CNG vs Diesel

CNG vs Diesel

Ποιο καύσιμο θα επιλέγατε για το αυτοκίνητό σας, diesel ή φυσικό αέριο;

Ο περιορισμός της αγοραστικής μας δύναμης μας έχει αναγκάσει να προσπαθούμε να εξοικονομούμε χρήματα και από τα καύσιμα. Αρχικά η πλειοψηφία της αγοράς στράφηκε προς το diesel, ειδικά μετά την απελευθέρωσή του στα αστικά κέντρα, ενώ τελευταία αρχίζει και κερδίζει έδαφος και το φυσικό αέριο. Ο λόγος είναι προφανής και ξεκάθαρος. Εξοικονόμηση χρημάτων. Ειδικά από τη στιγμή που ξεπεράστηκαν οι διάφορες «άκυρες» προκαταλήψεις που υπήρχαν σχετικά με τη χρήση του.

 

Να δούμε όμως με τις σημερινές τιμές των καυσίμων τι οικονομία προκύπτει. Ένα κιλό φυσικού αερίου (το φυσικό αέριο τιμολογείται ανά κιλό και όχι λίτρο) ισοδυναμεί με 1,30 λίτρα πετρελαίου κίνησης. Πρακτικά για κάθε 1.000 χιλιόμετρα που διανύουμε, θα χρειαστούμε 66 λτ. πετρελαίου και 43 κιλά φυσικού αερίου. Χρηματικά αυτό σημαίνει (μέση τιμή Φεβρουαρίου):

·         Πετρέλαιο κίνησης: 59,40 ευρώ

·         Φυσικό αέριο: 35,69 ευρώ

 

Παράλληλα το φυσικό αέριο συγκριτικά με το diesel εκπέμπει λιγότερους ρύπους CO2 της τάξης του 10-15% και περίπου 80% λιγότερους υδρογονάνθρακες και οξείδια του αζώτου.

 

Βέβαια αυτά τα δεδομένα αφορούν κίνηση αποκλειστικά με φυσικό αέριο. Και το αναφέρουμε διότι τα CNG (compressed natural gas) μοντέλα της αγοράς είναι στην ουσία τα βενζινοκίνητα που τους έχει προστεθεί εργοστασιακό κιτ φυσικού αερίου. Συνεπώς όταν τελειώσει το φυσικό αέριο την κίνηση την αναλαμβάνει η βενζίνη, με αποτέλεσμα να αυξάνονται και οι ρύποι και η κατανάλωση. Το αναφέρουμε αυτό διότι το φυσικό αέριο (CNG) δεν υγροποιείται εύκολα και έτσι πωλείται για χρήση πεπιεσμένο. Βέβαια ως αέριο, καταλαμβάνει περισσότερο όγκο ανά μονάδα βάρους με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα που το χρησιμοποιούν να έχουν μικρότερη αυτονομία και να θέλουν ανεφοδιασμό συχνότερα.

 

Και εδώ είναι ένα μειονέκτημα του φυσικού αερίου. Αυτή τη στιγμή συνολικά υπάρχουν μόνο 8 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα, 4 στην Αττική, 2 στη Θεσσαλονίκη και από ένα σε Λάρισα και Βόλο και σε συνδυασμό με τη μικρή αυτονομία δημιουργεί δυσκολίες στους κατόχους.

Και επειδή τα πάντα κινούνται γύρω από την οικονομία για το τέλος αφήσαμε τη διαφορά στο κόστος αγοράς. Όπως είπαμε όλα τα εργοστασιακά μοντέλα φυσικού αερίου (ή τροποποιημένα) είναι κατασκευασμένα πάνω στα βενζινοκίνητα μοντέλα και κοστίζουν δύο χιλιάρικα παραπάνω με αποτέλεσμα η τιμή τους να φτάνει στα ίδια επίπεδα με αυτή, των αντίστοιχων diesel μοντέλων.

 

Εσείς λοιπόν βλέποντας όλα τα δεδομένα θα προτιμούσατε να αγοράσετε το ίδιο αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου ή με κινητήρα βενζίνης μαζί με εργοστασιακό κιτ φυσικού αερίου; Τι θα μπορούσε να συμβεί ώστε να σας κάνει να αλλάξετε άποψη;

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει