Ο… κόσμος του CNG στα αυτοκίνητα!

Ένα άρθρο που «ξεθολώνει το τοπίο» και αναδεικνύει τα δυνατά & αδύνατα σημεία του καυσίμου CNG που έρχεται ως μια έξτρα λύση (έπειτα από αυτή του LPG) απέναντι στην ακρίβεια της βενζίνης!

 

Είναι γεγονός πως το φυσικό αέριο ή αλλιώς CNG διεισδύει όλο και περισσότερο στην καθημερινότητά μας. Απόδειξη το δίκτυο των πρατηρίων που εξαπλώνεται συνεχώς, αλλά και τα νέα μοντέλα τα οποία κάνουν την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά, τα οποία αυξάνονται με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου.

 

Τι είναι το CNG;
Το CNG ή ελληνιστί φυσικό αέριο, είναι ένα αέριο μίγμα υδρογονανθράκων, το οποίο εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες και εξαιτίας των ιδιοτήτων του θεωρείται το πλέον οικολογικό καύσιμο. Βασικό συστατικό του φυσικού αερίου είναι το μεθάνιο (CH4), ενώ συνυπάρχουν σε αυτό σημαντικές ποσότητες αιθανίου, προπανίου, και βουτανίου, οι οποίες αφαιρούνται έπειτα από εκτεταμένη επεξεργασία εκτός από το μεθάνιο. Αυτό που συνετέλεσε τρομερά στην ανάπτυξη του CNG, είναι η παγκόσμια απαίτηση για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και των ρυπαντών που προέρχονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ποια βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μετατρέπονται σε οχήματα διπλού καυσίμου;
1. Οχήματα συμβατικής τεχνολογίας (καρμπυρατέρ)
2. Οχήματα κεντρικού ψεκασμού
καυσίμου (μονός ψεκασμός)
3. Οχήματα σειριακού ψεκασμού
(πολλαπλός ψεκασμός)
4. Οχήματα εμέσου ή άμεσου
ψεκασμού καυσίμου
5. Οχήματα βενζινοκίνητα – πετρελαιοκίνητα
6. Οχήματα υβριδικά
7. Οχήματα μικρής – μεγάλης ιπποδύναμης

 

Συνεργεία και μετατροπές

Στην εφημερίδα της κυβερνήσεως δημοσιεύτηκε η υπουργική απόφαση με την οποία ανοίγει ο δρόμος για τη μετατροπή των αυτοκινήτων από βενζινοκίνητα σε «αεριοκίνητα». Μετά τη χρήση υγραερίου, οι οδηγοί θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιλέξουν και την κίνηση με φυσικό αέριο το οποίο είναι το φθηνότερο καύσιμο που διατίθεται αυτή τη στιγμή στην αγορά. Η υπουργική απόφαση νομιμοποιεί την μετατροπή κυκλοφορούντων οχημάτων σε αεριοκίνητα, καθώς μέχρι στιγμής κυκλοφορούσαν αεριοκίνητα οχήματα, τα οποία έφεραν –αποκλειστικά- εργοστασιακό σύστημα CNG. Πέρα των παραπάνω, με την απόφαση καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο θα καταστεί δυνατή η χρήση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για την κίνηση των αυτοκινήτων αλλά και οι όροι και προϋποθέσεις ελέγχου. Πλέον λοιπόν, τα πιστοποιημένα συνεργεία θα μπορούν να αναλαμβάνουν τοποθετήσεις και kit CNG ενώ όπως επισημαίνεται, οι δεξαμενές με το νέο καύσιμο θα πρέπει να ελέγχονται ανά 48 μήνες μετά την πρώτη εγκατάσταση και το όχημα θα πρέπει υποχρεωτικά να περνά από έλεγχο σε περίπτωση που υπάρξει εμπλοκή σε ατύχημα. Η διάρκεια «ζωής» της δεξαμενής του καυσίμου ορίζεται στα 20 χρόνια, ενώ η μετατροπή των οχημάτων εγκρίνεται από Δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ και θα εκδίδεται από το Υπουργείο Μεταφορών η αντίστοιχη άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.

 

 

Ξέρετε ότι…

Το CNG ως εναλλακτικό καύσιμο έχει κερδίσει μεγάλο μερίδιο στην ενεργειακή αγορά τις τελευταίες δεκαετίες, τόσο σε οικιακές, βιομηχανικές και εμπορικές εφαρμογές, όσο και στην παραγωγή ενέργειας, χάρη στην ευρεία διαθεσιμότητά του και στα πλεονεκτήματα που προσφέρει στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος. Πέρα όμως από αυτές τις γενικές χρήσεις, το φυσικό αέριο χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο ως καύσιμο στους κινητήρες οχημάτων. Συνήθως, τα οχήματα CNG μπορούν να κάψουν είτε φυσικό αέριο είτε βενζίνη, αφού βασίζονται κυρίως σε βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και διαθέτουν ξεχωριστές δεξαμενές για κάθε καύσιμο. Αυτό σημαίνει πως, εκτός από μεγαλύτερη οικονομία λόγω πολύ χαμηλότερου κόστους του φυσικού αερίου, έχουν και μεγαλύτερη συνολική αυτονομία αν συνυπολογιστεί η βενζίνη. Η σχετική τεχνολογία αναπτύχθηκε αρχικά στην Ιταλία κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του Ά30, ενώ ακόμη και σήμερα ο ιταλικός βιομηχανικός τομέας παραμένει ένας από τους πρωτοπόρους του χώρου.
Σήμερα η Ιταλία έχει το μεγαλύτερο αριθμό σταθμών ανεφοδιασμού φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Το φυσικό αέριο, χάρη στα χημικά και φυσικά χαρακτηριστικά του, είναι ένα καύσιμο υψηλής απόδοσης για τον τομέα των μεταφορών.
Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι η μεγάλη αντοχή του στην ανεπιθύμητη προανάφλεξη, γνωστή και ως “πυράκια” (στην πράξη έχει αριθμό οκτανίου υψηλότερο από 130) και οι σύγχρονες τεχνολογίες των κινητήρων επωφελούνται από αυτό. Στην ολοένα αναπτυσσόμενη αγορά υπάρχουν περισσότερα από 180 kit μετατροπών συμβατικών οχημάτων σε διπλού καυσίμου για τα περισσότερα μοντέλα αυτοκινήτων, με το φυσικό αέριο ως καύσιμο να μπορεί να αντικαταστήσει (σε θεωρητικό επίπεδο) όλα τα υγρά καύσιμο σε όλες τους τις εφαρμογές, με το αντίθετο όμως να μην μπορεί να συμβεί!

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει