Τα πραγματικά προνόμια των CNG οχημάτων

Τα πραγματικά προνόμια των CNG οχημάτων

Όταν μιλάμε για τα οφέλη του συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) στα οχήματα, τα περισσότερα άρθρα τονίζουν την εξοικονόμηση κόστους απέναντι στα ντίζελ ή τη βενζίνη. Τι γίνεται όμως με τα οφέλη απέναντι στο περιβάλλον; Υπάρχουν;

Αν και αυτή η εξοικονόμηση κόστους μπορεί να είναι σημαντική, υπάρχουν πολλά περισσότερα οφέλη για το περιβάλλον από τη χρήση μεγαλύτερων ποσοτήτων φυσικού αερίου και λιγότερου ντίζελ ή βενζίνης. Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως αναιρούμε την εξοικονόμηση κόστους, καθώς αυτή είναι που πιθανώς θα οδηγήσει στην υιοθέτηση του CNG από επαγγελματικούς στόλους, πολύ περισσότερο από τα περιβαλλοντικά οφέλη.

 

Μειωμένο κόστος

Γεγονός είναι πως χρειάζεται ένα αυξημένο αρχικό κεφάλαιο για την αγορά ή τη μετατροπή κινητήρων ντίζελ ή βενζίνης σε CNG, όπως όμως είναι επίσης γεγονός ότι η χαμηλότερη φορολόγηση στα CNG οχήματα μπορεί να αντισταθμίσει αυτές τις δαπάνες.

 

Σήμερα, με τις τιμές της βενζίνης στο Τέξας για παράδειγμα να κυμαίνονται στα 3,49 δολάρια/γαλόνι και οι τιμές του CNG στα 2,15 δολάρια ανά ισοδύναμο γαλόνι βενζίνης, ένα όχημα που διανύει 8 έως 10 μίλια με ένα μόνο τέτοιο γέμισμα (πολλά οχήματα παραδόσεων ανήκουν σε αυτή την κατηγορία), μπορεί να εξοικονομήσει από 4.000 έως 5.000 δολάρια ανά έτος από για το κόστος των καυσίμων και της συντήρησης. Με κόστος μετατροπής που φτάνει τα 10.000 δολάρια και τα κίνητρα να το ρίχνουν στο μισό, το κόστος μετατροπής αποσβένεται στο πρώτο έτος και η εξοικονόμηση ξεκινά ήδη από το δεύτερο χρόνο. Για κάθε αύξηση των τιμών της βενζίνης κατά 0,10 δολάρια, η εξοικονόμηση από τη χρήση φυσικού αερίου θα αυξηθεί κατά σχεδόν 500 δολάρια ανά έτος.

 

Ο λόγος για τον οποίο ίσως το φυσικό αέριο να εξακολουθεί να μην είναι οικονομικά φιλικό προς το κοινό και γι’αυτό να μην έχουμε δει μια μεγάλη εισροή αυτοκινήτων CNG στην αγορά, είναι ότι ορισμένες αναφορές λένε ότι θα χρειάζονταν ακόμα 9 χρόνια πριν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ενδώσουν τελικά στην αγορά αυτοκινήτων CNG με υψηλότερες τιμές, προσβλέποντας στην εξοικονόμηση κόστους που προσφέρει το φυσικό αέριο.

 

Γιατί Φυσικό Αέριο;

Και πάλι, ενώ η εξοικονόμηση είναι μεγάλη για να δοθούν κίνητρα σε επιχειρήσεις και ιδιώτες για τη μετατροπή του στόλου τους σε φυσικό αέριο, τα περιβαλλοντικά οφέλη σε σύγκριση με τη βενζίνη και το ντίζελ είναι πραγματικά πολύ σημαντικά. Από το PGE.com διαβάζουμε:

Περιβαλλοντικά φιλικό – Εμπορικά διαθέσιμοι κινητήρες φυσικού αερίου μεσαίων και βαρέων οχημάτων έχουν παρουσιάσει πάνω από 90% μείωση σωματιδιακής ύλης και μείωση άνω του 50% στα οξείδια του αζώτου (NOx) σε σχέση με τους εμπορικούς κινητήρες. Επιπλέον, οι κινητήρες φυσικού αερίου παράγουν μέχρι και 25% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου (CO2) που συμβάλλουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη,

Ασφάλεια – Ένα άλλο πλεονέκτημα του φυσικού αερίου είναι ότι, σε περίπτωση διαρροής, το φυσικό αέριο διαχέεται στο περιβάλλον, ενώ τα υγρά καύσιμα μπορούν να μολύνουν τις πηγές νερού, η αποκατάσταση των οποίων είναι πολύ δύσκολη. Και σε περίπτωση σύγκρουσης του οχήματος, η απαγωγή είναι πιο ασφαλής από ότι με ένα εύφλεκτο υγρό καύσιμο.

Μείωση θορύβου – Μια δεύτερη επίπτωση την οποία λίγοι σκέφτονται είναι η ηχορύπανση. Οι κινητήρες CNG κινούνται πιο αθόρυβα από τους κοινούς κινητήρες ντίζελ. Έτσι, ενώ μερικά από τα οφέλη του CNG είναι αρκετά προφανή και άλλες λιγότερο, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί το φυσικό αέριο αποτελεί μεγάλο όφελος για όλους μας.

Μικρότερη εξάρτηση – Από τη στιγμή που έως και το 90% του φυσικού αερίου που καταναλώνεται στις ΗΠΑ παράγεται εγχώρια, η χώρα θα εξαρτάται λιγότερο από την εισαγωγή ενεργειακών πηγών και θα γίνουν λιγότερο ευαίσθητη στις υφέσεις που προκαλούνται από τις διακυμάνσεις του πετρελαίου. Το ίδιο συμβαίνει φυσικά και με την Ευρώπη.

 

Το μέλλον των αυτοκινήτων CNG

Θα υπάρχει πιο ευρεία επιλογή αυτοκινήτων CNG τα επόμενα 10 χρόνια; Ίσως. Οι περισσότεροι ίσως να μην εμφανιστούν ιδιαίτερα πρόθυμοι να ποντάρουν στο υψηλότερο αρχικό κόστος ενός αυτοκινήτου ελπίζοντας σε άμεση απόδοση από το φθηνότερο φυσικό αέριο. Αλλά ο David Friedman, αναπληρωτής διευθυντής του Προγράμματος Clean Vehicles Program της Ένωσης Ανήσυχων Επιστημόνων του Cambridge, Mass, λέει ότι ένα ακόμη μεγαλύτερο εμπόδιο για τα οχήματα που κινούνται CNG είναι ότι αυτό το είδος της ενέργειας θα μπορούσε να καταστεί σύντομα άνευ αντικειμένου μπροστά στην ανάπτυξη καθαρότερων τεχνολογιών. Μέχρι τότε όμως, το φυσικό αέριο μοιάζει μονόδρομος στην κίνηση των οχημάτων.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει