Σύντομα 30 τα CNG πρατήρια στην Ελλάδα!

«Γκάζι» πατά και στη χώρα μας η κατανάλωση του φυσικού αερίου κίνησης CNG, η οποία ενισχύεται χρόνο με τον χρόνο με τριψήφια ποσοστά. Ενδεικτικό είναι πως το 2016 η ζήτηση σημείωσε αύξηση κατά 220% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ η ανοδική τάση συνεχίζεται αμείωτη και φέτος.

 

Kύριο «όπλο» η οικονομία που προσφέρει το CNG στις μετακινήσεις – και η οποία φτάνει στο 60%-65% σε σχέση με τη βενζίνη και το 40% συγκριτικά με το ντίζελ και το LPG.

 

Περισσότερα πρατήρια μεγαλύτερη χρήση

 

Μάλιστα, κύκλοι της ΔΕΠΑ υποστηρίζουν πως η χρήση του CNG είναι η πιο «ώριμη» τεχνολογικά από όλες τις υπόλοιπες νεοεμφανιζόμενες εναλλακτικές μεθόδους κίνησης, όπως τους κινητήρες υδρογόνου και τα ηλεκτρικά οχήματα. Έτσι, όπως εκτιμούν, όταν το δίκτυο των πρατηρίων αγγίξει μία «κρίσιμη μάζα», τότε το μερίδιό του κυριολεκτικά θα εκτιναχθεί, κερδίζοντας σημαντικό έδαφος έναντι της βενζίνης και του ντίζελ.

 

Σε αυτό το πλαίσιο, η ΔΕΠΑ

 

Η ΔΕΠΑ δρομολογεί την κατασκευή νέων πρατηρίων CNG, με στόχο μέχρι το τέλος του 2018 το δίκτυό της με το σήμα «Fisikon» να περιλαμβάνει 25-30 σημεία ανεφοδιασμού, αν εκδοθούν οι σχετικές άδειες εγκαίρως. Παράλληλα, μέσα από την ένταξη στον ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connection Europe Facility – CEF) της πρότασης που είχε υποβάλει σε συνεργασία με τρεις άλλες εταιρείες, δρομολογεί την εγκατάσταση σε 2,5 χρόνια 13 σημείων ανεφοδιασμού και στις εθνικές οδούς.

 

Πολύ νωρίτερα, πάντως, και συγκεκριμένα μέσα στις επόμενες εβδομάδες, αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία ενός ακόμη πρατηρίου στην Ηλιούπολη, καθώς η κατασκευή του έχει ήδη ολοκληρωθεί.

 

Επίσης, σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται ένα ακόμη πρατήριο στον Ασπρόπυργο, ενώ μέχρι τις αρχές του 2018 θα προστεθεί ένας ακόμη σταθμός ανεφοδιασμού και στη Θεσσαλονίκη, ο τρίτος κατά σειρά. Η εταιρεία προγραμματίζει επίσης την «άφιξη» του CNG σε δύο ακόμη πόλεις, καθώς αρχίζει άμεσα τη δημιουργία δύο σταθμών στα Ιωάννινα και τη Χαλκίδα. Έτσι, έως το τέλος του μήνα θα ξεκινήσει η δημιουργία του πρώτου πρατηρίου στη Χαλκίδα, ενώ το πρατήριο στα Ιωάννινα θα αρχίζει να κατασκευάζεται νωρίτερα, μέσα στις επόμενες εβδομάδες, σε συνεργασία της ΔΕΠΑ με το τοπικό αστικό ΚΤΕΛ. Μάλιστα, πρόκειται για το πρώτο πρατήριο CNG που θα βρίσκεται μακριά από το δίκτυο φυσικού αερίου. Έτσι, η προμήθειά του με καύσιμο θα γίνεται με ειδικά βυτία.

 

Όσον αφορά τα 13 πρατήρια στις εθνικές οδούς, η χωροθέτησή τους θα γίνει στο κεντρικό δίκτυο της χώρας, που αποτελεί μέρος των ευρωπαϊκών οδικών αξόνων. Έτσι, θα εγκατασταθούν πρατήρια στο ύψος της Λάρισας, της Θήβας, της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Κοζάνης, του Κιάτου, των Ιωαννίνων, της Ξάνθης και των Σερρών. Το κόστος θα ανέλθει σε περίπου 9 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί κατά 50% από το CEF και κατά 50% από ίδιους πόρους.

 

ECO & Οικονομία

Μπορεί επίσης να σας αρέσει