Νέος κινητήρας φυσικού αερίου από την Daimler Buses

Νέος κινητήρας φυσικού αερίου από την Daimler Buses

Παρουσιάστηκε στο 61ο Παγκόσμιο Συνέδριο UITP

Ο Όμιλος Daimler Buses, στον οποίο ανήκει φυσικά και ο κλάδος των λεωφορείων της Mercedes-Benz, παρουσίασε πολλές και σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες, καθώς και σημαντικά μοντέλα λεωφορείων, στο πρόσφατο 61ο Παγκόσμιο Συνέδριο UITP. Ας τις δούμε λοιπόν αναλυτικά.

 

Ο νέος κινητήρας

 

Μια από τι σημαντικότερες προτάσεις της Mercedes-Benz στο 61ο UITP ήταν η παρουσίαση του νέου κινητήρα φυσικού αερίου M 936 G που θα υιοθετηθεί από τη γκάμα των εκδόσεων του Mercedes-Benz Citaro.

Με χωρητικότητα 7,7λτ., ο εν λόγω κινητήρας κάνει αποκλειστική χρήση φυσικού αερίου ως καύσιμο και αποδίδει ισχύ 302 ίππων και μέγιστη ροπή 1.200 Nm.

Σε σχέση με τους –αντίστοιχοι κυβισμού- πετρελαιοκινητήρες, ο Μ 936 G είναι εξαιρετικά πιο αθόρυβος και με ελάχιστες εκπομπές ρύπων την ίδια στιγμή που το συνολικό βάρος του είναι μειωμένο κατά 15% ή 150 κιλά σε σχέση με τον M 445 hLAG των 12,0λτ. Αν μάλιστα συνυπολογιστεί και το βάρος των δεξαμενών καυσίμου, η συνολική μείωση του απόβαρου του οχήματος κυμαίνεται από τα 250 – 300 κιλά.

Παράλληλα, το Συνολικό Οικολογικό Αποτύπωμα του M 936 G είναι μειωμένο κατά 20% σε σχέση με τους πετρελαιοκινητήρες ενώ, στην περίπτωση χρήσης bio-gas οι εκπομπές CO2 είναι σχεδόν μηδενικές. Φυσικά, περιττεύει να αναφέρουμε πως καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro6.

 

Τοδυσθεώρητο Mercedes-Benz Capacity L

 

Το κορυφαίο σε διαστάσεις και μεταφορικές δυνατότητες αστικό λεωφορείο της Mercedes-Benz είναι το CapaCity L, ένα αρθρωτό, 4αξονικό όχημα με μήκος αμαξώματος 21μ. και δυνατότητα μεταφοράς έως και 191 επιβατών στο εσωτερικό του.

Με πέντε δίφυλλες θύρες, προσφέρει τη δυνατότητα άμεσης επιβίβασης και αποβίβασης των επιβατών σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, ενώ, χάρη στον κύκλο στροφής των 24,47μ., αποδεικνύεται εξαιρετικά ευέλικτο εντός της πόλης.

Προηγμένα συστήματα ελέγχου της οδικής του συμπεριφοράς όπως το ATC (Articulated Turntable Controller), αναβαθμίζουν σημαντικά την ενεργητική του ασφάλεια κάτω από όλες τις συνθήκες ενώ εφοδιάζεται με έναν πετρελαιοκινητήρα 10,7λτ. (OM 470) που αποδίδει ισχύ 360 ή 394 ίππων.

Με δεδομένο ότι το CapaCity L είναι σε θέση να αντικαταστήσει έως και 50 επιβατικά οχήματα, με πλήρη αριθμό επιβατών στο εσωτερικό του, ο ΟΜ 470 που προαναφέραμε καταναλώνει μόλις 0,5λτ καυσίμου ανά επιβάτη ανά 100χλμ.!

 

Τα μελλοντικά πλάνα της εταιρείας

 

Με βάση τα πορίσματα της σε αυτόν τον τομέα και σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής ανακοινώσεις της, η Daimler Buses αναμένεται να συνεχίσει να εξελίσσει και να βελτιώνει την αποδοτικότητα, την οικονομία και την οικολογική λειτουργία των πετρελαιοκινητήρων των οχημάτων της ωστόσο, μεγάλο είναι το ενδιαφέρον της στην παράλληλη εξέλιξη ηλεκτροκίνητων εκδόσεων, π.χ. τα οχήματα Citaro Ε-CELL (πλήρως ηλεκτροκίνητο) και Citaro F-CELL (ηλεκτροκίνητο με κυψέλες καυσίμου) που αναμένεται να έχουν τελειοποιηθεί ως το 2020.

Είτε πρόκειται για συστήματα με καύσιμο το πετρέλαιο και το φυσικό αερίο, για αμιγώς ηλεκτροκίνητες λύσεις, οχήματα με fuel-cells (κυψέλες καυσίμου) ή άλλους εναλλακτικούς τύπους κινητήρων, το σίγουρο είναι πως μέχρι το 2030, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των υπευθύνων της Daimler Buses, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα κυριαρχούν στις αστικές συγκοινωνίες χωρίς ωστόσο να έχουν αντικαταστήσει πλήρως τις πετρελαιοκίνητες επιλογές.

Σε κάθε περίπτωση, η διατήρηση του Συνολικού Κόστους Ιδιοκτησίας του οχήματος σε λογικά επίπεδα, ανάλογα με την χρήση του οχήματος, είναι το πρωταρχικό μέλημα και για το λόγο αυτό, το πιθανότερο είναι να υπάρξουν εξειδικευμένες λύσεις ανάλογα με τις απαιτήσεις χρήσης.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει