Ο στρατηγικός σχεδιασμός της ΔΕΠΑ για την αγορά φυσικού αερίου

Ο στρατηγικός σχεδιασμός της ΔΕΠΑ για την αγορά φυσικού αερίου

Το πρόσφατο νομοσχέδιο για τα εναλλακτικά καύσιμα επιφέρει κάποιες –μικρές- αλλαγές στο ισχύον νομικό πλαίσιο όσον αφορά τον εξορθολογισμό της αγοράς και την προώθηση της  χρήσης του φυσικού αερίου. Η στρατηγική της ΔΕΠΑ προσανατολίζεται σε αυτή την προοπτική, συνδυάζοντάς την  ως εταιρεία με την ανάπτυξη με στόχευση στους στόλους επαγγελματικών οχημάτων και στα πρατήρια!

 

«Στο εν λόγω νομοσχέδιο, η ΔΕΠΑ δεν είχε πολύ μεγάλη συμμετοχή, καθώς το 2014 είχε προηγηθεί ένα αντίστοιχο σχέδιο νόμου, που είχε ουσιαστικά προετοιμάσει αρκετές… διευκολύνσεις, οι οποίες πλέον πέρασαν στο νέο νόμο. Ουσιαστικά, λίγες είναι οι παράγραφοι που αφορούν διατάξεις, οι οποίες έχουν τροποποιηθεί σε σχέση με το θεσμικό πλαίσιο για το CNG.  Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτών, είναι η αναφορά στους διαχειριστές πρατηρίων, που και εκεί, δεν αλλάζει κάτι ουσιαστικό», σχολιάζει σχετικά ο κύριος Στέφανος Οικονομίδης, Αναπληρωτής Διευθυντής Στρατηγικής & Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ.

 

Η Ελλάδα έχει δεσμευθεί να παρουσιάσει μέχρι τον Νοέμβριο του 2019, στην αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έκθεση πρωτοβουλιών με στόχο την προώθηση των εναλλακτικών τύπων καυσίμων. Με στόχο τη συμβολή σε αυτή την προσπάθεια έχει κάνει κάποιες προτάσεις.  Ο κ. Οικονομίδης αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Σε όλες τις χώρες της ΕΕ, υπάρχουν κίνητρα που σχετίζονται με τη χρήση εναλλακτικών τύπων καυσίμων, τα οποία θέτει η Πολιτεία. Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε:
–  τις δωρεάν διελεύσεις από σταθμούς διοδίων,
–  διαφόρων τύπων ενισχύσεις για την αγορά οχημάτων με εναλλακτικούς τύπους
καυσίμου ή ακόμη και
–  τον μηδενισμό των Τελών Κυκλοφορίας, για τέτοιου είδους οχήματα, κάτι που δυστυχώς στην Ελλάδα δεν συμβαίνει… προς το παρόν. Θεωρούμε πως πολλές τέτοιες ρυθμίσεις επιβάλλεται να θεσπιστούν και αν θέλετε τη γνώμη μου, θα έπρεπε να ισχύουν ήδη.

 

Εντούτοις αυτό, σε πιο περιορισμένο φυσικά επίπεδο, το πράττει η ΔΕΠΑ. Δηλαδή έχει θέσει κάποια κίνητρα, τα οποία ωστόσο έχουν περιοριστεί στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων. Σε ότι αφορά στο ερώτημα σας, ως ΔΕΠΑ έχουμε ήδη θέσει ορισμένα ζητήματα στους αρμόδιους φορείς, με τους οποίους αναμένεται να υπάρξουν περαιτέρω συζητήσεις και συνεργασία επί του θέματος.

 

Μια από τις προτάσεις, που αξίζει να σημειώσουμε δεν επιφέρουν μειώσεις στα κρατικά έσοδα, είναι η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης εντός του Δακτυλίου της πρωτεύουσας, για τα –εκ μετατροπής- οχήματα που κάνουν χρήση του CNG, καθώς πρόκειται για οχήματα που εκπέμπουν –πλέον- ιδιαίτερα χαμηλούς ρύπους. Φυσικά, η Πολιτεία ενδεχομένως να μην είναι σε θέση αυτήν τη στιγμή να υλοποιήσει και άλλες προτάσεις, που ενέχουν οικονομικές μεταβολές, όπως π.χ. η μείωση ή και ο μηδενισμός του Τέλους Ταξινόμησης για οχήματα με εναλλακτικούς τύπους καυσίμου. Σε κάθε περίπτωση, εμείς έχουμε προετοιμαστεί για να βάλουμε πολλαπλές προτάσεις στο τραπέζι των συζητήσεων με το υπουργείο.

 

Εξάλλου δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως, πρόθεση των κρατών – μελών της Δυτικής Ευρώπης, είναι η ενίσχυση σε μεγάλο βαθμό της χρήσης καυσίμων όπως το φυσικό αέριο, δεδομένων και των πολλαπλών πλεονεκτημάτων που έχουν να επιδείξουν σε σχέση με τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα όπως η αμόλυβδη βενζίνη ή το πετρέλαιο κίνησης. Παράλληλα, όλοι γνωρίζουμε ότι και οι διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν αυξήσει σημαντικά τα κονδύλια που διαθέτουν στην Έρευνα και Εξέλιξη νέων τεχνολογιών για τους κινητήρες των οχημάτων τους και στον τομέα της χρήσης του φυσικού αερίου ως καύσιμο. Ειδικά σε ότι αφορά στο CNG, υπάρχουν πολλαπλά νέα μοντέλα, κάτι που δεν ισχύει για αρκετούς άλλους τύπους εναλλακτικών καυσίμων».

 

Πηγή: Auto Τρίτη Επαγγελματικά

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει