Νέα ώθηση στην αεριοκίνηση

Νέα ώθηση στην αεριοκίνηση

Περαιτέρω ώθηση στην αεριοκίνηση δίνει το νέο νομοσχέδιο για τα εναλλακτικά καύσιμα το οποίο ενσωματώνει την Κοινοτική Οδηγία που αφορά στην ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων. Το νέο θεσμικό πλαίσιο δημιουργεί νέα δεδομένα για την ανάπτυξη της αγοράς καθώς παρέχει οικονομικά και μη οικονομικά κίνητρα, φοροαπαλλαγές, νομοθετικές ρυθμίσεις ενώ ενθαρρύνει τις επενδύσεις στον τομέα αυτό (ιδιωτικές και δημόσιες).

 

 

Με την ψήφιση του νομοσχεδίου ενσωματώνεται στο εθνικό δίκαιο η ευρωπαϊκή οδηγία για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, την απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης κ.ά. διατάξεις πρατηρίων παροχής καυσίμων και ενέργειας και όπως ενημέρωσε ο αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης, η χώρα μας καθίσταται η έκτη χώρα μεταξύ των 27, που εναρμονίζεται με την ευρωπαϊκή οδηγία για την διεύρυνση της αγοράς καυσίμων πέραν των πετρελαιοειδών. Το νομοσχέδιο προωθεί πρωτοβουλίες χρήσης «πράσινων καυσίμων» στις δημόσιες συγκοινωνίες με σκοπό τη μείωση των εκπομπών ρύπων ενώ προβλέπονται και άλλα μέτρα όπως είναι η προνομιακή πρόσβασή τους σε ζώνες περιορισμένης πρόσβασης, πολιτική στάθμευσης, ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας, στοιχεία που προβλέπεται ότι θα επιφέρουν αύξηση της ζήτησης για οχήματα νέων τεχνολογιών και μη συμβατικά καύσιμα. Η εξέλιξη αυτή εκτιμάται ότι θα δώσει ώθηση σε όλους τους άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενους κλάδους όπως είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, τα συνεργεία, τα πρατήρια, οι τεχνικοί και οι ειδικοί επιστήμονες ενώ η χώρα μας έχει τη δέσμευση  έως τον Νοέμβριο του 2019, να παρουσιάσει τις πρωτοβουλίες της σε σχετική έκθεση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο την προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων.

 

 

Τα νέα αυτά δεδομένα αναμένεται να δώσουν περαιτέρω ώθηση στην αεριοκίνηση, η οποία ακολουθεί ανοδική πορεία στην Ελλάδα με τους επαγγελματίες και ιδιώτες οδηγούς να στρέφονται στο φθηνό φυσικό αέριο.

Περισσότερα πρατήρια

Ήδη στη χώρα λειτουργούν πρατήρια λιανικής πώλησης για τον ανεφοδιασμό οχημάτων με κινητήρα φυσικού αερίου. Περιοχές όπως η Κηφισιά, η Ν. Φιλαδέλφεια, η Ανθούσα, τα Ανω Λιόσια, η περιοχή Ρέντη (και προσεχώς και το Κορωπί), η Πυλαία και η Νέα Μαγνησία στη Θεσσαλονίκη, η Λάρισα, η Λαμία και ο Βόλος διαθέτουν πρατήρια φυσικού αερίου. Το δίκτυο επεκτείνεται συνεχώς με σκοπό όλο και περισσότεροι οδηγοί να μπορούν να εξυπηρετηθούν από ένα πρατήριο Fisikon (επωνυμία με την οποία η ΔΕΠΑ προωθεί το φυσικό αέριο κίνησης).

 

Περισσότερα οχήματα φυσικού αερίου

Στην ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά κυκλοφορούν ΙΧ και επαγγελματικά CNGμοντέλα από όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ενώ οι αντιπροσωπείες κατευθύνονται προς πιο μαζικές εισαγωγές δεδομένης της ανάπτυξης της αεριοκίνησης. Τα πιο γνωστά μοντέλα κυκλοφορούν και σε CNG εκδόσεις ενώ η γκάμα τους διευρύνεται συνεχώς με νέα μοντέλα να κάνουν την εμφάνισή τους στη διεθνή και την ελληνική αγορά.

 

Ήδη στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν CNG οχήματα γνωστών αντιπροσωπειών όπως είναι:

η Fiat (Fiat 500L Natural Power, Fiat Qubo 1.4 70 PS , Fiat Punto 1.4 70 PS, Fiat Panda, ),

η Audi (Audi A3 Sportback g-tron),

η Mercedes Benz (B Class 200, E 200 NTG, Benz Sprinter NGT),

η  Iveco  (Iveco Daily, New Strails),

η Volskwagen (VW Golf 1.4 TGi, , Eco Up, Caddy Vann Ecofuel),

η Seat (Seat Leon 1.4 TGI 110 PS, ),

η Skoda (Octavia G-TEC,),

η Opel (Opel ZafiraTourer 1.6 CNG Turbo, Opel Combo 1.4 T-Jet 120 PS)

 

 

Οι νέες ρυθμίσεις προβλέπουν μεταξύ άλλων:

– Αυτόματη αδειοδότηση των πρατηρίων μετά την παρέλευση των προθεσμιών.

– Παρακολούθηση από το Μητρώο Πρατηριούχων της ισχύος των πιστοποιητικών λειτουργίας τους.

– Μείωση από έξι στους πέντε μήνες, στην έκδοση προεδρικού διατάγματος για τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών.

– Απλοποίηση αδειοδότησης των πρατηρίων καυσίμων ως προς τον χρόνο και τη διαδικασία, ενώ καθορίζονται αυστηρές πειθαρχικές ποινές για όσους δεν ανταποκρίνονται στο έργο τους.

– Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών για την λειτουργία πρατηρίων καυσίμων, ενώ προβλέπεται η καθιέρωση πιστοποιημένου μηχανικού ως τεχνικού ασφάλειας.

– Εξειδίκευση των όρων απαγόρευσης της κυκλοφορίας των οχημάτων άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο δίκτυο, καθορίζονται πρόστιμα 1.000 ευρώ για τους οδηγούς που δεν συμμορφώνονται, καθώς και ποινικές κυρώσεις.

– Καθορισμός επαγγελματικού πλαισίου των ειδικοτήτων των μηχανικών και εντάσσονται σε αυτό τέσσερις ειδικότητες: μηχανικοί περιβάλλοντος, μηχανικοί ορυκτών πόρων, μηχανικοί πολεοδομίας και χωροταξίας και μηχανικοί παραγωγοί και διοίκησης.

 

ΔΕΠΑ: Να θεσπιστούν πιο ενισχυμένα μέτρα διείσδυσης των εναλλακτικών καυσίμων.

Εκ μέρους της ΔΕΠΑ ΑΕ, ο συντονιστής διευθυντής δραστηριοτήτων Στρατηγικής Ανάπτυξης, κ. Πολυχρονίου, ανέφερε ότι ως Όμιλος, η ΔΕΠΑ έχει αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες. Έχουμε σημαντικές πρωτοβουλίες, και στο κομμάτι του CNG, αλλά και στο θέμα του LNG, για χρήσεις και στις οδικές μεταφορές και στη ναυτιλία. Για το λόγο αυτό, υπογράμμισε ότι το σημαντικότερο στοιχείο του νομοσχεδίου είναι η πρόβλεψη για το Εθνικό Σχέδιο Πολιτικής, με το οποίο, όπως τόνισε, θα πρέπει να θεσπιστούν πιο ενισχυμένα μέτρα διείσδυσης των εναλλακτικών καυσίμων, από αυτά που προβλέπονται στην Οδηγία και τα οποία είναι τα μίνιμουμ.

 

ΔΕΣΦΑ: Υπηρεσίες προς όφελος των καταναλωτών

Ο κ. Νίκας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΔΣ του ΔΕΣΦΑ ΑΕ, επισήμανε ότι η Οδηγία 2014/94 που ενσωματώνεται, είναι πολύ σημαντική για τον ΔΕΣΦΑ ΑΕ, δεδομένης της ύπαρξης του σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου του terminal της Ρευθούσας. Ενημέρωσε μάλιστα ότι ο ΔΕΣΦΑ εκπονεί ήδη μελέτες, ώστε να είναι σε θέση πριν το 2020 να διαθέτει την υποδομή για παροχή ναυτιλιακού καυσίμου υγροποιημένου φυσικού αερίου στους εμπόρους ενέργειας, που θα δραστηριοποιηθούν σΆ αυτόν τον τομέα. Παράλληλα, από το 2018 θα είναι σε θέση να προσφέρει υπηρεσίες πλήρωσης βυτιοφόρων, που θα μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο σε διάφορες περιοχές της χώρας που βρίσκονται μακριά από το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου και προς τις οποίες η χαμηλή τους ζήτηση δεν δικαιολογεί την επέκτασή του, το λεγόμενο track loading. Οι δύο αυτές δραστηριότητες θα γίνουν σε καθεστώς ανοιχτής πρόσβασης τρίτων, που θα επιτρέψει τον ανταγωνισμό των εμπορικών εταιρειών χωρίς αποκλεισμούς, προς όφελος των καταναλωτών.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει