Τα στάδια της μετατροπής ενός κινητήρα σε CNG

Η μετατροπή ενός κινητήρα για να καίει φυσικό αέριο (CNG) είναι μια πολύ σημαντική επέμβαση στον χώρο καύσης του κινητήρα.

Είναι απαραίτητο να τηρούνται πιστά οι προδιαγραφές ασφαλείας που ορίζει το Ευρωπαϊκό Πρότυπο R110-R115, με το οποίο ρυθμίζονται οι παραγόμενοι ρύποι, αλλά και ο εκάστοτε κατασκευαστής του οχήματος.

Η σωστή εγκατάσταση και ρύθμιση του συστήματος, διασφαλίζει την σωστή λειτουργία του κινητήρα σε CNG, δίνοντας την δυνατότητα στο χρήστη να εκμεταλλευτεί την μεγάλη εξοικονόμηση που το CNG παρέχει στην κίνηση των οχημάτων.

Η μετατροπή χωρίζεται σε δύο κύρια μέρη:

Τοποθέτηση συστήματος CNG στον Κινητήρα

Πριν την μετατροπή, είναι απαραίτητο ο κινητήρας να λειτουργεί σωστά με βενζίνη. Το φυσικό αέριο δουλεύει σε υψηλότερα φορτία, για αυτό το λόγο πριν από μια μετατροπή θα πρέπει να ελέγχεται η καλή λειτουργία του κινητήρα στη βενζίνη.

Πρώτα απ όλα η πολλαπλή αφαιρείται ώστε να ανοιχτούν οι τρύπες των εγχυτών αερίου με ασφάλεια και με τον ορθό τρόπο που απαιτεί ο κάθε κινητήρας ξεχωριστά.

Η τοποθέτηση της ηλεκτρονικής μονάδος ελέγχου και των λοιπών εξαρτημάτων του συστήματος (υποβιβαστής πίεσης, μανόμετρο, βαλβίδα διακοπής, κτλ), γίνονται στον ελεύθερο χώρο του κινητήρα.

Οι εγχυτές αερίου (μπεκ) τοποθετούνται δίπλα στα αντίστοιχα μπεκ του οχήματος. Τονίζεται πως η χρησιμοποίηση μονών (ανεξάρτητων) εγχυτών αερίου, βοηθούν για καλύτερη τοποθέτηση και καλύτερη απόδοση λειτουργίας.

Ο σωλήνας καυσίμου, βάση προτύπου R110-R115 αλλά και της νομοθεσίας, οφείλει να είναι αδιάλειπτη (χωρίς ραφή), ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια του χρήστη.

Με την ολοκλήρωση της τοποθέτησης όλων των εξαρτημάτων, γίνεται η χαρτογράφηση (Ρύθμιση) του συστήματος, και στο ρελαντί και στο δρόμο

Τοποθέτηση Δεξαμενής ή Δεξαμενών καυσίμου στο πίσω μέρος, στο χώρο αποσκευών ή στον χώρο αποθήκευσης.

Όπως γίνεται αντιληπτό, ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην τελική εγκατάσταση, παίζει η δεξαμενή ή οι δεξαμενές CNG που θα τοποθετηθούν, κυρίως λόγω του όγκου που αυτές έχουν.

Οι δεξαμενές στηρίζονται σε ειδικές βάσεις στήριξης και οι σύσφιξή της γίνεται με ειδικές “τιράντες” όπως άλλωστε προβλέπει το Πρότυπο R110-R115.

Όλες οι μεγάλες εταιρίες μετατροπής οχημάτων σε CNG, διαθέτουν μια μεγάλη γκάμα δεξαμενών CNG ώστε να καλύπτουν κάθε ανάγκη, κάθε οχήματος.

ECO & Αεριοκίνηση

Μπορεί επίσης να σας αρέσει