Μετατροπή οχήματος σε CNG και τα… τυπικά

Η ίδια η πολιτεία έχοντας δει τις προοπτικές του φυσικού αερίου κίνησης, έχει την τελευταία διετία προβεί σε μια σειρά από αλλαγές στη νομοθεσία, που άνοιξαν περαιτέρω το δρόμο για την ανάπτυξη του CNG.

Ουσιαστικά, οι νέοι νόμοι που τέθηκαν σε ισχύ από το 2013 μέχρι σήμερα, αφορούσαν κυρίως στον καθορισμό του νομοθετικού πλαισίου για την πιστοποίηση τεχνιτών και εξαρτημάτων, αλλά και των κιτ των CNG, που μπορούν να τοποθετηθούν εκ των υστέρων σε αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης ή diesel. Παράλληλα, σε αυτό το διάστημα ορίστηκαν όλες οι διατάξεις που αφορούν στα πρατήρια υγρών καυσίμων και την περαιτέρω ανάπτυξή τους στην Ελλάδα, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για το CNG.

 

Aνοιξε ο δρόμος για το Diesel Blend (Ανάμειξη πετρελαίου-CNG)

Η πιο πρόσφατη εξέλιξη στον τομέα της νομοθεσίας για το φυσικό αέριο έχει να κάνει με το άνοιγμα του δρόμου για το Diesel Blend, την ανάμειξη πετρελαίουCNG, ένας τομέας που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους αυτοκινητιστές και τις μεταφορικές εταιρείες. Σύμφωνα λοιπόν με το νόμο που ψηφίστηκε στα τέλη Ιανουαρίου, καθορίστηκαν πλέον όλα τα απαιτούμενα για τη χρήση οχημάτων που χρησιμοποιούν διπλό καύσιμο (CNG και diesel) ταυτόχρονα για την κίνησή τους και σε αναλογία που καθορίζει ο εκάστοτε κατασκευαστής, μαζί φυσικά με όλες τις προδιαγραφές για το κιτ και την εγκατάστασή του.

 

Παράλληλα, κάθε αυτοκίνητο που έχει γίνει εγκατάσταση οποιουδήποτε συστήματος αεριοκίνησης, οφείλει να ελεγχθεί σε ΚΤΕΟ, προκειμένου να εγκριθεί η διασκευή και να αποτυπωθεί και στην άδεια κυκλοφορίας του, η δυνατότητά του να χρησιμοποιεί και αέριο σαν καύσιμο. Οι έλεγχοι που πραγματοποιούνται στο ΚΤΕΟ είναι ουσιαστικοί, αναγκαίοι και χρήσιμοι.

Μπορούμε να τους διαχωρίσουμε σε δύο κατηγορίες:

 

Α) Έλεγχος δικαιολογητικών

Εδώ, διαπιστώνεται εάν τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι καινούργια και αμεταχείριστα, αλλά και εάν το σύστημα που εγκαταστάθηκε έχει έγκριση τύπου στην χώρα μας, αν δηλαδή είναι αξιόπιστο και εγγυημένης ποιότητας.

 

Β) Έλεγχος Εγκατάστασης 

Με αυτόν τον έλεγχο, ελέγχεται όλο το σύστημα από πλευράς ασφαλείας. Ταυτόχρονα ελέγχονται και όλα τα εξαρτήματα, αν είναι τα ίδια με αυτά που έχει καταγράψει ο εγκαταστάτης ότι τοποθέτησε. Σημαντικό ρόλο, παίζει ο έλεγχος της δεξαμενής ή των δεξαμενών, που ελέγχονται όχι μόνο για τον όγκο τους, αλλά και την ηλικία τους. Επίσης, ελέγχεται και η λειτουργία του κινητήρα του αυτοκινήτου μέσω των εκπομπών καυσαερίου του, ώστε να διαπιστωθεί  εάν αυτός έχει ρυθμιστεί με τον πιο ενδεδειγμένο τρόπο.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει