«Πράσινα» τα κρατικά αυτοκίνητα;

«Πράσινα» τα κρατικά αυτοκίνητα;

Μήπως ήρθε η ώρα το κράτος να δείξει το δρόμο για το μέλλον της αυτοκίνησης; Μήπως είναι ώρα να αλλάξουμε;

Ο Καναδάς ξεκινάει με την ψήφιση του νέου του προϋπολογισμού ένα πρόγραμμα που θέλει όλα τα αυτοκίνητα που αγοράζονται με δημόσιο χρήμα, να είναι «πράσινα». Αυτό περιλαμβάνει ηλεκτρικά, υβριδικά, αυτοκίνητα με αέριο, φυσικό ή υγραέριο, και αυτοκίνητα με καύσιμο υδρογόνο.

 

Ο λόγος είναι απλός. Από τη μία η εξοικονόμηση στο κόστος χρήσης, από την άλλη το καλό παράδειγμα. Και όταν λέμε παράδειγμα, δεν είναι μόνο το πρότυπο που θέλουμε να δείξουμε στην κοινωνία, αλλά και η δημιουργία ανάγκης για δίκτυο και υποδομές. Αυτό το δεύτερο σκέλος είναι που στην Ελλάδα χρειαζόμαστε. Δίκτυο και υποδομές. Με ελάχιστα αυτοκίνητα σήμερα να είναι ηλεκτρικά ή με φυσικό αέριο, με την αγορά γονατισμένη, και με τους φόρους στα ύψη, δεν περιμένει κανείς να δει τους ιδιώτες, τους πολίτες της Ελλάδας να αγοράζουν αυτοκίνητα εναλλακτικού καυσίμου σε αριθμούς τέτοιους ώστε οι εταιρείες να επενδύσουν σε υποδομές.

 

Αν όμως το κράτος γεμίσει με τέτοια αυτοκίνητα, ανοίγεται ένας δρόμος για πολλές εταιρείες να κάνουν επενδύσεις σε υποδομές, και έτσι στους πολίτες να αποκτήσουν και εκείνοι ένα νέο αυτοκίνητο με εναλλακτικό καύσιμο. Ειδικά για την Ελλάδα, με τόση ιδιωτική δραστηριότητα στο χώρο του υγραερίου, η αγορά κρατικών αυτοκινήτων με τοποθετημένα συστήματα υγραερίου θα έδινε και πνοή στην ελληνική επιχειρηματικότητα.

 

Μια τέτοια πρωτοβουλία θα έβρισκε ανταπόκριση. Η αγορά ενέργειας στην Ελλάδα έχει μείνει στάσιμη, και σε μια χώρα με ήλιο και άνεμο, σίγουρα εφόσον υπάρχει ζήτηση εναλλακτικών πηγών, θα υπάρξει και επένδυση. Η ζήτηση μπορεί να ξεκινήσει από το κράτος. Ηλεκτρικά κρατικά αυτοκίνητα στα νησιά, για παράδειγμα, θα μπορούσαν να φέρουν και επενδύσεις στην παραγωγή ηλεκτρισμού που υστερεί τόσο σε πολλά από αυτά. Πολλά νησιά θα μπορούσαν να μετατραπούν σε αποκλειστικά ηλεκτρικά, διατηρώντας το χαρακτήρα τους και προσελκύοντας επενδύσεις διαφόρων ειδών στον τομέα της ενέργειας, της αυτοκίνησης αλλά και του εταιρικού τουρισμού. Αυτές είναι εξάλλου με τις δικές του γεωγραφικές ιδιαιτερότητες και  οι προτεραιότητες πίσω από την κίνηση του Καναδά.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει