Μπορεί το diesel να γίνει ακόμη πιο οικονομικό;

Μπορεί το diesel να γίνει ακόμη πιο οικονομικό;

Η μετατροπή ενός κινητήρα βενζίνης ώστε να χρησιμοποιεί και φυσικό αέριο έχει πολλά πλεονεκτήματα όσο και σημαντικά οικονομικά οφέλη. Για αυτό άλλωστε και η αεριοκίνηση εξελίσσεται τόσο δυναμικά. Μπορεί όμως να γίνει το ίδιο και στα οχήματα που χρησιμοποιούν diesel κινητήρες; Συμφέρει για όλες τις χρήσεις ή μόνο για τα επαγγελματικά; Μπορεί το diesel να γίνει ακόμη πιο οικονομικό;

 

Και όμως, μπορεί, με την ανάμειξή του με φυσικό αέριο (CNG). Η διαδικασία τοποθέτησης αεριοκίνησης σε κινητήρες diesel, ονομάζεται dieselblending. Η λειτουργία του συστήματος ανάμειξης πετρελαίου με CNG είναι σχετικά απλή. Βασική αρχή του συγκεκριμένου συνδυασμού είναι η υποκατάσταση μιας ποσότητας πετρελαίου με φυσικό αέριο στις περισσότερες φάσεις λειτουργίας του κινητήρα.

 

Πιο αναλυτικά, το σύστημα ανάμειξης τοποθετείται παράλληλα με το σύστημα τροφοδοσίας του πετρελαιοκινητήρα. Το σύστημα ψεκασμού πετρελαίου παραμένει το κύριο σύστημα λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα, ενώ το σύστημα παροχής φυσικού αερίου είναι το δευτερεύον σύστημα.

 

Η μετατροπή ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος σε μεικτού καυσίμου (πετρελαίου και φυσικού αερίου), δεν διαφέρει πολύ από την τυπική εγκατάσταση ενός συστήματος φυσικού αερίου σε βενζινοκίνητο όχημα. Η διαδικασία πραγματοποιείται είτε με την προσθήκη σε κύλινδρο ενός επιπλέον μπεκ ψεκασμού CNG στην πολλαπλή εισαγωγή (όπως στους βενζινοκινητήρες), είτε με την προσθήκη ενός μείκτη κεντρικά στην πολλαπλή εισαγωγή του αέρα (συνήθως σε ελαφρά και μεσαίας κατηγορίας οχήματα). κινητήρα.

 

Η εναλλαγή μεταξύ πετρελαίου και φυσικού αερίου γίνεται με ένα διακόπτη. Οι διαθέσιμες επιλογές που έχει ο οδηγός του οχήματος είναι είτε μόνο πετρέλαιο ή πετρέλαιο + φυσικό αέριο. Η αναλογία πετρελαίου, αερίου υπολογίζεται περίπου στο 75-25%.

 

Σε αυτό που πρέπει να σταθούμε είναι πως μόνο το σύστημα τροφοδοσίας φυσικού αερίου σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να κινήσει το όχημα. Μόνο μέσω του διακόπτη επιλογής μπορεί να επιστρέφει στην αρχική του λειτουργία, δηλαδή κίνηση μόνο με πετρέλαιο ή συνδυαστικά diesel μαζί με το φυσικό αέριο. 

 

Σκοπός του είναι η μείωση των εξόδων και προφανώς όσα περισσότερα χιλιόμετρα διανύονται τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το οικονομικό όφελος. Για το λόγο αυτό τα συστήματα διπλού καυσίμου είναι καταλληλότερα για τους επαγγελματίες οδηγούς, οι οποίοι καταγράφουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα ετησίως.

  

Σύμφωνα με μετρήσεις που έχουν γίνει, το κέρδος φτάνει τα 4 με 5 λεπτά του ευρώ/ χιλιόμετρο. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι αν το όχημα διανύει 100.000 χιλιόμετρα ανά έτος, προκύπτει όφελος περίπου 4.500 ευρώ

 

Τέλος ένα ακόμη όφελος από τη χρήσης φυσικού αερίου σε πετρελαιοκίνητα οχήματα αποτελεί και η προστασία των συστημάτων, κάτι που έχει σαν άμεση συνέπεια τα μειωμένα έξοδα συντήρησης. Η μείωση εκπομπών σωματιδίων αιθάλης που επιτυγχάνει η λειτουργία του κινητήρα σε κατάσταση διπλού καυσίμου επιδρά θετικά στη συντήρηση του οχήματος και στην διάρκεια ζωής του φίλτρου αιθάλης, παρέχοντας επιπλέον εξοικονόμηση.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει