Το Diesel Blending… ανοίγει δρόμο στον επαγγελματία

Μπορεί το οικονομικό πετρέλαιο να γίνει πιο οικονομικό; Και βέβαια, αναμειγνύοντάς το με φυσικό αέριο ή με LPG! Μία λύση που ενδείκνυται ιδιαίτερα για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως, όπως οι επαγγελματίες. Δείτε παρακάτω όλα τα σημαντικά για το diesel blending, το νέο hit-mix της αυτοκίνησης.

 

Είναι αποδεδειγμένο πια πως η τοποθέτηση ενός κιτ υγραερίου σε ένα επιβατικό όχημα έχει σημαντικά οικονομικά οφέλη. Για αυτό άλλωστε και η άνθιση της υγραεριοκίνησης. Τι γίνεται όμως σε πιο ιδιάζουσες περιπτώσεις,δηλαδή στην περίπτωση ενός οχήματος με κινητήρα diesel και όχι με βενζινοκινητήρα; Υπάρχει δυνατότητα το diesel να γίνει ακόμη πιο οικονομικό; Και όμως, υπάρχει με την ανάμειξή του με φυσικό αέριο ή CNG.
Βέβαια, στο σημείο αυτό να πούμε πως το diesel blending ενδείκνυται περισσότερο για τους επαγγελματίες οδηγούς που κάνουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως. Ενδεικτικά, έχει υπολογιστεί πως το όφελος στα 120.000 χλμ. -ένα νούμερο που καλύπτουν ετησίως τα επαγγελματικά οχήματα- μπορεί να φτάσει τα 6.000 με 7.000 ευρώ ετησίως!

 

Το Mix-άρισμα της επιτυχίας

Η αρχή λειτουργίας του συστήματος ανάμειξης πετρελαίου με CNG ή LPG είναι σχετικά απλή. Βασική αρχή του συγκεκριμένου συνδυασμού είναι η υποκατάσταση μιας ποσότητας πετρελαίου με υγραέριο ή φυσικό αέριο στις περισσότερες φάσεις λειτουργίας του κινητήρα.
Πιο αναλυτικά, το σύστημα ανάμειξης τοποθετείται παράλληλα με το σύστημα τροφοδοσίας του πετρελαιοκινητήρα. Το σύστημα ψεκασμού πετρελαίου παραμένει το κύριο σύστημα λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα, ενώ το σύστημα παροχής φυσικού αερίου ή υγραερίου είναι το δευτερεύον σύστημα.
Η εναλλαγή μεταξύ πετρελαίου και φυσικού αερίου ή υγραερίου γίνεται με ένα διακόπτη. Οι διαθέσιμες επιλογές που έχει ο οδηγός του οχήματος είναι είτε μόνο πετρέλαιο ή πετρέλαιο Υγραέριο ή Φυσικό αέριο (ανάλογα με το σύστημα που έχει επιλέξει να τοποθετήσει ο οδηγός).
Σε αυτό που πρέπει να σταθούμε είναι πως μόνο το σύστημα τροφοδοσίαςφυσικού αερίου σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να κινήσει το όχημα. Μόνο μέσω του διακόπτη επιλογής μπορεί να επιστρέφει στην αρχική του λειτουργία, δηλαδή κίνηση μόνο με πετρέλαιο ή συνδυαστικά diesel μαζί με υγραέριο ήΦυσικό Αέριο.

 

7.000 ευρώ κέρδος ανά έτος

Το κέρδος από το diesel blending είναι ανάλογο με τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Ως εκ τούτου μεγαλύτερο όφελος απολαμβάνουν οι επαγγελματίες, οι οποίοι κάνουν σε ετήσια βάση χιλιάδες χιλιόμετρα. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν διεξαχθεί σε μετατροπές του εξωτερικού το όφελος αγγίζει τα 0,06 έως και 0,07 ευρώ/ χιλιόμετρο. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι αν το όχημα διανύει 100.000 με 150.000 χιλιόμετρα ανά έτος, μπορεί να προκύψει όφελος 6.000 έως και 7.000 ευρώ! Νούμερα τα οποία μπορούν να αποφέρουν την απόσβεση του συστήματος εγκατάστασης από το πρώτο χρόνο κιόλας, ενώ μετέπειτα ο οδηγός να απολαμβάνει μέγιστη εξοικονόμηση χρημάτων, ανάλογα φυσικά με τις τιμές των καυσίμων, αλλά και τα διανυθέντα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου.

 

Η εξελιγμένη αυτή τεχνολογία ως επί το πλείστον βρίσκει εφαρμογή σε επαγγελματικά οχήματα μιας κι έτσι προκύπτουν μεγαλύτερα οφέλη για τον κάτοχο. Μερικές κατηγορίες οχημάτων είναι:

1. Φορτηγά – Λεωφορεία
2. Απορριμματοφόρα
3. Ειδικά βαρέα Οχήματα Αεροδρομίων
4. Ελαφρά φορτηγά
5. Ταξί
6. Στόλοι οχημάτων π.χ. εταιρείες courier

 

Τι γίνεται με τα πρατήρια LPG & CNG στη χώρα μας

Η άνθιση της υγραεριοκίνησης στην ελληνική αγορά δεν αποτυπώνεται μόνο από τον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό των κυκλοφορούντων οχημάτων με LPG, αλλά και από τον αριθμό των πρατηρίων που διαθέτουν υγραέριο ωςκαύσιμο κίνησης. Έτσι, ενώ στο παρελθόν, ο αριθμός αυτών ήταν μικρός, σήμερα ξεπερνάει τα 650 με αποτέλεσμα όχι μόνο να βρίσκεις υγραέριο όπου και αν βρίσκεσαι, αλλά και να έχεις τη δυνατότητα να ψάχνεις και να συγκρίνεις τις τιμές.
Από την άλλη, η διάδοση του φυσικού αερίου ως καύσιμο κίνησης είναι μικρότερη και αυτό οφείλεται στο τεράστιος κόστος που απαιτείται για την τοποθέτηση CNG.
Έως σήμερα υπάρχουν επτά συνολικά πρατήρια με CNG στην Επικράτεια τα οποία καλύπτουν την κεντρική και Βόρεια Ελλάδα. Στην Αθήνα λειτουργούν τέσσερα, στη Θεσσαλονίκη δύο, ενώ πρόσφατα άνοιξε ένα και στον Βόλο. Όλα τα πρατήρια διακρίνονται με το σήμα της FISIKON, που είναι η εμπορική ονομασία του φυσικού αερίου για την κίνηση των οχημάτων.

 

Ποια είδη συστημάτων ανάμιξης πετρελαίου με φυσικό αέριο υπάρχουν;
Αυτά μπορεί ουσιαστικά να ταξινομηθούν σε 2 κατηγορίες
1. Με μπεκ στην πολλαπλή εισαγωγή
2. Με μείκτη στην εισαγωγή αέρα του πετρελαιοκινητήρα.
Όμως υπάρχει η δυνατότητα για μια επιπλέον ταξινόμηση ανάλογα με το είδος του ψεκασμού:
1. Μόνος ψεκασμός
2. Πολλαπλός σειριακός ψεκασμός
Τι ισχύει από πλευράς Νομοθεσίας;
Τον πρώτο μήνα του 2015, δόθηκε το πράσινο φως για την ανάμειξη πετρελαίου με φυσικό αέριο και για την ελληνική αγορά. Όμως θολό έμεινε το νομοθετικό πλαίσιο σε ότι αφορά τη μίξη υγραερίου με πετρέλαιο, παρά το γεγονός πως στην αγορά υπάρχουν ήδη πολλά συστήματα που επιτρέπουν την συγκεκριμένη μίξη.
Κίνηση που εκτός από το αναμφισβήτητο όφελος στους οδηγούς, θα αυξήσει κατά πολύ τις θέσεις εργασίας γύρω από το συγκεκριμένο αντικείμενο.
Αυτό που μας επισήμανε και στις δηλώσεις του επί του θέματος ο κ. Πέτρος Καραμπίλας, Τεχνολόγος Οχημάτων και Γενικός Διευθυντής του ΙΔΕΑΑ, είναι πως η ισχύουσα νομοθεσία έχει προς το παρόν τουλάχιστον μικρά νομοθετικά κενά και αναμφίβολα θα χρειαστούν διευκρινίσεις για το πως τα αυτοκίνητα που έχουν δεχτεί την μετατροπή θα περνάνε στο ΚΤΕΟ, αλλά και πως θα εφαρμόζεται η ισχύουσα σήμανσή τους.
40 νέα πρατήρια CNG από την CTIP Oil & Gas S.R.L
Μπορεί ο αριθμός των πρατηρίων με CNG να είναι προς το παρόν μικρός, ωστόσο το μέλλον φαίνεται αισιόδοξο, αν η CTIP Oil & Gas S.R.L. -ιταλική εταιρεία που δραστηριοποιείται σε 45 χώρες- προχωρήσει στα πλάνα της τα οποία προβλέπουν την κατασκευή ενός δικτύου με 40 συνολικά πρατήρια. Αυτή η επένδυση θα είναι του ύψους των 200 εκ. ευρώ και θα δώσει μεγάλη ώθηση στην αεριοκίνηση στην ελληνική αγορά. Μάλιστα, σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της επιχείρησης, κ. Reda Ginema, στο πλάνο των επενδύσεων της CTIP Oil & Gas, προβλέπεται και η δημιουργία ειδικής μονάδας μετατροπής των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, προκειμένου να είναι σε θέση να κάνουν χρήση και του φυσικού αερίου (CNG) ως καύσιμο. Τέλος, να σημειώσουμε πως ο πρώτος σταθμός φυσικού αερίου θα χρειαστεί 6-8 μήνες για την ολοκλήρωση του καθώς ταυτόχρονα θα γίνεται και η εκπαίδευση του προσωπικού, ενώ έχει υπολογιστεί πως για την 24ωρη λειτουργία κάθε σταθμού θα χρειαστούν περίπου 40 εργαζόμενοι.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει