Πιθανή σύνδεση του IGB με Ρουμανία

Ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός αερίου IGB και η προοπτική διασύνδεσής του με τη Ρουμανία βρέθηκαν στο επίκεντρο της χτεσινής συνάντησης μεταξύ του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Π. Σκουρλέτη με τον αν. υπουργό Ενέργειας της Ρουμανίας Cristian Busu, υψηλόβαθμους αξιωματούχους της Transgas, του ρουμανικού διαχειριστή αερίου και της ΔΕΠΑ.

 

Όπως σημειώνει η «Ημερησία», η συνάντηση έγινε τρεις μόλις ημέρες πριν από τη λήξη την παράτασης που έχει δοθεί, στην προθεσμία (31/3/2016) για την ολοκλήρωση του market test για τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό, ενός τεστ που μέχρι στιγμής δεν έχει καταγράψει εμπορικό ενδιαφέρον για τον αγωγό, παρά τη σθεναρή πολιτική στήριξη από τις Βρυξέλλες, την Ουάσιγκτον και τις εμπλεκόμενες χώρες. Ας σημειωθεί ότι η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το market test, πέρα από το εμπορικό ενδιαφέρον καλεί και τους Διαχειριστές Αγωγών, όπως είναι η Transgas, να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για διασύνδεση στον IGB.

 

Στη συνάντηση ο κ. Σκουρλέτης επισήμανε «τη στρατηγική σημασία του αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας – Βουλγαρίας, καθώς μπορεί να αποτελέσει τη βάση του «Κάθετου Διαδρόμου», που η ανάπτυξή του μπορεί να δημιουργήσει μία αμφίδρομη διαδρομή αερίου από και προς τη Ρουμανία διά μέσου της Βουλγαρίας», αναφέρει η ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο μετά τη συνάντηση. Ο ΙGB μπορεί να συνδεθεί είτε απ’ ευθείας με τον αγωγό Τransadriatic Pipeline (TAP), είτε με το ελληνικό σύστημα και να μεταφέρει αέριο της Κασπίας, ή/και υγροποιημένο αέριο (LNG) στα Βαλκάνια, μειώνοντας την εξάρτηση από το ρωσικό αέριο. Ο «Kάθετος Διάδρομος», τόσο στη «μικρή» του διαδρομή όσο και στη «μεγάλη», που φθάνει ως την Αυστρία, προβλέπει τη διασύνδεση των αγωγών αερίου Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας. Το πρότζεκτ είναι ενταγμένο για χρηματοδότηση σε διάφορα ευρωπαϊκά προγράμματα.

 

Το δεύτερο τεστ αγοράς προκηρύχθηκε στις 14 Δεκεμβρίου αλλά λίγο πριν την εκπνοή της αρχικής προθεσμίας, (29/2/2016), οι εμπλεκόμενες εταιρείες ΔΕΠΑ-Edison-Bulgarian Holdings, ζήτησαν παράταση ως τις 31 Μαρτίου. Η διαδικασία είναι υποχρεωτική από τις Βρυξέλλες προκειμένου να διαπιστωθεί το ενδιαφέρον τόσο των προμηθευτών για να δεσμεύσουν χωρητικότητα στον αγωγό όσο και των τρίτων Διαχειριστών για διασύνδεση με το δίκτυο.Σύμφωνα με πληροφορίες, η T ransgas είχε βολιδοκοπηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και για την εξαγορά του 17% του ΔΕΣΦΑ, αλλά τελικώς δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει