Γιατί οι κατασκευαστές στρέφονται στο Φυσικό Αέριο;
Όταν λέμε αργό πετρέλαιο, δεν εννοούμε φυσικά ότι τα ντίζελ αυτοκίνητα είναι αργά, αλλά το πετρέλαιο απ όπου προέρχονται όλα τα καύσιμα που κινούν τα αυτοκίνητα σήμερα. Όλα εκτός από το φυσικό αέριο. Μήπως αυτός είναι ο λόγος που οι κατασκευαστές το προτιμούν;
Ακόμη κι έτσι όμως, οι κατασκευαστές δείχνουν να προτιμούν το φυσικό αέριο ως το τρίτο καύσιμο μετά το πετρέλαιο και τη βενζίνη για εργοστασιακές εκδόσεις. Δε μιλάμε για μετατροπές. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν τα μοντέλα τους με καύσιμο φυσικού αερίου. Όχι ότι δε γίνεται και μετατροπή αργότερα αν θέλει κανείς στο ήδη υπάρχον αυτοκίνητό του, όμως η εμπειρία που έχουν οι εταιρείες υγραερίου αυτή τη στιγμή κάνει το LPG την καλύτερη μετατροπή. Αν θέλεις φυσικό αέριο, μάλλον πρέπει να αγοράσεις καινούργιο. Γιατί όμως να το κάνεις αυτό; Αν είναι να αγοράσεις καινούργιο αυτοκίνητο με διαφορετικό καύσιμο, ίσως το πετρέλαιο είναι καλύτερη κίνηση αφού δεν τοποθετείται αργότερα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όμως επιμένουν με το φυσικό αέριο, κι έχουν τους λόγους τους.
Πρώτα οι ρύποι του φυσικού αερίου είναι τόσο χαμηλοί που μειώνουν τον μέσο όρο του στόλου μιας μάρκας, κάτι σημαντικό για να μην πληρώνουν πρόστιμα. Εξίσου σημαντικό όμως φαίνεται πως είναι για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσφέρουν αυτοκίνητα που καίνε ένα καύσιμο που δεν προκύπτει από το πετρέλαιο. Και αυτό είναι ζητούμενο σε πολλές χώρες που θέλουν να απογαλακτιστούν από την εισαγωγή πετρελαίου από τις χώρες που το παράγουν. Το φυσικό αέριο έχει χώρες παραγωγής διαφορετικές από αυτές του πετρελαίου, επιτρέποντας σχέσεις με νέες χώρες, όπως της βορείου Αφρικής και της Νορβηγίας. Και για το μέλλον αυτό είναι πολύ σημαντικό, ειδικά δεδομένου ότι οι υπολογισμοί για αποθέματα φυσικού αερίου το φέρνουν μπροστά από το πετρέλαιο.