Fiat 500L Natural Power: Φυσική δύναμη

Fiat 500L Natural Power: Φυσική δύναμη

Το Fiat 500L Natural Power κινείται με φυσικό αέριο, αξιοποιώντας στο έπακρο τη μεγάλη τεχνογνωσία της Fiat στο καύσιμο.

Η Fiat είναι από τις πρωτοπόρες εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιήθηκαν στη δημιουργία κινητήρων οι οποίοι καταναλώνουν φυσικό αέριο. Τα τελευταία χρόνια με ακόμα πιο έντονους ρυθμούς ανάπτυξης, τη γκάμα της διαθέτει αυτοκίνητα από την πλειοψηφία των κατηγοριών, τα οποία κινούνται με φυσικό αέριο.  Για τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου καυσίμου δεν χρειάζεται να επεκταθούμε μιας κι έχουν ειπωθεί πολλάκις. Μειωμένη κατανάλωση, αλλά και εκπομπές ρύπων, σε συνδυασμό με τιμή κάτω του ευρώ/κιλό.

 

Κινητήρας: Ο 0,9 TwinAir Turbo με έξτρα ενισχύσεις

Κάτω από το καπό του 500L υπάρχει ο 0.9 TwinAir Turbo Natural Power κινητήρας διπλού καυσίμου, βενζίνης και CNG. Ο συγκεκριμένος κινητήρας δέχτηκε κάποιες έξτρα ενισχύσεις των τεχνικών της φίρμας. Πραγματοποιήθηκε επανασχεδιασμός της κυλινδροκεφαλής, της πολλαπλής εισαγωγής, της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου, αλλά και του καταλύτη. Για την αποθήκευση του φυσικού αερίου, υπάρχουν δύο δεξαμενές, που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο, με συνολική χωρητικότητα 84 λίτρα, ίση ποσότητα με περίπου 14,2 κιλά φυσικού αερίου, που σε συνδυασμό με την κατανάλωση των 3,9 kg/100 χλμ, προσφέρουν αυτονομία 365 χλμ όταν το αυτοκίνητο κινείται μόνο με φυσικό αέριο. Σε συνδυασμό με το ντεπόζιτο βενζίνης των 50 λίτρων, η συνολική αυτονομία του 500L που ανακοινώνει η Fiat, επεκτείνεται στα 1.200 χλμ.
Η ισχύς του κινητήρα ανέρχεται στους 80 ίππους, ισχύς μειωμένη κατά 5 ίππους από τον TwinAir βενζίνης, μιας και έχει δοθεί βάρος στη μέγιστη οικονομία καυσίμου. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση με φυσικό αέριο αγγίζει τα 3,9 kg/100 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες η μέση κατανάλωση άγγιξε τα 5,8 kg/100 χλμ, μιας και με 10 ευρώ καλύψαμε 174 χλμ απόστασης.

 

Στο δρόμο: Καμία διαφορά από την έκδοση βενζίνης

Πίσω από το βολάν του 500L Natural Power δεν θα καταλάβετε την παραμικρή διαφορά οδηγικά, συγκριτικά με το μοντέλο βενζίνης. Παράλληλα, η μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο πραγματοποιείται αυτόματα. Ο χρηστικός χαρακτήρας του μοντέλου ολοκληρώνεται ιδανικά από την οδική του συμπεριφορά. Τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω, προσφέρει άνετη αλλά και ασφαλή οδική συμπεριφορά.
Οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, στις αλλαγές πορείας, αλλά πάντα μεταφέρουν ένα αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας στον οδηγό. Σταθερό κι άνετο στον αυτοκινητόδρομο, θα σας κουράσει όμως η χροιά του κινητήρα, αλλά και η κλιμάκωση του κιβωτίου, με το τελευταίο, λόγω του αδύναμου κινητήρα, να διαθέτει κοντή κλιμάκωση, η οποία μικραίνει το ωφέλιμο εύρος λειτουργίας του κινητήρα, αναγκάζοντας έτσι τον οδηγό να κινείται με αρκετές στροφές στον κινητήρα αν θέλει να πάει σχετικά σβέλτα.

 

Εσωτερικό – Χώροι: Ευχάριστο και ευρύχωρο

Τίποτα δεν έχει αλλάξει στην trendy καμπίνα επιβατών που καθιστά ιδιαίτερα ευχάριστη τη διαμονή στο εσωτερικό του νέου Fiat 500L. Τα υψηλά τοποθετημένα καθίσματα, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, η διχρωμία των υλικών και οι στιλιστικές λεπτομέρειες, δημιουργούν μια πολύ όμορφη ατμόσφαιρα.

Παράλληλα, το εσωτερικό με τα σκληρά στην αφή πλαστικά, δείχνει προσεγμένο. Η σωστή θέση οδήγησης τέλος, βρίσκεται εύκολα και γρήγορα (στάνταρ ρυθμίζεται σε ύψος κάθισμα) και μόνο τα μηδενικής στήριξης και κάπως άβολα καθίσματα επιβαρύνουν τη συνολική άνεση. Το μεγάλο ατού παραμένει η εσωτερική ευρυχωρία.

 

Συμπέρασμα
Αναμφίβολα το Fiat 500L είτε στην έκδοση με το φυσικό αέριο, είτε όχι, είναι ένα trendy και πρακτικό fun to drive αυτοκίνητο. Μπορεί να σας κουράσει λίγο η χροιά του 2κυλινδρου κινητήρα και η κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου, αλλά με το συγκεκριμένο παρουσιαστικό θα τραβάτε συνεχώς τα βλέμματα. Μεγάλο πλεονέκτημα είναι η αυτονομία που προσφέρουν τα δυο τεπόζιτα καυσίμου, αν και  στο trip computer του αυτοκινήτου δεν έχει ένδειξη αυτονομίας. Από εκεί και πέρα η τιμή του αυτοκινήτου είναι λίγο αλμυρή, γεγονός που δικαιολογείται από το lifestyle

Μπορεί επίσης να σας αρέσει