Οι έλληνες εφοπλιστές δυναμικά στον κλάδο των FSRU

Οι έλληνες εφοπλιστές δυναμικά στον κλάδο των FSRU

Οι Έλληνες εφοπλιστές αποδεικνύουν για άλλη μια φορά πως βλέπουν μπροστά, μπαίνοντας δυναμικά στο νέο κλάδο που αφορά τις πλωτές εγκαταστάσεις υποδοχής, προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), γνωστές στην αγορά αυτή ως Floating Storage & Regasification Unit ή FSRU.

 

Ο Γιώργος Προκοπίου με τη Dynagas έχει δώσει παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο πλωτών μονάδων, ενώ οι Γιάννης Αγγελικούσης για λογαριασμό της Maran Tankers Management και ο Πήτερ Λιβανός για την GasLog έχουν κάνει από μία παραγγελία.

 

Η χωρητικότητά τους είναι 173.400 κυβικά μέτρα το καθένα. Το κόστος ναυπήγησης των πλοίων κυμαίνεται στα 300 εκατ. δολάρια.Τα εξειδικευμένα αυτά πλοία θεωρούνται από τους διεθνείς οικονομικούς αναλυτές ως το πιο περιζήτητο περιουσιακό στοιχείο της εποχής. Την περασμένη 10ετία υπήρχε μόλις ένα τέτοιου τύπου πλοίο στον κόσμο. Σήμερα ο αριθμός τους έχει ξεπεράσει τα 20 και μέσα στην επόμενη τριετία θα φθάσει τα 55-60 κομμάτια.

 

Σύμφωνα με τους αναλυτές της αγοράς ενέργειας, «ένα τέτοιο πλοίο μπορεί να δώσει οικονομικές λύσεις σε κράτη που χρειάζονται άμεσα ενεργειακούς πόρους. Είναι φιλικό στο περιβάλλον, ενώ χρειάζεται τον μισό χρόνο για να κατασκευαστεί από ό,τι ένας επίγειος τερματικός σταθμός».

 

Στην Ελλάδα υπάρχουν δύο επενδυτικά σχέδια για πλωτούς σταθμούς υποδοχής, προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος.

 

Το ένα έχει ήδη δρομολογηθεί και αδειοδοτήθηκε στις αρχές του 2015. Είναι project της Gastrade του ομίλου Κοπελούζου, της οποίας ο Πήτερ Λιβανός μέσω της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά GasLog Ltd απέκτησε τον περασμένο Δεκέμβριο το 20% του μετοχικού της κεφαλαίου και αφορά τερματικό σταθμό σε θαλάσσιο χώρο που βρίσκεται 17,5 χλμ. ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης.

 

Η Αλεξανδρούπολη θα αποτελέσει μια νέα πύλη εισόδου φυσικού αερίου στις αγορές της Νοτιoανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης. Θα έχει αποθηκευτικούς χώρους 170.000 κυβικών μέτρων και δυνατότητα παροχής φυσικού αερίου 6,1 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως.

 

Η πλωτή μονάδα θα συνδέεται με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου με αγωγό μήκους 28 χλμ. και μέσω του αγωγού αυτού το αεριοποιημένο LNG θα προωθείται στις αγορές τόσο της Ελλάδας όσο και της ευρύτερης περιφέρειας- και ειδικότερα της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Σερβίας, της Ουγγαρίας, αλλά και της Ουκρανίας. Συνδυάζεται με τον διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB), αλλά και με τον αγωγό TAP.

 

Το άλλο είναι της ΔΕΠΑ, ονομάζεται Aegean LNG και αφορά στην εγκατάσταση πλωτού τερματικού στον κόλπο της Καβάλας, το οποίο θα υποδέχεται υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

 

ECO & Ναυτιλία

Μπορεί επίσης να σας αρέσει