Toyota: Κυψέλες καυσίμων με φυσικό αέριο αντί για υδρογόνο

Ένα πειραματικό project που αποβλέπει στην αντικατάσταση του υδρογόνου με φυσικό αέριο στις κυψέλες καυσίμου δουλεύει η Toyota. Το ενδιαφέρον ανάπτυξης κυψελών αυτής της τεχνολογίας απορρέει από την έλλειψη υποδομών ανεφοδιασμού υδρογόνου, γεγονός που βάζει εμπόδια στην ανάπτυξη της σχετικής αγοράς.

 

Μια από τις εναλλακτικές λύσεις που εξετάζονται είναι και η υβδρική λύση που δοκιμάζει η Toyota, όπου το ρόλο του υδρογόνου στις κυψέλες παίρνει το φυσικό αέριο.

 

Η Toyota είναι προσεκτική ως προς τις προσδοκίες που διανοίγονται σχετικά με τη νέα αυτή τεχνολογία, καθώς οι τεχνικές απαιτήσεις είναι ιδιαίτερα υψηλές, ενώ προς το παρόν δεν έχει αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της σχετικά μεγάλου χώρου που απαιτούνται για τις σχετικές εγκαταστάσεις.

 

Παράλληλα, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει, οι πρώτες δοκιμές δείχνουν ότι η νέα αυτή τεχνική υπολείπεται και σε αποδοτικότητα σε σχέση με τις υπάρχουσες κυψέλες υδρογόνου.

 

Ουσιαστικά, η ιδέα συνίσταται στη «διάσπαση» του φυσικού αερίου σε CO και H, με τη χρήση υπερσυμπιεστή για την παροχή αέρα στο μίγμα. Από την χημική αντίδραση, με τη συμβολή των κυψελών, παράγεται ηλεκτρική ενέργεια. Στη συνέχεια, οι ποσότητες CO και H που δεν καταναλώθηκαν σε αυτή την πρώτη φάση της διαδικασίας, διοχετεύονται σε θάλαμο καύσης. Έτσι, αφενός παράγεται επιπλέον ηλεκτρική ενέργεια, ενώ διανοίγονται δυνατότητες αξιοποίησης και της παραγόμενης θερμότητας.

 

Η Toyota δοκιμάζει το σύστημα αυτό στο εργοστάσιο Motomachi στην Ιαπωνία. Πρώτα μέλημα της εταιρείας είναι η αξιολόγηση της αποδοτικότητας, των επιδόσεων και της αξιοπιστίας της νέας αυτής τεχνικής, προκειμένου να αποφασιστεί αν θα περάσει στη φάση της παραγωγής.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει