Καιρός για LPG

Καιρός για LPG

Η μετατροπή, τα πλεονεκτήματα και οι εξελίξεις στη χρήση LPG

Η χρήση του υγραερίου (LPG) ως καύσιμο κίνησης μειώνει το κόστος των μετακινήσεων στο 50% χάρη στη γρήγορη απόσβεση και την οικονομία στην κατανάλωση που προσφέρει. Δείτε όλα όσα πρέπει να ξέρετε πριν και μετά την εγκατάσταση.

«Βάλε 50 ευρώ», έλεγες στον βενζινά πριν πέντε χρόνια. Και με αυτά τα λεφτά γέμιζες ένα ρεζερβουάρ. Σήμερα όμως; Αυτή η παρατεταμένη οικονομική κρίση έχει συρρικνώσει τον οικογενειακό προϋπολογισμό τόσο που σε συνδυασμό με την τιμή της βενζίνης στα 1,5 ευρώ/ λίτρο (ok δεν είναι και στα ακριβότερά της, όμως αυτό δεν σημαίνει πως είναι και φθηνή) τα 50 ευρώ δεν σου φτάνουν ούτε για… «ζήτω». Άρα; Τι κάνεις; Σκέφτεσαι: το πετρέλαιο είναι πιο φθηνό από την αμόλυβδη και κάνεις περισσότερα χιλιόμετρα. Όμως από την άλλη πρέπει να αλλάξεις αυτοκίνητο. Καινούριο ή μεταχειρισμένο. Και τα έξοδα είναι πολλά. Που σημαίνει ότι έχεις «κολλήσει» με το παλιό. Επομένως, μία λύση φαντάζει ως η πιο συμφέρουσα για να βελτιώσεις τα οικονομικά σου. Το υγραέριο. Θα δώσεις μεν κάποια λεφτά στην αρχή για την μετατροπή, όμως θα κάνεις γρήγορα απόσβεση, αφού είναι πιο φθηνό. Και έτσι δεν θα χρειαστεί να το κλειδώσεις στο γκαράζ και να καβαλήσεις το ποδήλατο. Καιρός λοιπόν για LPG. Δείτε παρακάτω όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε, τα πλεονεκτήματά του, όμως και τι να προσέξετε πριν και μετά την εγκατάσταση.

Πριν την εγκατάσταση

 

Η μετατροπή ενός βενζινοκίνητου οχήματος σε υγραεριοκίνητο ξεκινά από τα 600 ευρώ περίπου, ενώ, κατά περίπτωση, μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 2.000 ευρώ. Η διαφορά αυτή εξαρτάται από τον τύπο του κινητήρα (δηλαδή τη χωρητικότητα του και τον αριθμό των κυλίνδρων).

Για παράδειγμα, για την μετατροπή ενός 4κύλινδρου κινητήρα 1.600 κυβικών απαιτούνται λιγότερα χρήματα σε σχέση με έναν V6 4,0 λίτρων.

Για την μετατροπή χρειάζονται περίπου στις 2 ημέρες. Εκτός από τις βασικές εργασίες που πρέπει να πραγματοποιηθούν, κρίνεται αναγκαίο να γίνουν μια σειρά από δοκιμές που θα εγγυηθούν την απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος.

Απόσβεση από τον πρώτο χρόνο

 

Με βάση τα τωρινά δεδομένα, η μέση τιμή του υγραερίου διαμορφώνεται στα 0,785 ευρώ/λίτρο και της αμόλυβδης στα 1,562 ευρώ/λίτρο. Δηλαδή, το κόστος του υγραερίου είναι το μισό της βενζίνης. Τι σημαίνει τώρα αυτό στην πράξη; Ας πάρουμε για παράδειγμα, έναν οδηγό που κάνει περίπου 15.000 χλμ./έτος και το αυτοκίνητο του έχει μέση κατανάλωση 8 λτ./100 χλμ. Επίσης, σημειώστε ότι, η συγκεκριμένη τιμή αυξάνεται κατά 15% περίπου με το υγραέριο (δηλαδή διαμορφώνεται στα 9,2 λτ./100 χλμ.). Έτσι, με υγραέριο, ο οδηγός θα χρειαστεί 10,85 ευρώ/έτος, ενώ με αμόλυβδη τη ίδια στιγμή που το κόστος κίνησης με αμόλυβδη διαμορφώνεται στα 19,21 ευρώ/έτος. ¶ρα, σε ετήσια βάση, το όφελος διαμορφώνεται στα 838 ευρώ, κάτι που συνεπάγεται ότι, η απόσβεση του κόστους της μετατροπής, μπορεί να επιτευχθεί σχεδόν από τον πρώτο χρόνο.

 

Που υπερτερούν τα συστήματα LPG 5ης γενιάς

 

 

Τα συστήματα υγραεριοκίνησης 5ης γενιάς, ψεκάζουν το υγραέριο σε υγρή φάση, άρα, περισσότερο αέριο εκχύνεται στον κύλινδρο από ό,τι στα συστήματα της 4ης γενιάς. Το αποτέλεσμα είναι η μεγαλύτερη απόδοση ισχύος και ροπής, σε σύγκριση με τη βενζίνη. Το σύστημα έχει εμβαπτιζόμενη αντλία μέσα στην δεξαμενή και στο ταμπελάκι έξω από τη δεξαμενή γράφει (συνήθως) «pump inside», δηλαδή αντλία εσωτερικά στη δεξαμενή.

Για τους απλούς κινητήρες πολλαπλού ψεκασμού, η μετατροπή είναι πιο απλή υπόθεση. Όμως, με τα καινούργιας τεχνολογίας μοτέρ που πραγματοποιούν άμεσο ψεκασμό, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, προκειμένου να είμαστε βέβαιοι πως ο εγκαταστάτης γνωρίζει καλά τη δουλειά του και πως το σύστημα που τοποθετούμε είναι δοκιμασμένο επί της ουσίας. Για παράδειγμα, υπάρχουν kit για κινητήρες TSI της VW (όπως αυτό της ολλανδικής εταιρείας Vialle) που πραγματοποιούν άμεσο ψεκασμό και χρησιμοποιούν τα μπεκ της βενζίνης, ενώ μας επιτρέπουν να κινούμαστε με υγραέριο από την πρώτη στιγμή που θα βάλουμε μπροστά. Εναλλακτικά, υπάρχουν άλλα συστήματα για μοτέρ άμεσου ψεκασμού που απαιτούν να ξεκινήσουμε με βενζίνη, μέχρι ο κινητήρας να έρθει σε κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας. Ακόμα, άλλα συστήματα προβλέπουν πως το υγραέριο χρησιμοποιείται μόνο όταν οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα βρίσκονται μεταξύ των 1.200 σ.α.λ. και 5.400 σ.α.λ. Πριν και μετά από αυτό το φάσμα στροφών λειτουργίας, γυρνούν αυτόματα στη βενζίνη. Ειδικά λοιπόν, αν ο κινητήρας του αυτοκινήτου που έχουμε είναι άμεσου ψεκασμού, πρέπει να ενημερωθούμε σωστά για τη λειτουργία του kit που θα τοποθετήσουμε καθώς και για το ποσοστό αξιοπιστίας του σε βάθος χρόνου.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει