Οικονομία 20% από τη χρήση CNG στα οχήματα Δήμων

Οικονομία 20% από τη χρήση CNG στα οχήματα Δήμων

Με ταυτόχρονη μείωση καυσαερίου και θορύβου

 

Η χρήση του CNG έχει αποδειχθεί στην πράξη, ως η πλέον συμφέρουσα για τους πολίτες τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, με την πλειοψηφία των χωρών ανά τον κόσμο, να την προκρίνουν και ως την κορυφαία αυτή τη στιγμή, για τη μείωση του «αποτυπώματος» στο περιβάλλον. Πρόκειται άλλωστε, για το λεγόμενο «πράσινο» καύσιμο, το οποίο πέραν της μεγάλης εξοικονόμησης χρημάτων, προσφέρει και κατακόρυφη μείωση των καυσαερίων, σε μία εποχή μάλιστα, που η… διάσωση του Κλίματος, βρίσκεται στην κορυφή των παγκοσμίων προτεραιοτήτων.
Συγκεκριμένα πάντως, η υπεροχή του φυσικού αερίου έναντι των συμβατικών καυσίμων στην αυτοκίνηση, επιβεβαιώνεται και από την πρόσφατη έρευνα του Διαδημοτικού Συνδέσμου για την Βιώσιμη Ανάπτυξη, που παρουσιάστηκε στο συνέδριο «ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ», το οποίο και διοργανώθηκε με τη συνεργασία της Eυρωπαϊκής Επιτροπής (Αντιπροσωπεία στην Ελλάδα και DG Εnergy), τη συμμετοχή των συναρμόδιων υπουργείων, δημόσιων φορέων, του ιδιωτικού τομέα, της Αυτοδιοίκησης και της αγοράς (επιχειρηματικοί-βιομηχανικοί, ναυτιλιακοί φορείς κλπ) και χορηγούς, τη FΙSIKON, τη ΔΕΠΑ, την ΕΠΑ ΑΤΤΙΚΗΣ και τις ΕΠΑ Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης, ενώ υποστηρικτής ήταν ο Νηογνώμων DNV-GL.

 

Το φυσικό αέριο στην Τοπική Αυτοδιοίκηση

Στην έρευνα που παρουσίασε λοιπόν, ο Γενικός Διευθυντής του ΣΒΑΠ και πρόεδρος της Ένωσης Δημάρχων Αττικής, κ. Παύλος Καμάρας, επεσημάνθη ο ειδικός ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την ανάπτυξη της χρήσης του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση και ειδικότερα στα βαρέα οχήματα των Δήμων, εν όψει και του νέου ΕΣΠΑ. Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα λοιπόν, οι ΟΤΑ που είναι μέλη του Συνδέσμου, έχουν συνολικά 773 οχήματα, με μέση ηλικία 12 έτη. Εξ αυτών δε, μόνο το 3% χρησιμοποιεί ως καύσιμο και το φυσικό αέριο, γεγονός που οδηγεί στην εκτίμηση ότι η μετατροπή των οχημάτων ντίζελ σε χρήση CNG, θα έχει ως αποτέλεσμα μία οικονομία καυσίμου που θα κυμαίνεται κοντά 20%, με παράλληλη μείωση τόσο των καυσαερίων, σε ποσοστό που μπορεί να φθάνει ακόμη και το 80%, όσο και του θορύβου κατά ένα ποσοστό της τάξης του 40%.
Όπως προκύπτει από την έρευνα μάλιστα, η έστω και μερική μετατροπή αυτού του στόλου σε χρήση CNG, θα μπορούσε να επιφέρει σημαντική εξοικονόμηση δημοτικών πόρων και μείωση της αέριας ρύπανσης. Η πλέον κατάλληλη στρατηγική δε, προς αυτή την κατεύθυνση, εκτιμάται ότι είναι η επιλογή ορισμένων τύπων οχημάτων, όπως απορριμματοφόρα, φορτηγά, λεωφορεία και επιβατικά, και εν συνεχεία η εφαρμογή σε αυτά μίας ή δύο μεθόδων μετατροπής τους σε καύση φυσικού αερίου.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει