Σχέδιο για 4.000 «πράσινα» λεωφορεία και μονάδες παραγωγής στην Ελλάδα

Σχέδιο για 4.000 «πράσινα» λεωφορεία και μονάδες παραγωγής στην Ελλάδα

Πρόθεση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να παραγγελθούν 3.500-4.000 αστικά λεωφορεία νέας γενιάς, είτε ηλεκτρικά είτε με καύσιμο LNG (δηλαδή με υγροποιημένο αέριο), οχήματα τα οποία επιθυμεί και η ίδια η ΕΕ να προωθήσει στις χώρες της Ευρώπης για να μειωθούν δραστικά οι εκπομπές ρύπων κυρίως στα αστικά κέντρα.

 

Σμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Έθνος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, σε επαφές που είχε την περασμένη Πέμπτη στη Σόφια με την επίτροπο Μεταφορών Βιολέτα Μπουλτς, εξέφραζε ζωηρό ενδιαφέρον προκειμένου να ενταχθεί η Ελλάδα στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα Clean Transport Facility (ECTF), ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο της ΕΕ που αφορά «καθαρές» μεταφορές.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία παράγουν μηδενικούς ρύπους, ενώ τα LNG λεωφορεία παράγουν πολύ μικρότερους ρύπους από τα diesel λεωφορεία.

 

Θα πρέπει ακόμη να τονιστεί ότι η Αθήνα κυρίως, αλλά και η Θεσσαλονίκη διαθέτουν «γερασμένους» στόλους λεωφορείων οι οποίοι πάσχουν από συντήρηση, ενώ και περιβαλλοντικά έχουν μεγάλο ενεργειακό αποτύπωμα, την ίδια στιγμή που στην υπόλοιπη Ευρώπη γίνονται άλματα στις νέες τεχνολογίες με έμφαση στην προώθηση των ηλεκτρικών λεωφορείων.

 

Για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη στόχος είναι να μπουν στα δίκτυα μικρότερα λεωφορεία τα οποία θα έχουν συχνότερα αλλά μικρότερα δρομολόγια και θα καταλήγουν σε σταθμούς Μετρό ή σιδηροδρομικούς. Σε ό,τι αφορά την υπόλοιπη Ελλάδα, τα λεωφορεία θα είναι ανάλογα με τις ανάγκες που θα υπάρξουν.

 

Στις σκέψεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών είναι να προταθεί στην Κομισιόν η εγκατάσταση δύο μονάδων παραγωγής «πράσινων λεωφορείων» στην Ελλάδα, από την εταιρεία που θα επικρατήσει στον διαγωνισμό για την προμήθειά τους.

 

Ουσιαστικά επιδιώκεται να μπει όρος στον διαγωνισμό που να υποχρεώνει τον προμηθευτή να ανοίξει μονάδες παραγωγής στη χώρα μας με την «προίκα» ενός μεγάλου μακροχρόνιου συμβολαίου , κάτι το οποίο, εφόσον γίνει πραγματικότητα, θα σημάνει πολλά για τη χώρα μας καθώς θα φέρει επενδύσεις παραγωγής και τη δημιουργία αρκετών νέων θέσεων εργασίας.

 

Παράλληλα θα επιτευχθούν και οικονομίες κλίμακος καθώς θα αποφευχθούν εισαγωγές αλλά και πρόσθετα αυξημένα κόστη που θα απαιτηθούν στο μέλλον για ανταλλακτικά. Πρόκειται για έναν φιλόδοξο στόχο ο οποίος δεν είναι και… ουτοπικός, αφού τέτοιου είδους συμφωνίες έχουν γίνει και σε άλλες χώρες, με πιο πρόσφατο παράδειγμα αυτό της Ρωσίας.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει