Στην «πράσινη» πλευρά των Vanette
Η Fiat Professional δεν διαθέτει μόνο μια από τις πληρέστερες γκάμες ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (Vanette) στην ελληνική αγορά αλλά μοντέλα όπως τα Punto Van, Fiorino, Ducato αλλά και το Doblo Cargo που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε, είναι διαθέσιμα και με φυσικό αέριο.
Το Fiat Doblo Cargo έχει καταφέρει να κυριαρχήσει και στην ελληνική αγορά των Vanette κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών χάρη στη τεράστια γκάμα εκδόσεων του που περιλαμβάνουν οχήματα με ανοικτή ή κλειστή καρότσα, δύο μήκη αμαξώματος και μεταξονίου, δύο ύψη οροφής κ.ά.
Παράλληλα όμως, η νέα γενιά του ιταλικού μοντέλου προσφέρεται με μια μεγάλη γκάμα αποδοτικών και φιλικών προς το περιβάλλον κινητήρων με καύσιμο τόσο τη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης όσο και το φυσικό αέριο.
Με δεδομένο ότι η αγορά του συγκεκριμένου, εναλλακτικού τύπου καυσίμου, ισχυροποιείται και αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο και στη χώρα μας, ήρθαμε σε επαφή με την έκδοση Natural Power του Fiat Doblo προκειμένου να κατανοήσουμε καλύτερα τις ιδιαιτερότητες αλλά και –προπάντων- τα οφέλη που προσφέρει στον ιδιοκτήτη της.
Εμφανισιακά, οι εκδόσεις Natural Power του Fiat Doblo δεν διαφέρουν στο ελάχιστο σε σχέση με τις συμβατικές, με εξαίρεση το σχετικό λογότυπο στο πίσω αριστερό μέρος του οχήματος.
Παράλληλα, αν και τα οχήματα αυτά εφοδιάζονται με δεξαμενές Fisikon με συνολική χωρητικότητα από 95 – 130 λτ. (ή 16 – 22 κιλά αν προτιμάτε), ο συνολικός ωφέλιμος όγκος του χώρου φόρτωσης δεν επηρεάζεται καθώς αυτές εδράζονται κάτω από το δάπεδο του.
Καμπίνα επιβατών: Ευρύχωρη, ποιοτική και άνετη
Χώρος φόρτωσης: Ωφέλιμο φορτίο 1,0t.
Το Fiat Doblo Cargo έχει να επιδείξει μια από τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία των Vanette αναφορικά με τις μεταφορικές του δυνατότητες.
Διαθέσιμο με δύο μήκη αμαξώματος και δύο ύψη οροφής, προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς φορτίων με συνολικό όγκο έως και 5,0κ.μ. (με την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού και του διαχωριστικού της καμπίνας) και βάρος έως και 1,0t.
Το όχημα της δοκιμής ήταν το Doblo Maxi με το μακρύ μεταξόνιο των 3.105 χλστ. που προσφέρει χώρο φόρτωσης με μήκος 2.170 χλστ., πλάτος 1.518 χλστ. (1.230 χλστ. μεταξύ των θόλων) και ύψος 1.305 χλστ. αντίστοιχα.
Παρά την ύπαρξη των επιπλέον δεξαμενών για το φυσικό αέριο, το εν λόγω μοντέλο είναι σε θέση να υποστηρίξει φορτία με βάρος 980 κιλά και ωφέλιμο όγκο από 4,2 κ.μ.
Ένα από τα στοιχεία που κερδίζουν τις εντυπώσεις είναι το ιδιαίτερα χαμηλό κατώφλι φόρτωσης (μόλις 545 χλστ. από το έδαφος) καθώς και το μεγάλο πλάτος της πλευρικής θύρας. Παράλληλα, χάρη σε έναν έξυπνο και απλό μηχανισμό, τα φύλλα της πίσω θύρας (με τζάμι) αποσπώνται εύκολα και ανοίγουν σε γωνία 180 μοιρών.
Τέλος, τα πολλαπλά σημεία στερέωσης του φορτίου στο εσωτερικό της καρότσας, επιτρέπουν την ασφάλιση σχεδόν όλων των τύπων φορτίου χωρίς πρόβλημα.
Οδική συμπεριφορά: Aνετο και προβλέψιμο παντού
Ακόμα και με πλήρες φορτίο, ο κινητήρας των 1,4λτ. είναι σε θέση να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο –άνω των 2,0t.- αμάξωμα του ιταλικού Vanette ενώ ο οδηγός θα εκτιμήσει άμεσα την πολύ καλή ρύθμιση των αναρτήσεων (ανεξάρτητη και στους δύο άξονες με διπλά ψαλίδια «bi-link» πίσω).
Το σύστημα διεύθυνσης είναι σαφές και… γρήγορο ενώ τα φρένα είναι ισχυρά και με σωστή αίσθηση.
Η μέγιστη αυτονομία του οχήματος σύμφωνα με τον κατασκευαστή ανέρχεται στα 750 χλμ. ενώ στο σχετικό εξοπλισμό για την ενεργητική ασφάλεια περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων πολλαπλά ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς του οχήματος όπως τα ABS με τέσσερις αισθητήρες, ο ηλεκτρονικός κατανεμητής πέδησης (EBD), η υδραυλική υποβοήθηση σε περιπτώσεις ακραίας επιβράδυνσης (ΗΒΑ), το
ESP, το σύστημα ελέγχου αντιολίσθησης (ASR) και η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανωφέρειες (Hill Holder).