG (Συμπιεσμένο Φυσικό Αέριο ή Compressed Natural Gas) είναι τεχνικά δυνατόν να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε μηχανή εσωτερικής καύσεως. Είναι απολύτως φυσικό να προτιμάται για χρήση σε οχήματα που κινούνται ημερήσια με πολλά χιλιόμετρα ούτως ώστε να γίνεται απόσβεση του κόστους εγκατάστασης πιο γρήγορα.

 

Τα αυτοκίνητα που κινούνται συνολικά ετησίως με λίγα χιλιόμετρα  θα χρειασθούν περισσότερα έτη για να αποσβέσουν το κόστος μετατροπής και ως εκ τούτου ίσως είναι ασύμφορη η μετατροπή τους.

 

Η δεξαμενή αποθήκευσης καυσίμου τοποθετείται στον χώρο αποσκευών. Εκτός από την απώλεια του χώρου ο οδηγός θα παρατηρήσει και μια μικρή αλλαγή συμπεριφοράς του οχήματος εκτός του συμβάντος ότι θα ελαχιστοποιήσει έως και 65% την κατανάλωση καυσίμου.

 

Στις γραμμές παραγωγής των αυτοκινήτων στα εργοστάσια παραγωγής οι δεξαμενές τοποθετούνται κάτω από τις θέσεις ή κάπου αλλού έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθεί ή απαλειφθεί το χάσιμο του χώρου των αποσκευών.

 

Μικρά Φ.Ι.Χ. και Φ.Δ.Χ.

 

Φορτηγά δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης είναι κατάλληλα για χρήση CNG, κυρίως επειδή συνήθως έχουν άφθονο χώρο για την τοποθέτηση της ή των δεξαμενών καυσίμου αλλά κυρίως επειδή καλύπτουν καθημερινά πολλά χιλιόμετρα. Φορτηγά ταχυμεταφορών και φορτηγά παραδόσεων που είναι στο δρόμο όλη την ημέρα είναι ιδιαίτερα κατάλληλα για μετατροπή.

 

Ομοίως στόλοι ταξί έχουν υιοθετήσει το CNG αυτοκίνητό τους σαν πιο καθαρό για το περιβάλλον αλλά και πιο οικονομικό για την τσέπη τους.

 

Μεγαλύτερα φορτηγά με καύσιμο CNG χρησιμοποιούνται από τους Δήμους σαν φορτηγά υπηρεσίας και από την κεντρική διοίκηση σαν ασθενοφόρα σε Δημόσια Νοσοκομεία.

 

CNG ανυψωτικά (κλάρκ)

 

Τα ανυψωτικά που χρησιμοποιούν καύσιμο CNG είναι ιδανικά κυρίως για τις χαμηλές εκπομπές ρύπων που έχουν και για το ότι μπορούν εύκολα να ανεφοδιασθούν στον χώρο που κινούνται.

 

Λόγω του ότι τα ανυψωτικά συχνά εργάζονται σε κλειστούς χώρους – αποθήκες οι εκπομπές των ρύπων είναι ένας κρίσιμος παράγοντας. Το CNG παράγει χαμηλότερους ρύπους από τη βενζίνη το πετρέλαιο ακόμα και από το υγραέριο.

 

Ένα ανυψωτικό όχημα με καύσιμο CNG βοηθά τους χρήστες του όσον αφορά την ασφάλεια και την βελτίωση της προσωπικής τους υγείας.

 

CNG Μοτοσυκλέτες και τρίτροχα

 

Πολύ συχνά το CNG σαν καύσιμο χρησιμοποιείται σε μοτοσικλέτες και τρίτροχα. Ειδικά στα τρίτροχα επειδή είναι πιο σταθερά μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολλαπλάσια οφέλη σε μικρά ταξί και μικρά τρίτροχα παραδόσεων.

 

Τα συναντάμε κυρίως σε ασιατικές χώρες όπως Ταϊλάνδη, Ινδία, Μπαγκλαντές. Σε πολλές από αυτές τις χώρες το CNG βοήθησε να απαλληφθεί το φαινόμενο του νέφους των ρύπων από οχήματα που δημιουργείτο στις μεγαλουπόλεις.

 

CNG Λεωφορεία και LNG Λεωφορεία

 

Στα αστικά λεωφορεία και στα λεωφορεία διέλευσης βρίσκει την πιο συνηθισμένη εφαρμογή το Φ.Α. Συνήθως χρησιμοποιείται το CNG (Compressed Natural Gas) αλλά σπανιότερα χρησιμοποιείται και το υγροποιημένο φυσικό αερίου (LNG Liquid Natural Gas).

 

Μια σειρά από δοκιμαστικές χρήσεις βρίσκονται ήδη σε εφαρμογή με δοκιμές HCNG, ενός μείγματος από υδρογόνο και CNG.

 

Επειδή η χιλιομετρική κάλυψη ενός λεωφορείου είναι περίπου η ίδια κάθε μέρα οι απαιτήσεις του σε καύσιμο μπορούν εύκολα να υπολογισθούν και να καλυφθούν. Συνήθως οι δεξαμενές του καυσίμου τοποθετούνται στην οροφή του λεωφορείου, επιτρέποντας στο βάρος τους να κατανέμεται ομοιόμορφα πάνω στο σασί των αυτοκινήτων.

 

Φορτηγά CNG και Φορτηγά LNG

 

Το CNG και το LNG είναι η βέλτιστη επιλογή καυσίμου για το φορτηγό σε σχέση με την συνολική χιλιομετρική απόσταση που διανύουν καθημερινά τα οχήματα. Τοιουτοτρόπως φορτηγά που κάνουν μικρές αποστάσεις και επιστρέφουν στη βάση τους, καθώς και αυτά που κάνουν μεγάλες αποστάσεις με πολύ μεγάλα φορτία είναι ενδεδειγμένα για χρήση Φυσικού Αερίου σαν καύσιμο.

 

Οι εταιρείες διαχείρισης αποβλήτων σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν υιοθετήσει το φυσικό αέριο ως καύσιμο για οχήματα αποκομιδής σκουπιδιών, για δημοτικούς και ιδιωτικούς στόλους, με πολλά απορριμματοφόρα να τροφοδοτούνται από το αέριο βιομεθάνιο που παράγεται σε χώρους υγειονομικής ταφής απορριμμάτων (Χ.Υ.Τ.Α.)

 

Σε ορισμένες εφαρμογές ο ιδιοκτήτης ή ο οδηγός του οχήματος μπορεί να επιλέξει την εγκατάσταση ενός συστήματος διπλού καυσίμου (dual fuel), ούτως ώστε το όχημα να κινείται με πετρέλαιο και με φυσικού αέριο, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό, όταν δεν υπάρχει επαρκής ποσότητα βιοαερίου να κινούν το όχημα με Diesel.

 

Τραίνα CNG και LNG

 

Τα τρένα είναι μια σχετικά πρόσφατη εφαρμογή για το φυσικό αέριο. Ενώ η πειραματική μελέτη τέτοιων χρήσεων έχει τελειοποιηθεί εδώ και αρκετά χρόνια , εφαρμογές μεγάλης εμπορικής κλίμακας έχουν αρχίσει μόνο τα τελευταία χρόνια.

 

Το Περού, η Σουηδία και η Ινδία έχουν αναπτύξει σχετικά προγράμματα σιδηροδρόμων με την Σουηδία να χρησιμοποιεί και βιομεθάνιο, δηλαδή το Φυσικό Αέριο που παράγεται από απόβλητα με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

 

Το 2011, στην Ρωσία αναπτύχθηκε το τραίνο GT1-001 που κινείται με μια μηχανή που φέρει τουρμπίνα αερίου και ηλεκτρική ικανή  να σύρει 16.000 τόνους σε 170 βαγόνια, ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ για μια μόνο κινητήρια μηχανή με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

 

Στον Καναδά, μια κοινοπραξία εργάζεται για την ενσωμάτωση της Westport τεχνολογίας υψηλής πίεσης υγρού ψεκασμού (HPDI) και της τεχνολογίας φυσικού αερίου σε μια μηχανή σιδηροδρόμων που έχει διαθέσει η Καναδική Εταιρεία Σιδηροδρόμων (CN).

 

CNG Ταχύπλοα σκάφη και LNG πλοία

 

Η ναυτιλιακή βιομηχανία υιοθετεί όλο και περισσότερο το φυσικό αέριο ως καύσιμο επιλογής. Ειδικότερα, οι κατασκευαστές πλοίων και οι διαχειριστές εκμετάλλευσης αυτών των στόλων επιδιώκουν να συμμορφώνονται με τους αυστηρούς κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που διέπουν τις εκπομπές των καυσαερίων των πλοίων και στρέφονται σε μηχανές διπλού καυσίμου που χρησιμοποιούν CNG ή LNG και Diesel.

 

Τα τελευταία δύο έτη έως τα μέσα του 2012 έχουν νηολογηθεί 20 νέα πλοία που χρησιμοποιούν σαν καύσιμο το LNG κυρίως στα νορβηγικά ύδατα συμπεριλαμβανομένων των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων και σκαφών εφοδιασμού ανοιχτής θαλάσσης.

 

Αρκετά επίσης πλοία είναι σε κατασκευή συμπεριλαμβανομένου του κρουαζιερόπλοιου της Viking Line, το MS Viking Grace και το υψηλής ισχύος RO-RO ferry το οποίο κατασκευάστηκε στην Αυστραλία και φέρει μηχανές τουρμπίνας αερίου της General Electric (GE).

 

Επιπλέον, πολλά σχέδια έχουν αναφερθεί για τα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, φορτηγών πλοίων, δεξαμενόπλοιων LNG, και πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων.

 

CNG και LNG αεροσκαφών

 

Η χρήση του φυσικού αερίου για καύσιμο σε αεροσκάφη έχει διερευνηθεί μέσω μελέτης σχεδιασμού και πειράματος και η εμπορευματοποίηση πλησιάζει. Αεροσκάφη σταθερής πτέρυγας από ένα μικρό μονοκινητήριο αεροπλάνο έως ένα μεγάλο μαζικής μεταφοράς (Antonov AN-225) και ακόμα και ελικόπτερα έχουν τροφοδοτηθεί με φυσικό αέριο σαν καύσιμο.

 

Το 2012 η Boeing ανέφερε στο πρόγραμμα «SUGAR Freeze» που σχετιζόταν με την αποθήκευση κρυογενικού καυσίμου, με αποτέλεσμα η μελέτη να ολοκληρωθεί με συνέπεια  την μείωση κατανάλωσης καυσίμου έως και 62% για την ίδια απόσταση.

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει