LNG: Προοπτικές για τη ναυσιπλοΐα και τη σύνδεση των νησιών

Τι ειπώθηκε στην ημερίδα «Αρχιπέλαγος και Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG): Σταθερή και βιώσιμη σύνδεση νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας-Η περίπτωση του Ν. Αιγαίου», που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του ΕΚΕΤΑ

Η συμβολή του υγροποιημένου φυσικού αερίου στη σταθερή και βιώσιμη σύνδεση της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας παρουσιάστηκαν στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στις 17 Ιουνίου στο ΤΕΕ με πρωτοβουλία του ΕΚΕΤΑ, υπό την αιγίδα του ΤΕΕ και την υποστήριξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, της ΔΕΠΑ, της εταιρείας SEAJETS και του ομίλου ΝΕΩΡΙΟΝ.

 

Κατά την εκδήλωση παρουσιάστηκε το ευρωπαϊκό έργο ARCHIPELAGO LNG και αναλύθηκαν οι προοπτικές αξιοποίησης του φυσικού αερίου στα ελληνικά λιμάνια ενώ φορείς που συνδράμουν στην προσπάθεια δημιουργίας υποδομών και τεχνολογίας για την διείσδυση του LNG στην ελληνική αγορά και στις αγορές της Μεσογείου όπως είναι το πρόγραμμα POSEIDON MED ανέπτυξαν τις μελλοντικές τάσεις.

 

Σε χαιρετισμό του προς την εκδήλωση, ο Γενικός Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, κ. Αποστόλης Αλεξόπουλος ανέφερε ότι «στις μέρες μας γίνονται μεγάλες αλλαγές, σε οικονομικό, κοινωνικό και επιχειρηματικό επίπεδο ως απόρροια της οικονομικής κρίσης που μαστίζει εδώ και έξι χρόνια τη χώρα μας. Οι περισσότερες είναι αρνητικές λόγω της οικονομικής ασφυξίας, υπάρχουν όμως και άλλες που δίνουν μια διέξοδο μέσω της καινοτομίας και των νέων εφαρμογών σε τομείς που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε πριν λίγα χρόνια… Η χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο στη ναυτιλία και ειδικά για την περιοχή μας στην ακτοπλοΐα, έχει πολλαπλούς στόχους: οικονομικούς, προώθησης του ανταγωνισμού και κυρίως περιβαλλοντικούς, στους οποίους η κυβέρνησή μας δίνει μεγάλη σημασία.»

 

Στο πλαίσιο της ημερίδας παρουσιάστηκαν τα έργα υποδομής και οι στρατηγικές οι οποίες έχουν οδηγήσει στην αυξανόμενη διείσδυση του φυσικού αερίου σε όλους τους τομείς (αεριοκίνηση,  εμπορικός τομέας, βιομηχανικός και οικιακός τομέας ) και αναλύθηκαν οι ιδιαίτερες προοπτικές που παρουσιάζει το LNG για τις ελληνικές θάλασσες. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ, κ. Σ. Παλαιογιάννης αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα χρήσης του φυσικού αερίου και στην ναυτιλία για οικονομικούς και περιβαλλοντολογικούς λόγους. Όπως τόνισε «περνάμε σε μια οικονομία που επιβάλλει χαμηλότερα επίπεδα άνθρακα ενώ οι αγορές απελευθερώνονται και οι συνθήκες γίνονται πιο σύνθετες. Τα έργα πρέπει να δικαιολογούνται και να υλοποιούνται με τους όρους της αγοράς, οι οποίοι μεταφράζονται σε ανταγωνιστικότητα στα καύσιμα, αλλαγές στην τεχνολογία . Οι προβλέψεις μιλούν για κάποιες χιλιάδες πλοία που θα χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο για την κίνησή τους  μέχρι το 2020 (ίσως και λίγο αργότερα) και  προς αυτή την κατεύθυνση η ΔΕΠΑ πρωτοπορεί και πάλι αναλαμβάνοντας σημαντικό αναπτυξιακό ρόλο και προετοιμάζοντας την επόμενη γενιά επενδύσεων. Το επιχειρησιακό της πρόγραμμα ακολουθεί τοπική και περιφερειακή στρατηγική. Η περιφερειακή στρατηγική αφορά στην ανάπτυξη στη ΝΑ Ευρώπη με διεθνείς συνεργασίες και η τοπική αφορά σε εγχώρια έργα υποδομών μέσω συνεργειών (Shell, ENI κλπ) και δρομολογούμε τη σύνδεση απομακρυσμένων περιοχών με φυσικό αέριο μέσω της  χρήσης LNG ή CNG  ( δυτική Ελλάδα, νησιά).».

 

Παράλληλα, παρουσιάστηκε το πρόγραμμα ARCHIPELAGO-LNG, το οποίο παρέχει στήριξη για την πραγματοποίηση σημαντικών έργων υποδομών μεταφορών. Βασικά αντικείμενα εργασίας του προγράμματος είναι ο προσδιορισμός του βασικού τεχνικού και οικονομικού πλαισίου της μικρής κλίμακας ΥΦΑ ως αλυσίδα αξίας για τα θαλάσσια καύσιμα στο Νότιο Αιγαίο (bunkering, μετατροπές πλοίων σε LNG, ετοιμότητα ναυπηγείων για τις μετατροπές) και η διατύπωση συστάσεων νομοθετικού χαρακτήρα προς τις ελληνικές αρχές όσον αφορά τις τεχνικές όσο και οικονομικές πτυχές της αλυσίδας εφοδιασμού ΥΦΑ.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει