Προμήθεια LNG μικρής κλίμακας σε νησιά και Δυτική Ελλάδα

To LNG σε μικρή κλίμακα (smallscale) μεταφέρεται διά θαλάσσης σε παγκόσμιο και Ευρωπαϊκό επίπεδο με πολλαπλές μεθόδους (πλοία ανεφοδιασμού feeder), LNG containers και φορτηγά βυτιοφόρα LNG( trucks).

 

Στην Ημερίδα που διοργάνωσε χθες το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στο Επιμελητήριο Πειραιά με θέμα «Θαλάσσιοι Διάδρομοι και Λιμένες, Έργα Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών», ο Δρ. Παναγιώτης Γραμμέλης, Διευθυντής Ερευνών του ΕΚΕΤΑ/ΙΔΕΠ, παρουσίασε μια ενδιαφέρουσα πρόταση επίλυσης του θέματος διανομής του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) στα νησιά και στης περιοχές που είναι εκτός δικτύου αγωγών Φυσικού Αερίου, όπως η Δυτική Ελλάδα.

 

Η Ελλάδα με τις γεωγραφική μορφολογία της (κυρίως λόγω των πολλών νησιών του Αρχιπελάγους του Αιγαίου) και τις επενδυτικές αδυναμίες της, έχει ανάγκη για ευέλικτες και οικονομικές λύσεις που θα ανταποκριθούν στις μελλοντικές ανάγκες προμήθειας και χρήσης φυσικού αερίου σε περιοχές εκτός δικτύου αγωγών. Μάλιστα, αυτή η διανομή Φ.Α. σε μορφή LNG, τόσο στο Αιγαίο όσο και σε άλλες εκτός δικτύου περιοχές, π.χ. Πάτρα, να έχει τη δυνατότητα να  ξεκινήσει να πραγματοποιείται άμεσα με τις μικρότερες δυνατές επενδύσεις στην ξηρά (terminals) και με τη μεγαλύτερη δυνατή κάλυψη χρήσης. Με την επιλογή των «ελαχίστων» επενδύσεων στη ξηρά το σημαντικό πρόσθετο κέρδος  θα είναι  η αποφυγή των εμποδίων της γραφειοκρατίας.

 

To EKETA, αντλώντας την εμπειρία που αποκόμισε από το Ευρωπαϊκό έργο TEN-T “Archipelago-LNG” και έχοντας ενεργή συμμετοχή στο CEFTRANSPORT “Poseidon-MedII”,προτείνει τον σχεδιασμό ενός νέου τύπου πλοίου Ro-Lo πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) ανεφοδιασμού LNG με συνδυασμό δεξαμενής αποθήκευσης και containers. Τα κύρια χαρακτηριστικά του πλοίου θα είναι:

–  Κάλυψη υψηλής και χαμηλής ζήτησης με την δεξαμενή ή τα containers (αντιμετώπιση εποχικότητας)
–  Κάλυψη ζήτησης ηλεκτροπαραγωγής στα νησιά ΜΔΝ, χωρίς ανάγκη δημιουργίας σταθερών εγκαταστάσεων (terminals) σε δημόσιο χώρο
–  Πλήρωση containers εν πλω από την δεξαμενή (tank)
–  Ανεφοδιασμός (bunkering) LNG Ship-to-Ship
–  Συνολική δυνατότητα μεταφοράς LNG μέχρι 3.500 κυβικά LNG

 
Το πλοίο αυτό συνδυάζει την υψηλή εμπορικότητα μιας δεξαμενής LNG με την ευελιξία των containers. Η επιμέρους ζήτηση στη βιομηχανία, τις μεταφορές και τις μονάδες  ηλεκτροπαραγωγής χαμηλής ισχύος στα νησιά μπορεί να καλύπτεται με τα containers ενώ οι μονάδες ηλεκτροπαραγωγής μεγαλύτερης ισχύος με υψηλό ρυθμό πλήρωσης μπορούν να τροφοδοτούνται από τη δεξαμενή . Η ναυπήγηση του συγκεκριμένου πλοίου θα μπορεί να προχωρήσει με συνεργασία διεθνών και Ελληνικών ναυπηγείων.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει