CNG: Καίει λιγότερο από scooter;

CNG: Καίει λιγότερο από scooter;

Συγκρίνουμε την δεδομένη οικονομία του φυσικού αερίου στο κόστος μετακίνησης με αυτή ενός σύγχρονου scooter. Ποιο «καίει» λιγότερο;

Μα τι σχέση μπορεί να έχει ένα premium μικρομεσαίο αυτοκίνητο των 26.040 ευρώ με ένα από τα best seller scooter της αγοράς η τιμή του οποίου είναι μόλις 2.195 ευρώ; Θεωρητικά καμία, αλλά πρακτικά τόσο το Audi A3 g-tron, όσο και το SYM Symphony ST200i CBS πέρα από την υψηλή ποιότητα στην κατηγορία τους, υπόσχονται κορυφαία οικονομία στο κόστος μετακίνησης. Για να πετύχει την οικονομία στο κόστος μετακίνησης, το Audi A3 g-tron χρησιμοποιεί έναν turbo κινητήρα 1,4 λτ., ο οποίος αποδίδει 110 άλογα και μπορεί να καίει φυσικό αέριο (CNG) -καμία σχέση δεν έχει με το υγραέριο (LPG). Από την άλλη το «200άρι» scooter της SYM έχει έναν τετράχρονο αερόψυκτο κινητήρα 168,9 κυβικών και 11,8 ίππων και ο οποίος είναι εξαιρετικά οικονομικός για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Για να διαπιστώσουμε στην πράξη (και όχι στην θεωρία) ποιο από τα δύο είναι πιο οικονομικό γεμίσαμε και κινηθήκαμε στις ίδιες διαδρομές εντός αστικού ιστού καταγράφοντας τις σχετικές μετρήσεις.

 

Το CNG καίει λιγότερο και από scooter

Το A3 1,4 ΤFSI g-tron διαθέτει δύο δεξαμενές φυσικού αερίου με συνολική χωρητικότητα 14,4 κιλών CNG. Υπάρχει και ρεζερβουάρ 50λτ. βενζίνης, το οποίο όμως χρησιμοποιείται μόνο όταν τελειώσει το φυσικό αέριο, χωρίς ο οδηγός να έχει δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ των δύο καυσίμων. Θεωρητικά γεμίζει με 12,5 ευρώ, αλλά στην πράξη (οι δεξαμενές δεν γεμίζουν 100%) με 11,6 ευρώ έχει φουλάρει (τιμή φυσικού αερίου στις 23/3: 0,869 ευρώ/κιλό). Από την άλλη το scooter, που έχει ρεζερβουάρ 7,5 λτ. γεμίζει με 9,8 ευρώ (μέση τιμή αμόλυβδης στην Αττική 1,3 ευρώ /λτ.). Με το A3 g-tron καλύψαμε 325 χλμ. με μέση κατανάλωση 4,1 kg/100 χλμ. Κάνοντας μια απλή διαίρεση βρίσκουμε πως το κόστος μετακίνησής του είναι 3,5 ευρώ /100 χλμ. Από την άλλη με το scoo-ter καλύψαμε 227 χλμ. μέχρι να αδειάσει εντελώς, το οποίο μεταφράζεται σε μέση κατανάλωση 3,3 λτ. αμόλυβδης/100 χλμ. και κόστος 4,3 ευρώ/100 χλμ.

 

Ψάχνοντας για ανεφοδιασμό

Προς το παρόν στην Αττική λειτουργούν 3 σημεία ανεφοδιασμού με CNG (Ανθούσα, Κηφισιά, Ν. Φιλαδέλφεια). Άλλα 2 υπάρχουν στην Θεσσαλονίκη και από 1 σε Λάρισα και Βόλο. Η διαδικασία γεμίσματος διαρκεί περίπου 3 λεπτά. Φυσικά με το scooter γεμίζεις βενζίνη παντού. Σε κάθε περίπτωση πάντως τα μοντέλα με φυσικό αέριο και φυσικά το Audi A3 g-tron είναι διπλού καυσίμου διαθέτοντας και ρεζερβουάρ βενζίνης, οπότε δεν υπάρχει θέμα να μείνει κανείς στη μέση του πουθενά, όπως με ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.

 

Παντελής Α. Πατέλος, AutoΤρίτη

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει