Φυσικό αέριο και στα Diesel μοντέλα

Υπογράφηκαν οι όροι μετατροπής αυτοκινήτων με πετρέλαιο σε φυσικό αέριο. Νέα ώθηση δίνει στην αεριοκίνηση η πρόσφατη υπογραφή της απόφασης με την οποία καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις μετατροπής αυτοκινήτων Diesel σε φυσικό αέριο.

 

Η θεσμοθέτηση της δυνατότητας μετατροπής για τα οχήματα Diesel, αποτελεί συνέχεια των συντονισμένων κινήσεων που διεξάγονται όλο αυτό το διάστημα για την ολοκλήρωση του πλαισίου της αεριοκίνησης. Ήδη από το καλοκαίρι του 2014 βρίσκεται σε ισχύ η Υ.Α για την μετατροπή των οχημάτων που κινούνται με άλλο καύσιμο σε διπλού καυσίμου (αριθμός Απόφασης 10852/715/30-05-2014), με απώτερο στόχο να εναρμονιστεί η ελληνική νομοθεσία με την ευρωπαϊκή και να προωθηθεί η χρήση ενός φιλικού προς το περιβάλλον καύσιμου σε ιδιώτες και επιχειρήσεις.
Η απόφαση «λύνει» τα χέρια των οδηγών και ιδιαίτερα των επαγγελματιών (ταξί, βαρέα οχήματα, λεωφορεία κλπ) και επιτρέπει στις εταιρείες να χρησιμοποιήσουν το CNG στην κίνηση των επαγγελματικών τους στόλων επενδύοντας σε μια «πράσινη» επιχειρηματική στρατηγική, η οποία μεταξύ άλλων, λόγω του χαμηλού κόστους του καυσίμου, εξοικονομεί σημαντικά κεφάλαια από τον ετήσιο προϋπολογισμό. Όπως είναι γνωστό, στην Αθήνα κυκλοφορούν αρκετά ταξί φυσικού αερίου, 600 λεωφορεία ΟΣΥ, 110 απορριμματοφόρα του νομού Αττικής και αρκετά ΙΧ που κινούνται με φυσικό αέριο ενώ στις υπόλοιπες χώρες η χρήση του «πράσινου καυσίμου» είναι ακόμη πιο διαδεδομένη επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις που κάνουν λόγο για δεκαπλασιασμό της χρήσης του φυσικού αερίου στις ευρωπαϊκές μεταφορές (έρευνα ευρωπαϊκού οργανισμού ACER).

 

 

Η επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου 20-20-20 για την ανάπτυξη φιλοπεριβαλλοντικών στρατηγικών παραμένει και για την Ελλάδα μία σημαντική πρόκληση και το φυσικό αέριο αποτελεί βασικό μέσον μείωσης των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Τα οικονομικά οφέλη σαφώς και δεν είναι αμελητέα ενώ στις μεγάλες ελληνικές πόλεις αναπτύσσεται σύγχρονο και σημαντικό δίκτυο ανεφοδιασμού. Όπως σημείωσε σχετικά, ο αρμόδιος υφυπουργός: 
«Μετά την θεσμοθέτηση της δυνατότητας μετατροπής αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο την βενζίνη σε φυσικό αέριο και την δυνατότητα ίδρυσης πρατηρίων φυσικού αερίου, με την παραπάνω απόφασή μας ολοκληρώσαμε την εισαγωγή του φυσικού αερίου στην κίνηση των αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών. Με την ρύθμιση αυτή εξασφαλίζουμε την δυνατότητα φθηνότερων μετακινήσεων με αποτέλεσμα την μείωση κόστους των επιχειρήσεων αλλά και την χρήση καυσίμου φιλικότερου προς το περιβάλλον».
Στην Ελλάδα, η ΔΕΠΑ προκειμένου να ανοίξει την αγορά της αεριοκίνησης, με το FISIKON (εμπορική ονομασία του φυσικού αερίου για την κίνηση οχημάτων) δημιουργεί υποδομές και υλοποιεί στρατηγικές συνεργασίες, έχοντας ως στόχο το οικονομικό, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο, να κάνει όλο και περισσότερο αισθητή την παρουσία του στους ελληνικούς δρόμους.
 
Έτσι σήμερα η ΔΕΠΑ λειτουργεί 7 πρατήρια σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας:
– ΕΚΟ – Λεωφ. Κηφισίας 264, Κηφισιά
– ΕΚΟ – 8ο χλμ Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια
– Πρατήριο Fisikon στην Ανθούσα, στον παράδρομο της Αττικής Οδού
– Πρατήριο Fisikon στα Ανω Λιόσια
 
Στη Θεσσαλονίκη:
– EKO – Λεωφ. Γεωργικής Σχολής 128, Πυλαία και
– ΒΡ – Λεωφ. Κ.Καραμανλή 36, Νέα Μαγνησία, 
 
Στον Βόλο:
– ΒΡ – οδό Λαρίσης 202.
Υπό κατασκευή βρίσκονται ένα πρατήριο στη Λάρισα και ένα στην περιοχή της Λαμίας καθώς και άλλα 6 σε φάση αδειοδότησης στην Αθήνα.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει