Περισσότερα πρατήρια CNG από την ΔΕΠΑ

Τα σχέδια της ΔΕΠΑ για τη διάδοση του φυσικού αερίου παρουσίασε ο κ. Στέφανος Οικονομίδης, Διευθυντής Δραστηριοτήτων, Επικεφαλής Έργου Ανάπτυξης Αεριοκίνησης της εταιρείας, στο συνέδριο το συνέδριο EcoMobility Conference που πραγματοποιήθηκε στις 22/3.

Όπως ανέφερε ο κύριος Οικονομίδης, στόχος της ΔΕΠΑ είναι η αύξηση του δικτύου πρατηρίων σε πανελλαδική κλίμακα, καθώς και η αύξηση του στόλου ελαφρών και βαρέων οχημάτων με CNG.

«Συζητείται το δίλημμα αν θα πρέπει πρώτα να γίνουν αυτοκίνητα ή σταθμοί. Στη ΔΕΠΑ αποφασίσαμε να το λύσουμε εξαρχής: την ίδρυση πρατηρίων με παράλληλη δημιουργία στόλου οχημάτων», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Όπως πρόσθεσε, σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ έχει δημιουργηθεί ένα δίκτυο 11 πρατηρίων, ενώ δύο ακόμη (στον Ασπρόπυργο και την Ηλιούπολη) είναι έτοιμα να λειτουργήσουν.

«Στα επόμενα τρία χρόνια το δίκτυο θα επεκταθεί. Θα δημιουργήσουμε 13 σταθμούς, κατασκευάζουμε τρίτο σταθμό στη Θεσσαλονίκη, στη Χαλκίδα, στην Καρδίτσα και την Τρίπολη και σε άλλες περιοχές για να καλύψουμε το ηπειρωτικό κομμάτι της χώρας. Το επόμενο δίμηνο θα λειτουργήσει πρατήριο στα Ιωάννινα, ένα πρατήριο σταθμός καθώς θα λειτουργήσει στο αστικό ΚΤΕΛ το οποίο θα λειτουργεί και ως δημόσιο πρατήριο», επισήμανε.

Παράλληλα, έκανε αναφορά στα 13 πρατήρια σημεία στις εθνικές οδούς, που θα δημιουργηθούν σε ορίζοντα τριετίας.

Τα πρατήρια αυτά θα γίνουν πραγματικότητα, χάρις στην ένταξη στον ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connection Europe Facility – CEF) σχετικής πρότασης που είχε υποβάλει η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με τρεις άλλες εταιρείες.

Η χωροθέτησή τους θα γίνει στο κεντρικό δίκτυο της χώρας, που αποτελεί μέρος των ευρωπαϊκών οδικών αξόνων.

Έτσι, θα εγκατασταθούν πρατήρια στο ύψος της Λάρισας, της Θήβας, της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Κοζάνης, του Κιάτου, των Ιωαννίνων, της Ξάνθης και των Σερρών.

Το κόστος θα ανέλθει σε περίπου 9 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί κατά 50% από το CEF και κατά 50% από ίδιους πόρους.

Η επέκταση των υποδομών σε συνδυασμό με το πλεονέκτημα της μεγάλης οικονομίας που προσφέρει η κατανάλωση συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) σε σχέση με τη βενζίνη, καλύπτοντας την ίδια διαδρομή με 60 – 65% λιγότερο κόστος, αναμένεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη διείσδυση της αεριοκίνησης στην χώρα μας.

ECO & Αεριοκίνηση

Μπορεί επίσης να σας αρέσει