Στην «πράσινη» πλευρά των Vanette

Η Fiat Professional δεν διαθέτει μόνο μια από τις πληρέστερες γκάμες ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (Vanette) στην ελληνική αγορά αλλά μοντέλα όπως τα Punto Van, Fiorino, Ducato αλλά και το Doblo Cargo που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε, είναι διαθέσιμα και με φυσικό αέριο.

 

Πόσο κοστίζει; 
Το Fiat Doblo Cargo προσφέρεται σε εκδόσεις με φυσικό αέριο (Natural Power) με δύο τύπους μεταξονίου. Χάρη στην Έκπτωση ύψους 2.000 ευρώ που είναι διαθέσιμη στην παρούσα φάση, το κόστος αγοράς του διαμορφώνεται ως εξής:
-Fiat Doblo Cargo Natural Power
(κοντό μεταξόνιο): από 20.400 ευρώ(*)
-Fiat Doblo Cargo Natural Power
(μακρύ μεταξόνιο): από 21.670 ευρώ(*)
(*): δεν περιλαμβάνεται το Όφελος Απόσυρσης

 

 

 

Το Fiat Doblo Cargo έχει καταφέρει να κυριαρχήσει και στην ελληνική αγορά των Vanette κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών χάρη στη τεράστια γκάμα εκδόσεων του που περιλαμβάνουν οχήματα με ανοικτή ή κλειστή καρότσα, δύο μήκη αμαξώματος και μεταξονίου, δύο ύψη οροφής κ.ά.

Παράλληλα όμως, η νέα γενιά του ιταλικού μοντέλου προσφέρεται με μια μεγάλη γκάμα αποδοτικών και φιλικών προς το περιβάλλον κινητήρων με καύσιμο τόσο τη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης όσο και το φυσικό αέριο.

Με δεδομένο ότι η αγορά του συγκεκριμένου, εναλλακτικού τύπου καυσίμου, ισχυροποιείται και αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο και στη χώρα μας, ήρθαμε σε επαφή με την έκδοση Natural Power του Fiat Doblo προκειμένου να κατανοήσουμε καλύτερα τις ιδιαιτερότητες αλλά και –προπάντων- τα οφέλη που προσφέρει στον ιδιοκτήτη της.

Εμφανισιακά, οι εκδόσεις Natural Power του Fiat Doblo δεν διαφέρουν στο ελάχιστο σε σχέση με τις συμβατικές, με εξαίρεση το σχετικό λογότυπο στο πίσω αριστερό μέρος του οχήματος.

Παράλληλα, αν και τα οχήματα αυτά εφοδιάζονται με δεξαμενές Fisikon με συνολική χωρητικότητα από 95 – 130 λτ. (ή 16 – 22 κιλά αν προτιμάτε), ο συνολικός ωφέλιμος όγκος του χώρου φόρτωσης δεν επηρεάζεται καθώς αυτές εδράζονται κάτω από το δάπεδο του.

 

Καμπίνα επιβατών: Ευρύχωρη, ποιοτική και άνετη

Ο εσωτερικός διάκοσμος του Fiat Doblo είναι λιτός αλλά ελκυστικός σχεδιαστικά και στο μοντέλο της δοκιμής, η διχρωμία (μαύρο – κόκκινο) στις επενδύσεις των καθισμάτων και των πλαστικών στο ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών, κερδίζει τις εντυπώσεις.Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και πλήρως ρυθμιζόμενα ενώ πολλαπλοί αποθηκευτικοί χώροι έχουν προβλεφθεί μεταξύ των καθισμάτων, στο εσωτερικό των θυρών, στο πάνω μέρος του ταμπλό αλλά και στην οροφή.Ο εξοπλισμός παθητικής ασφάλειας περιλαμβάνει (ανάλογα με την έκδοση) τόσο μετωπικούς όσο και πλευρικούς αερόσακους καθώς και -μεταξύ άλλων- Σύστημα Πρόληψης Πυρκαγιάς ενώ τα ενσωματωμένα χειριστήρια στο τιμόνι αλλά και η προσεγμένη -εργονομικά- θέση όλων των διακοπτών στην κεντρική κονσόλα, θα κερδίσουν άμεσα την εκτίμηση του οδηγού.
Χώρος φόρτωσης: Ωφέλιμο φορτίο 1,0t. 

Το Fiat Doblo Cargo έχει να επιδείξει μια από τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία των Vanette αναφορικά με τις μεταφορικές του δυνατότητες.

Διαθέσιμο με δύο μήκη αμαξώματος και δύο ύψη οροφής, προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς φορτίων με συνολικό όγκο έως και 5,0κ.μ. (με την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού και του διαχωριστικού της καμπίνας) και βάρος έως και 1,0t.

Το όχημα της δοκιμής ήταν το Doblo Maxi με το μακρύ μεταξόνιο των 3.105 χλστ. που προσφέρει χώρο φόρτωσης με μήκος 2.170 χλστ., πλάτος 1.518 χλστ. (1.230 χλστ. μεταξύ των θόλων) και ύψος 1.305 χλστ. αντίστοιχα.

Παρά την ύπαρξη των επιπλέον δεξαμενών για το φυσικό αέριο, το εν λόγω μοντέλο είναι σε θέση να υποστηρίξει φορτία με βάρος 980 κιλά και ωφέλιμο όγκο από 4,2 κ.μ.

Ένα από τα στοιχεία που κερδίζουν τις εντυπώσεις είναι το ιδιαίτερα χαμηλό κατώφλι φόρτωσης (μόλις 545 χλστ. από το έδαφος) καθώς και το μεγάλο πλάτος της πλευρικής θύρας. Παράλληλα, χάρη σε έναν έξυπνο και απλό μηχανισμό, τα φύλλα της πίσω θύρας (με τζάμι) αποσπώνται εύκολα και ανοίγουν σε γωνία 180 μοιρών.

Τέλος, τα πολλαπλά σημεία στερέωσης του φορτίου στο εσωτερικό της καρότσας, επιτρέπουν την ασφάλιση σχεδόν όλων των τύπων φορτίου χωρίς πρόβλημα.

 

Κινητήρας: Ισχύς 120 ίππων και εκπομπές CO2 από 134 g/km
Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των εκδόσεων «Natural Power» του Fiat Doblo Cargo δεν είναι άλλο από τη δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου (Fisikon) ως καύσιμο.
Ο TJET 1.400άρης κινητήρας των 120 ίππων που κινεί το ιταλικό Vanette διακρίνεται για την άμεση απόκριση του στις εντολές του οδηγού ωστόσο, οι μακριές σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων επηρεάζουν ελαφρώς την ελαστικότητα του, χωρίς ωστόσο αυτό να γίνεται ενοχλητικό σε καμία περίπτωση.
Με διαστήματα συντήρησης ανά 30.000 χλμ., το εν λόγω μηχανικό σύνολο εφοδιάζεται με βενζίνη μέσω μιας δεξαμενής 22λτ. που προσφέρει αυτονομία 300 χλμ.
Ωστόσο, κάτω από το δάπεδο του χώρου φόρτωσης εδράζονται οι επιπλέον δεξαμενές για το φυσικό αέριο. Η βασική επιλογή αφορά σε τέσσερις δεξαμενές με συνολική χωρητικότητα 95λτ. (16,16kg) που προσφέρουν αυτονομία 325 χλμ. (συνολική αυτονομία 625 χλμ.). Στις εκδόσεις με μακρύ μεταξόνιο (όπως το μοντέλο της δοκιμής), προστίθεται μια επιπλέον δεξαμενή που αυξάνει τη συνολική ποσότητα του φυσικού αερίου στα 130 λτ. και την αυτονομία του οχήματος στα 450 χλμ. (+300 χλμ. λόγω της βενζίνης).
Επιγραμματικά, αξίζει να αναφέρουμε πως η μέση κατανάλωση βενζίνης για μεικτό κύκλο κίνησης ανέρχεται στα 7,4λτ./100χλμ. και του φυσικού αερίου στα 4,9 kg/100χλμ. ενώ αντίστοιχα, οι εκπομπές ρύπων ορίζονται στα 173 g/km με καύσιμο τη βενζίνη και στα 134 g/km για το φυσικό αέριο.

 

 

Οδική συμπεριφορά: Aνετο και προβλέψιμο παντού

Ακόμα και με πλήρες φορτίο, ο κινητήρας των 1,4λτ. είναι σε θέση να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο –άνω των 2,0t.- αμάξωμα του ιταλικού Vanette ενώ ο οδηγός θα εκτιμήσει άμεσα την πολύ καλή ρύθμιση των αναρτήσεων (ανεξάρτητη και στους δύο άξονες με διπλά ψαλίδια «bi-link» πίσω).

Το σύστημα διεύθυνσης είναι σαφές και… γρήγορο ενώ τα φρένα είναι ισχυρά και με σωστή αίσθηση.

Η μέγιστη αυτονομία του οχήματος σύμφωνα με τον κατασκευαστή ανέρχεται στα 750 χλμ. ενώ στο σχετικό εξοπλισμό για την ενεργητική ασφάλεια περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων πολλαπλά ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς του οχήματος όπως τα ABS με τέσσερις αισθητήρες, ο ηλεκτρονικός κατανεμητής πέδησης (EBD), η υδραυλική υποβοήθηση σε περιπτώσεις ακραίας επιβράδυνσης (ΗΒΑ), το

ESP, το σύστημα ελέγχου αντιολίσθησης (ASR) και η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανωφέρειες (Hill Holder).

Μπορεί επίσης να σας αρέσει