Tέλη διανομής: Μείωση προτείνει η ΔΕΠΑ

Tέλη διανομής: Μείωση προτείνει η ΔΕΠΑ

Το θέμα της υπέρογκης αύξησης στα τέλη διανομής θα τεθεί εκ νέου στο τραπέζι των – άτυπων ελέω μη απαρτίας στην ολομέλεια – συζητήσεων μεταξύ της ΡΑΕ και της ΔΕΠΑ.

Όπως αποκάλυψε προχθές ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Θ. Κιτσάκος, θα έχει την επόμενη εβδομάδα συνάντηση με τη Ρυθμιστική Αρχή όπου και θα έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει την πρόταση της εταιρείας αερίου για το φλέγον ζήτημα που αποτελούν τα τέλη διανομής.

 

Ως γνωστόν το θέμα είχε προκαλέσει την εντονότατη αντίδραση της βιομηχανίας και εν γένει των καταναλωτών, οι οποίοι είδαν εν μία νυκτί, τα τέλη να τετραπλασσιάζονται και να φτάνουν τα 4 ευρώ. «Με την πρότασή μας το τετράευρο μειώνεται σημαντικά και σε ορισμένες περιπτώσεις η αύξηση μηδενίζεται» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κιτσάκος.

 

Ποια είναι λοιπόν η αρχιτεκτονική πρόταση της ΔΕΠΑ για τα τέλη διανομής, όπως θα κατατεθεί στη Ρυθμιστική Αρχή στο πλαίσιο της σχετικής διαβούλευσης; Η εταιρεία αερίου προτείνει μια διαφορετική κλιμάκωση της χρέωσης παγίου ισχύος και αναλογικής χρέωσης κατανάλωσης για το τέλος διανομής, η οποία οδηγεί σε σημαντική μείωση του κόστους που προέκυψε μετά το διαχωρισμό των χρεώσεων διανομής. Ο υπολογισμός της ΔΕΠΑ είναι ενιαίος και εξισορροπεί την αδικία που είχε προκληθεί, ιδιαίτερα για τις περιπτώσεις εκείνες των καταναλωτών με μεγάλες καταναλώσεις. Αντίθετα πιθανόν να προκύψει υψηλή χρέωση για κάποιες μικρότερες βιομηχανίες με τμηματική λειτουργία.

 

Στο σημείο αυτό να τονιστεί ότι οι βιομηχανικοί καταναλωτές έχουν καταθέσει ήδη τη δική τους πρόταση που δίνει λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα που δημιουργείται, εισηγούμενοι να υπάρχουν δύο κατηγορίες βιομηχανιών για τις χρεώσεις τελών διανομής, η μία να είναι έως 100 γιγαβατώρες όπου η κατανάλωση θα έχει μεγαλύτερο ποσοστό από το πάγιο ισχύος και η δεύτερη για τους μεγαλύτερους καταναλωτές όπου η αναλογική χρέωση κατανάλωσης θα είναι πιο περιορισμένη.

 

Βεβαίως για να συμβούν όλα αυτά θα πρέπει προηγουμένως να επιλυθεί και η εκκρεμότητα που υπάρχει με την ολομέλεια της ΡΑΕ και η οποία έχει ουσιαστικά παγώσει τη διαβούλευση αφού οι όποιες επαφές και συναντήσεις είναι άτυπες και δεν μπορεί να ληφθεί απόφαση. Κάποιες πληροφορίες θέλουν το ΥΠΕΝ να αποφασίζει εντός των ημερών μετά τις ακροάσεις των υποψηφίων, ωστόσο το βέβαιο είναι ότι κάθε καθυστέρηση επιτείνει τα προβλήματα που έχουν ήδη δημιουργηθεί.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει