Στα 4,5 δισ. ευρώ το κόστος κατασκευής του TAP

Στα 4,5 δισ. ευρώ υπολογίζεται το κόστος κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ από τα σύνορα Ελλάδας-Τουρκίας μέχρι την ηπειρωτική Ιταλία, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΤΑΡ, Ian Bradshaw.

 

Μιλώντας στο πρακτορείο Anadolu, ανέφερε πως ο αγωγός θα συνδεθεί με τον τουρκικό αγωγό TANAP στα σύνορα Ελλάδας-Τουρκίας και διασχίζοντας τη βόρεια Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα, θα συνδεθεί με το δίκτυο φυσικού αερίου της Snam στην Ιταλία. Το μήκος του θα φθάσει τα 878 χλμ. με αρχική δυναμικότητα 10 δισ. κ.μ. ετησίως για τη μεταφορά φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν στις ευρωπαϊκές αγορές.

 

Πρόσθεσε ότι το τελικό ποσό των 4,5 δισ. ευρώ λαμβάνει υπόψη τις εκτεταμένες τροποποιήσεις της μηχανικής και του σχεδιασμού του έργου, που έχουν λάβει χώρα από το 2009, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης της διαδρομής του αγωγού κατά σχεδόν 70%, από 520 χλμ. Που ήταν αρχικώς στα 878 χλμ.

 

Το έργο αναμένεται να εξασφαλίσει χρηματοδότηση από διάφορους οργανισμούς, όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, καθώς και από έναν αριθμό εξαγωγικών οργανισμών και χωρών που εμπλέκονται στην παροχή αγαθών και υπηρεσιών, το δε χρονοδιάγραμμα χρηματοδότησης του TAP αναμένεται να επιτευχθεί το 2017.

 

Ο Ian Bradshaw τόνισε ότι ο TAP είναι στρατηγικής σημασίας, καθώς θα διαφοροποιήσει τις πηγές προμήθειας φυσικού αερίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η κατασκευή των σταθμών συμπίεσης αναμένεται να ξεκινήσει το α΄ τρίμηνο του 2017 και θα διαρκέσει περίπου 2 χρόνια. Η κατασκευή του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού στην Αδριατική θα ξεκινήσει –όπως είπε- το χειμώνα του 2018.

 

Ο διευθύνων σύμβουλος του αγωγού ανέφερε ότι η κατασκευή του αγωγού προχωράει με ικανοποιητικούς ρυθμούς σε Ελλάδα και Αλβανία και ότι έχουν ολοκληρωθεί πάνω από 260 χλμ. αγωγού από τα συνολικά 765 χλμ. που εκτείνεται στο έδαφος των δύο χωρών.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει