Νέος κινητήρας NGT για το Econic

Μέσα στο 2015 η Mercedes-Benz αναμένεται να παρουσιάσει ένα νέο «επαναστατικό» κινητήρα φυσικού αερίου για το Econic που θα συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση του κόστους χρήσης του.

 

 

Από το 1998 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, το Mercedes-Benz Econic έχει να επιδείξει περισσότερες από 12.500 πωλήσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, εκ των οποίων, άνω των 1.200 οχημάτων αφορούν σε εκδόσεις με κινητήρα που κάνει χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο.

Το Econic αποτελεί μια ιδιαίτερη πρόταση της Mercedes-Benz για χρήση σε εξειδικευμένες εφαρμογές όπως π.χ. τα απορριμματοφόρα οχήματα, και διακρίνεται για το ιδιαίτερα χαμηλό απόβαρο του, την ευρυχωρία της καμπίνας του και την εξαιρετική ευελιξία του.

Βασισμένο στο πλαίσιο του Actros, το Econic προσφέρεται σε εκδόσεις με μεικτό βάρος από 18t.-26t. με διάταξη αξόνων 4×2, 6×4 ή 6x2/4.

Ωστόσο, το Econic διακρίνεται για ένα σημαντικό προσόν του που δεν είναι άλλο από την χρήση ενός ειδικά εξελιγμένου κινητήρα που μπορεί να λειτουργήσει με καύσιμο το φυσικό αέριο.

Ο 6κύλινδρος –σε σειρά- και υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας OM906 LAGτων 6,9λτ., αποδίδει ισχύ 279 ίππων και μέγιστη ροπή 1.000 Nm.

Στην πράξη το εν λόγω μηχανικό σύνολο κερδίζει τις εντυπώσεις χάρη στην ιδιαίτερα αθόρυβη και με ελάχιστους κραδασμούς, λειτουργία του ενώ φυσικά, καλύπτει με άνεση τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων.

Παράλληλα, πέραν από τις εκδόσεις CNG (Compressed Natural Gas), η Mercedes-Benz έχει εξελίξει το Econic και για χρήση του LNG (Liquified Natural Gas). Ουσιαστικά πρόκειται για το φυσικό αέριο που έχει ψυχθεί σε θερμοκρασίες κάτω των -160 βαθμών Κελσίου. Με την συγκεκριμένη διαδικασία, το φυσικό αέριο υγροποιείται και ο όγκος του μειώνεται σημαντικά, επιτρέποντας την αποθήκευση του σε μεγαλύτερες ποσότητες σε σχέση με την συμπιεσμένη αέρια μορφή του (CNG) στις ίδιες δεξαμενές (φυσικά με ενσωματωμένο σύστημα ψύξης).

Η Mercedes-Benz προσφέρει το Econic NGT (Natural Gas Technology) με δεξαμενέςφυσικού αερίου χωρητικότητας έως και 446λτ., γεγονός που μεταφράζεται σε αυτονομίες της τάξης των 300 – 800 χλμ., ανάλογα με τον τύπο του οχήματος καθώς και τη χρήση του.

Πέραν όμως όλων αυτών, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, οι υπεύθυνοι της Mercedes-Benz εξελίσσουν στην παρούσα φάση μια νέα γενιά κινητήρα φυσικού αερίου για το Econic, ο οποίος θα κάνει χρήση μόνο του εν λόγω τύπου καυσίμου.

Η νέος αυτός κινητήρας θα επιφέρει σημαντικά οφέλη στην χρήση του οχήματος καθώς πέραν της ιδιαίτερα αθόρυβης λειτουργίας του, θα είναι ακόμα πιο αποδοτικός και συνάμα «ολιγαρκής» σε καύσιμο, με τα ανάλογα οφέλη σε ότι αφορά στις εκπομπές ρύπων.

Ωστόσο, στην παρούσα φάση, οι όποιες πληροφορίες αναφορικά με το εν λόγω μηχανικό σύνολο αποτελούν… επτασφράγιστο μυστικό στο «στρατόπεδο» της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

 

 

Ηχορύπανση: Το νέο μεγάλο «στοίχημα» για τις μεταφορές

Σύμφωνα με τις διεθνείς εξελίξεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, πέραν του περιορισμού των εκπομπών ρύπων που τα αρμόδια όργανα της ΕΕ (και όχι μόνο) επιβάλλουν στις διεθνείς εταιρείες κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων, σύντομα αναμένεται να τεθεί και το ζήτημα της… ηχορύπανσης.

Στην παρούσα φάση, όλα τα νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα που ταξινομούνται στις αγορές της ΕΕ, επιβάλλεται να εφοδιάζονται με μηχανικά σύνολα τεχνολογίαςEuro6, ενώ έπεται σχετική ρύθμιση και για τα ελαφρά επαγγελματικά.

Ωστόσο, στο άμεσο μέλλον, αναμένεται να τεθούν και νέα «αγκάθια» στον δρόμο των εταιρειών κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων καθώς το ζήτημα των εκπομπών θορύβου από τη λειτουργία των οχημάτων τους αποκτά ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις.

Σε αυτό ακριβώς το σημείο, ιδιαίτερα για τις μεταφορές εντός του αστικού οδικού δικτύου (όλων των τύπων), σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσουν τόσο τα ηλεκτροκίνητα οχήματα όσο και τα οχήματα που εφοδιάζονται με κινητήρες φυσικού αερίου δεδομένου ότι, ο θόρυβος που παράγεται κατά τη λειτουργία των εν λόγω κινητήρων είναι σημαντικά χαμηλότερος σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε πως ένας βενζινοκινητήρας παράγει περίπου 77db θορύβου κατά τη λειτουργία του, την ίδια στιγμή που τα επίπεδα θορύβου ενός πετρελαιοκινητήρα κυμαίνονται από τα 85 – 97 db. Στην παρούσα φάση, οι μηχανικοί της Mercedes-Benz έχουν καταφέρει να μειώσουν τον θόρυβο λειτουργίας του OM906 LAG (φυσικού αερίου) στο Econic, στα 72 db, ενώ τα επίπεδα θορύβου του νέου κινητήρα που εξελίσσεται για το 2015, πιθανόν να μην υπερβαίνουν τα 65db.

Προκειμένου να κατανοήσετε καλύτερα τα οφέλη από την χρήση πιο αθόρυβων στη λειτουργία τους, επαγγελματικών οχημάτων, αξίζει να αναφέρουμε πως, με την μείωση των εκπομπών θορύβου σε αυτά, θα μπορούσε να δοθεί η δυνατότητα ανεφοδιασμού των καταστημάτων και η πραγματοποίηση εμπορευματικών μεταφορών γενικότερα στο κέντρο μιας πόλης, κατά τη διάρκεια της νύχτας, με σαφέστατα οφέλη στην μείωση των χρόνων των δρομολογίων αλλά και της μέσης κατανάλωσης καυσίμου των οχημάτων, δεδομένου του σημαντικά μειωμένου κυκλοφοριακού φόρτου κατά τη διάρκεια των νυχτερινών ωρών.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει