Οχήματα με φυσικό αέριο και στην Ελλάδα

Οχήματα με φυσικό αέριο και στην Ελλάδα

Η κατάσταση στην Ευρώπη και οι «ελληνικές» κυκλοφορίες

Εταιρείες όπως η Citroen, η Fiat, η Honda, η Mercedes, η Peugeot, η Renault, η Toyota και η Volvo, έχουν ήδη παρουσιάσει οχήματα διπλής τροφοδοσίας (φυσικού αερίου και βενζίνης) σε όλο τον κόσμο, ενώ την εμφάνισή τους έχουν κάνει και τα πρώτα οχήματα αποκλειστικά για φυσικό αέριο.
Αρκετά εξ αυτών δε, κυκλοφορούν πλέον και στην Ελλάδα, καθώς οι εγχώριες αντιπροσωπείες έχουν ήδη λανσάρει στην αγορά, μοντέλα όπως το Audi A3 g-tron 1.4, το Skoda Octavia 1.4 G-TEC, το SEAT Leon 1.4 TGI, το VW Golf 1.4 TGI, το Mercedes E 200 NGT, το Fiat Panda 0.9 TwinAir Turbo Natural Power 80 PS, το Fiat Qubo 1.4 70 PS Natural Power, το VW Passat 1.4 TSI 150 PS EcoFuel και διάφορά άλλα.

1.400άρης κινητήρας από τη Hyundai με CNG

Η Hyundai κατασκεύασε έναν 1,4 λτ. 4κύλινδρο κινητήρα, ο οποίος λανσαρίστηκε στο πρωτότυπο i30 CNG που κινείται με φυσικό αέριο, και διαθέτει 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το εν λόγω σύνολο 1.4 T-GDI, ζυγίζοντας 87 κιλά, είναι ελαφρύτερο κατά 14 κιλά από το προηγούμενης γενιάς μοτέρ που ανήκει στην οικογένεια «Gamma». Επιπλέον, είναι μικρότερο σε διαστάσεις, ενώ η μονής φτερωτής τουρμπίνα του, βρίσκεται μέσα στην πολλαπλή εξαγωγής της εξάτμισης, βελτιώνοντας την απόκριση στο γκάζι και προσφέροντας περισσότερη ροπή χαμηλά. Παρουσιάστηκε στο Hyundai i30 CNG concept, όπου αποδίδει 117 ίππους και 206 Nm., με την ισχύ να είναι προφανώς μεγαλύτερη σε μελλοντικά μοντέλα συμβατικής (και όχι CNG) τεχνολογίας. Είναι προδιαγραφών Euro 6 και στο πρωτότυπο i30 εκπέμπει 87 γρ. CO2 για κάθε 100 χλμ.

Το οικονομικό και οικολογικό Fiat Doblo CNG

Το Fiat Doblo αποτελεί σημείο αναφοράς για την ευρυχωρία και την κορυφαία πρακτικότητά του. Αυξημένο σε όλες τις διαστάσεις του σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το Doblo αποδεικνύεται ευχάριστο, ασφαλές και ποιοτικό, ενώ παράλληλα, φέρει σε όλη τη γκάμα του εξελιγμένους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Μόνο; Όχι, γιατί είναι διαθέσιμο και σε έκδοση που μπορεί να κινηθεί και με φυσικό αέριο. Το φυσικό αέριο τιμάται αρκετά χαμηλότερα από τα υπόλοιπα συμβατικά καύσιμα με την τιμή του να προσδιορίζεται κάθε Τρίτη ανάλογα με τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου. Ο κινητήρας του Doblo είναι 1,4 λτ. με τούρμπο και αποδίδει 120 ίππους. Η μέση κατανάλωση του Fiat Doblo με χρήση βενζίνης είναι 7,4 λτ./100 χλμ, (174 γρ. CO2/χλμ.), ενώ με φυσικό αέριο είναι 4,9 κιλά/100 χλμ. (134 γρ. CO2/χλμ.). Με βάση τα παραπάνω προκύπτει πως με τη χρήση βενζίνης το Doblo μας απαιτεί σε ένα χρόνο και για 15.000 χλμ. περί τα 1.959,15 ευρώ, ενώ με το φυσικό αέριο μόλις 828,34 ευρώ! Το μεγάλο μειονέκτημα φυσικά της επιλογής είναι το περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού.

SEAT Leon 1,4 TGI: Μέχρι και 400 χιλιόμετρα αυτονομίας

Το νέο SEAT Leon 1,4 TGI με φυσικό αέριο μπορεί να διανύσει με ευκολία 400 χλμ. που σε συνδυασμό με την τιμή του FISIKON, επιτρέπει στο μοντέλο να καίει μόνο 3,4 ευρώ/100 χλμ! Με κόστος μόλις 3,4 ευρώ/100 χλμ., το μικρομεσαίο της SEAT, είναι πρωταθλητής οικονομίας στην κατηγορία του, προσφέροντας παράλληλα ένα δυναμικό και καλαίσθητο σχεδιαστικά χατσμπακ αμάξωμα. Ο κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό της έκδοσης με Φυσικό Αέριο του SEAT Leon, είναι μια τροποποιημένη εκδοχή της νεότερης γενιάς του 1,4 λίτρων TSI βενζινοκινητήρα του Ομίλου VW, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 110 ίππους και και ροπή 250 Nm. ΤοLeon 1,4 TGI διαθέτει δύο δεξαμενές φυσικού αερίουσυνολικής χωρητικότητας 15 λίτρων, που τοποθετούνται στο χώρο της ρεζέρβας, ενώ έχει και ένα ρεζερβουάρβενζίνης 50 λίτρων. Με βάση την εργοστασιακή κατανάλωση, το φυσικό αέριο επαρκεί για 400 χλμ. κίνησης και ηβενζίνη για άλλα 900, φθάνοντας έτσι στο εντυπωσιακό νούμερο των 1.300 χλμ. Η τεράστια αυτονομία σε συνδυασμό με την τιμή του FISIKON, επιτρέπει στο SEAT Leon 1,4 TGI να καίει μόνο 3,4 ευρώ/100 χλμ!

VW eco up! 68PS (CNG)

Το VW eco up! χρησιμοποιεί ως βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο και κερδίζει με άνεση τον τίτλο του βασιλιά της οικονομίας, αφού με 10 ευρώ διανύει περί τα 350 χλμ.  H VW είναι μια τις εταιρείες, που έχουν επενδύσει στο φυσικό αέριο CNG (Compressed Natural Gas) για την κίνηση των οχημάτων. Διαθέτει 20ετή εμπειρία στην κατασκευή τέτοιων αυτοκινήτων με την έως τώρα γκάμα της να περιλαμβάνει εκδόσεις φυσικού αερίου -κάτω από τον τίτλο ECOFUEL- για τα επιβατικά μοντέλα Touran, Passat και Passat Variant. Τώρα ήρθε το μίνι up! για να αποτελέσει πεδίο εφαρμογής της τεχνογνωσίας της φίρμας για το φυσικό αέριο. O 3κυλινδρος, αλουμινένιος, 1.000άρης κινητήρας του eco up! διαθέτει φυσικά τις κατάλληλες ρυθμίσεις για την καύση του φυσικού αερίου και αποδίδει 68 ίππους. Σε συνδυασμό και με τα +80 κιλά του αυτοκινήτου (συνολικά 1.031 κιλά) σε σχέση τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, οι επιδόσεις είναι μέτριες (0-100 σε 16,3 δλ, όταν το 60άρι up! έχει 14,4 και το 75άρι 13,2). Και οι ρεπρίζ είναι ασθενείς. Η αποζημίωση έρχεται από την χαμηλή κατανάλωση των 2,9 κιλών/100χλμ και την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας (CΟ2 79 γρ./χλμ.).

Μπορεί επίσης να σας αρέσει