Ενισχύονται οι υποδομές για το CNG

Σχέδιο για την επέκταση των δικτύων φυσικού αερίου

Υπό κατασκευή και αδειοδότηση νέα πρατήρια εντός και εκτός Αθήνας

Έστω και με μεγάλη καθυστέρηση, η Ελλάδα φαίνεται να έχει αρχίσει να ακολουθεί την παγκόσμια τάση προς τη χρήση του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση, με τη ζήτηση να έχει αυξηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Μεγαλύτερο «εμπόδιο» προς αυτή την κατεύθυνση, συνεχίζουν να αποτελούν οι υποδομές, καθώς είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι και πριν ενάμισι μήνα, λειτουργούσαν μόλις 5 πρατήρια με καύσιμο CNG, σε όλη τη χώρα. Την ίδια ώρα, τα περίπου 20 εκατ. οχήματα φυσικού αερίου παγκοσμίως, ανεφοδιάζονται από 25.000 πρατήρια σε όλο τον κόσμο, ενώ και στην Ευρώπη υπάρχουν πάνω από 4.500 πρατήρια για την εξυπηρέτηση των περίπου 2 εκατ. CNG οχημάτων.
Το τελευταίο διάστημα πάντως, φαίνεται να γίνονται κάποια «βήματα» για τη βελτίωση της παραπάνω «εικόνα», με τη ΔΕΠΑ να ανακοινώνει εντός Οκτωβρίου, τη έναρξη λειτουργίας δύο ακόμη πρατηρίων φυσικού αερίου, στα σημαντικά στρατηγικά σημεία, της Λάρισας και του Βόλου. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας που συμμετείχαν στο συνέδριο «Φυσικό Αέριο και Ανάπτυξη» μάλιστα, ήδη βρίσκονται υπό κατασκευή, δύο ακόμη πρατήρια Fisikon στη Λαμία και το Ρέντη Αττικής, ενώ 5 πρατήρια στην Αθήνα και ένα ακόμη στη Θεσσαλονίκη, βρίσκονται στη φάση της αδειοδότησης.

 

«Μεγαλώνει» και το δίκτυο των πιστοποιημένων συνεργείων

 

Η βελτίωση των υποδομών όμως, συνεχίζεται και μέσω του δικτύου ανεξαρτήτων πιστοποιημένων συνεργείων μετατροπής οχημάτων με συστήματα CNG, το οποίο και αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά το προσεχές διάστημα. Κι αυτό γιατί, μόλις πριν λίγο καιρό, η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με την TÜV AUSTRIA HELLAS απηύθυναν πρόσκληση ενδιαφέροντος προς κάθε συνεργείο της χώρας για τη συμμετοχή του σε ένα εξειδικευμένο δίκτυο, όπου θα μπορεί να απευθύνεται ο δυνητικός καταναλωτής για να λαμβάνει κάθε πληροφορία σχετική με τη μετατροπή βενζινοκίνητων ή/και πετραιολοκίνητων οχημάτων, σε οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο (CNG) και σε περίπτωση που επιθυμεί, να διενεργεί τις απαραίτητες εργασίες για την μελέτη ή και μετατροπή του οχήματος του, την προμήθεια ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο καθίσταται δυνατή η χρησιμοποίηση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για την κίνηση αυτοκινήτων οχημάτων, τη ρύθμισή τους, τη συντήρησή τους κλπ. με ενδεχόμενη προοπτική επιδότησης συγκεκριμένων δράσεων σχετικών με το CNG.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει