8 επαγγελματικά μοντέλα φυσικού αερίου

8 επαγγελματικά μοντέλα φυσικού αερίου

H ιδιαίτερα χαμηλή τιμή του FISIKON σε σύγκριση με όλα τα υπόλοιπα καύσιμα κίνησης, προσφέρει τεράστια εξοικονόμηση στους επαγγελματίες που κάνουν χιλιόμετρα και χρησιμοποιούν επαγγελματικό όχημα με κινητήρα διπλού καυσίμου (δηλαδή «καίει» βενζίνη ή CNG). Οι ελληνικές εισαγωγικές ήδη κυκλοφορούν στην Ελλάδα 8 επαγγελματικά CNG μοντέλα.

 

Το κόστος καυσίμων αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν το Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας ενός επαγγελματικού οχήματος και κατ’ επέκταση, το Λειτουργικό Κόστος μιας επιχείρησης σε αυτόν
τον τομέα.
Ήδη πολλές διεθνείς μεγαλουπόλεις προκρίνουν λύσεις που σχετίζονται με περιορισμούς στην κυκλοφορία οχημάτων με υψηλούς ρύπους σε διάφορες «ευαίσθητες» περιοχές τους, όπως π.χ. ο Πράσινος Δακτύλιος για την Αθήνα. Η χρήση οχημάτων με κινητήρες φυσικού αερίου σε ελαφρά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα, που διακρίνονται για τα μειωμένα επίπεδα τόσο των εκπομπών ρύπων τους όσο και του παραγόμενου –κατά τη λειτουργία τους- θορύβου, αποτελεί ιδανική λύση για μια τεράστια γκάμα εφαρμογών όπως οι ταχυμεταφορές, οι διανομές προϊόντων, η αποκομιδή απορριμμάτων κ.ο.κ.

 

Παρακάτω σας παραθέτουμε ορισμένες προτάσεις επαγγελματικών οχημάτων που είναι διαθέσιμα και στη χώρα μας με κινητήρες φυσικού αερίου…

 

Fiat Fiorino SX 1,4 CNG

Μια ακόμη επιλογή στην οικογένεια «Natural Power» των εκδόσεων με φυσικό αέριο για τα ελαφρά επαγγελματικά της Fiat Professional είναι το Fiorino με τον κινητήρα των 1,4λτ. που αποδίδει ισχύ 77 ίππων και μέγιστη ροπή 190 Nm, καλύπτοντας φυσικά τις προδιαγραφές της Euro6 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων. Με μέση κατανάλωση καυσίμου
της τάξης των 4,4λτ./100χλμ., το Fiat Fiorino Natural Power βασίζεται σε δύο δεξαμενές χωρητικότητας 77 λτ. (13,2 κιλών) που εδράζονται κάτω πό το δάπεδο του χώρου φόρτωσης, χωρίς να επηρεάζουν έτσι τον ωφέλιμο όγκο του. Η μέγιστη αυτονομία με καύσιμο το φυσικό αέριο ανέρχεται στα 300 χλμ. ενώ το ρεζερβουάρ βενζίνης των 45λτ. έρχεται να προσθέσει επιπλέον 660 χλμ. Καταλήγοντας, αξίζει να αναφέρουμε πως με μήκος αμαξώματος της τάξης των 3.864χλστ., το Fiat Fiorino είναι σε θέση να υποστηρίξει φορτία με όγκο έως 2,8κ.μ. χάρη στην αναδίπλωση του διαχωριστικού και του καθίσματος του συνοδηγού.

 

Fiat Doblo 1,4 SX CNG

Μια από τις πληρέστερες προτάσεις της ελληνικής αγοράς στα Vanette, το νέο Doblo, διακρίνεται και για την μεγάλη ποικιλία εκδόσεων ως προς τους κινητήρες του. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, ένα μηχανικό σύνολο 1,4λτ. που
αποδίδει ισχύ 120 ίππων ενώ, αναλόγως της έκδοσης του αμαξώματος (κανονική ή Maxi) συνδέεται με 4 ή 5 δεξαμενές φυσικού αερίου χωρητικότητας έως και 22,5 κιλά. Παράλληλα με τον «οικολογικό» του χαρακτήρα, το Fiat Doblo Natural
Power είναι διαθέσιμο με ωφέλιμο χώρο φόρτωσης από 3,4 – 4,2 κ.μ. και δυνατότητα μεταφοράς φορτίων έως 1.000 κιλών. Αντίστοιχα, ο χώρος φόρτωσης έχει μήκος 1.820 χλστ. (2.170 χλστ. στις εκδόσεις Maxi) χωρίς την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού, πλάτος 1.714 χλστ. και ύψος 1.305 χλστ. αντίστοιχα.

 

Iveco Daily Natural Power

To «International Van of the Year 2015», μπορεί να έχει τροποποιηθεί πλήρως ως προς τη σχεδίαση και τα μηχανικά του μέρη σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές του ωστόσο, εξακολουθεί να αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή που προσφέρεται μάλιστα και σε εκδόσεις με καύσιμο το φυσικό αέριο, απευθείας από τη γραμμή παραγωγής. Ο 3,0λιτρος κινητήρας της FPT αποδίδει ισχύ 136 ίππων και μέγιστη ροπή 350Nm από τις 1.500 σ.α.λ. καλύπτοντας απόλυτα τις προδιαγραφές της Euro6 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων του. Η μέση κατανάλωση καυσίμου του κυμαίνεται αναλόγως της έκδοσης από τα 8,9 – 9,6kg/100χλμ.. Πέραν αυτού, χάρη στην πληρέστατη γκάμα εκδόσεων του, το Iveco Daily είναι σε θέση να καλύψει πολλαπλές λύσεις με τις εκδόσεις Van να έχουν μεικτό βάρος από 3,3 – 7,0t. και ωφέλιμο όγκο φόρτωσης από 7,3 – 19,6κ.μ., μια εξαιρετική επίδοση για τα δεδομένα της κατηγορίας.

 

Mercedes-Benz Sprinter NGT

Το Mercedes-Benz Sprinter NGT (Natural Gas Technology) είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με μονό (φυσικό αέριο) ή διπλό τύπο καυσίμου (βενζίνη/φυσικό αέριο). Ανάλογα με το μεικτό βάρος του (3,5t. ή 5,0t.), το Sprinter NGT μπορεί να εφοδιαστεί με έξι δεξαμενές CNG συνολικής χωρητικότητας 46 κιλών, ή τρεις δεξαμενές 39 κιλών αντίστοιχα. Ένα από τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν είναι πως, ο 1.800άρης κινητήρας του (156 ίπποι, 240 Nm ροπής) είναι σε θέση να  λειτουργήσει μόνο με φυσικό αέριο (στις εκδόσεις μονού καυσίμου) με το ρεζερβουάρ βενζίνης να έχει χωρητικότητα μόλις 15 λτ. Στις εκδόσεις με διπλό τύπο καυσίμου, το ρεζερβουάρ της βενζίνης είναι χωρητικότητας 100 λτ. Σε κάθε
περίπτωση, το Mercedes-Benz Sprinter NGT εμφανίζει μέγιστη αυτονομία έως και 1.200 χλμ. με μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του να κυμαίνεται από τα 1.150 – 3.466 κιλά ανάλογα με την έκδοση.

 

Opel Combo Van 1,4 CNG

Η νέα γενιά του γερμανικού Vanette μπορεί να αποκτηθεί και με δυνατότητα χρήσης φυσικού αερίου από τον 1.400άρη κινητήρα των 120 ίππων. Πέραν της δεξαμενής βενζίνης των 22λτ., το Combo Van CNG εφοδιάζεται με κυλινδρικές δεξαμενές φυσικού αερίου κάτω από το δάπεδο του χώρου φόρτωσης με συνολική χωρητικότητα 16,2kg. H μέγιστη αυτονομία του οχήματος κυμαίνεται από τα 625 – 750 χλμ. με συνδυασμό των δύο καυσίμων. Παράλληλα, το Opel Combo Van διακρίνεται για τις εξαιρετικές του μεταφορικές δυνατότητες καθώς στην έκδοση L1H1 είναι σε θέση να υποστηρίξει ωφέλιμο φορτίο 1.000 κιλών με τον ωφέλιμο όγκο του χώρου φόρτωσης να ανέρχεται στα 3,4κ.μ. χωρίς την αναδίπλωση του διαχωριστικού και του καθίσματος του συνοδηγού.

 

Piaggio Porter GreenPower

Μια από τις εταιρείες με μακρόχρονη παράδοση στην εξέλιξη κινητήρων με εναλλακτικούς τύπους καυσίμου (αλλά και ηλεκτροκίνητες εκδόσεις οχημάτων) είναι η Piaggio Professional. Η περίπτωση του Porter αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα με τις εκδόσεις «GreenPower» να εφοδιάζονται πλέον με έναν MultiTech κινητήρα 1.308 κ.εκ. που αποδίδει ισχύ 83 ίππων και μέγιστη ροπή 112 Nm. Η τροφοδοσία του εν λόγω μηχανικού συνόλου γίνεται από μια δεξαμενή  βενζίνης 35λτ. και δύο δεξαμενές φυσικού αερίου 55,2λτ. ή 64λτ., ανάλογα με την έκδοση του οχήματος (Porter ή Porter Maxxi). Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τύπο καυσίμου με τον οποίο επιθυμεί να λειτουργήσει ο κινητήρας μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό, δεξιά από το τιμόνι ενώ, τέσσερις λυχνίες LED τον ενημερώνουν για την ποσότητα αερίου καυσίμου που διαθέτει στις δεξαμενές του. Τέλος, πέραν του σαφέστατα οικολογικού χαρακτήρα
τους, οι εκδόσεις Porter GreenPower είναι σε θέση να υποστηρίξουν φορτία με βάρος έως και 1.120 κιλά.

 

Volkswagen eco load up!

Παρά το γεγονός ότι το συνολικό μήκος του αμαξώματος του δεν υπερβαίνει τα 3,54μ., το νέο μικρό επαγγελματικό πόλης της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι σε θέση να προσφέρει έναν εξαιρετικό χώρο φόρτωσης με μήκος 1.209χλστ., πλάτος 948 χλστ. και ύψος 873 χλστ., όπου μπορούν να φιλοξενηθούν αντικείμενα με συνολικό όγκο 990 λτ.
και βάρος έως και 438 κιλών (422 κιλά στην έκδοση με eco με καύσιμο το φυσικό αέριο). Το νέο mini-vanette της VW προσφέρεται σε δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις με ένα μηχανικό σύνολο 1,0λτ. που αποδίδει ισχύ 60 ή 75 ίππων, με τη μέση κατανάλωση καυσίμου του να ορίζεται στα 4,5 ή 4,7λτ./100χλμ. και τις εκπομπές ρύπων στα 105 ή 108 γρ./χλμ. Παράλληλα όμως είναι διαθέσιμο και στην έκδοση «eco load up!», όπου ο 3κύλιδρος κινητήρας των 999 κ.εκ. αποδίδει ισχύ 68 ίππων και κάνει χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο, καταναλώνοντας 2,9kg/100χλμ., με τις εκπομπές CO2 να ορίζονται στα 79g/km. Ειδικά για την έκδοση «eco load up», δύο δεξαμενές φυσικού αερίου με συνολική χωρητικότητα 11kg και το ρεζερβουάρ βενζίνης των 10λτ., διασφαλίζουν μέγιστη αυτονομία της τάξης των 600χλμ.

 

Volkswagen Caddy TGI

Διαθέσιμο σε επιβατικές και επαγγελματικές εκδόσεις με κανονικό ή μακρύ (Maxi) μήκος, το νέο VW Caddy TGI BlueMotion, εφοδιάζεται με ένα μηχανικό σύνολο 1,4λτ. που αποδίδει ισχύ 110 ίππων και μέγιστη ροπή 200 Nm. Η μέση κατανάλωση CNG ορίζεται στα 4,1 kg/100χλμ. (4,3kg/100χλμ. στις εκδόσεις Caddy Maxi) και οι εκπομπές CO2 στα 112 g/km (από 123 g/km για τις εκδόσεις με κιβώτιο DSG). Κατά την εκκίνηση του και μέχρι να «ζεσταθεί» σε θερμοκρασίες κάτω από -10 βαθμούς Κελσίου, το εν λόγω μηχανικό σύνολο κάνει χρήση της αμόλυβδης βενζίνης (δεξαμενή 13λτ. σε όλες τις εκδόσεις) ωστόσο, από εκεί και πέρα λειτουργεί αποκλειστικά με φυσικό αέριο. Οι δεξαμενές του FISIKON εδράζονται κάτω από τον χώρο φόρτωσης. Στην περίπτωση του Caddy είναι τέσσερις, (26kg), ενώ στο Caddy Maxi είναι πέντε (37kg). Με βάση τη μέση κατανάλωση φυσικού αερίου που προαναφέραμε, το Caddy TGI
BlueMotion επιδεικνύει αυτονομία έως 630 χλμ. (860 χλμ., εκδόσεις Maxi) ,την ίδια στιγμή που ο ωφέλιμος όγκος του χώρου φόρτωσης παραμένει αναλλοίωτος στα 3.200 λτ. (Caddy Van) ή στα 4.130 λτ. (Caddy Maxi Van) αντίστοιχα.

 

Ανεξάντλητες οι οικολογικές λύσεις που προσφέρει το FISIKON

Η χρήση του φυσικού αερίου –CNG ως καύσιμο δεν περιορίζεται φυσικά στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα καθώς, πολλαπλές είναι και οι επιλογές στην ελληνική αγορά σε ότι αφορά στα οχήματα TAXI που είναι διαθέσιμα στη χώρα μας.
Παράλληλα, στο σύνολο τους σχεδόν, οι διεθνείς εταιρείες κατασκευής λεωφορείων και φορτηγών, προσφέρουν –και στη χώρα μας- ολοκληρωμένες λύσεις εκπροσώπων τους, με κινητήρες που είναι σε θέση να κάνουν χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο, απευθείας από την γραμμή παραγωγής.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει