Οι Δήμοι επενδύουν στην αεριοκίνηση (CNG)

Ολοένα και περισσότερες πόλεις σε παγκόσμιο επίπεδο στρέφονται στο φυσικό αέριο για την κίνηση των οχημάτων τους (ΙΧ και ΔΧ) ενώ και στην Ελλάδα, η αγορά του FISIKON επεκτείνεται διαρκώς.

 

 

Μπορεί η ανανέωση του στόλου απορριμματοφόρων μιας πόλης λιγότερων από 800.000 κατοίκων με νέα οχήματα που καίνε φυσικό αέριο – αντί για πετρέλαιο – να εξοικονομήσει άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ ετησίως για τις δημοτικές αρχές; Η απάντηση είναι ναι, και μάλιστα μειώνοντας παράλληλα δραστικά την επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Αυτό προκύπτει από την πρόσφατη εμπειρία του δήμου Κολόμπους στο Οχάιο των Ηνωμένων Πολιτειών. Μια πολιτεία που φαίνεται πως πρωτοστατεί στην υιοθέτηση του φυσικού αερίου ως καύσιμο για τους στόλους κοινωφελών οχημάτων όπως είναι τα απορριμματοφόρα και τα λεωφορεία. Χωρίς να είναι η μόνη ωστόσο, καθώς και άλλες πόλεις, όπως η ομώνυμη της ελληνικής πρωτεύουσας, Αθήνα, της Αλαμπάμα, στρέφονται με εντυπωσιακά αποτελέσματα στο φυσικό αέριο. Και ειδικότερα, στο συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή CNG (από τα αρχικά της ορολογίας Compressed Natural Gas), το οποίο σημειώνεται ότι ουδεμία σχέση έχει με το γνωστό σε όλους υγραέριο.

Πρόκειται για το καύσιμο με το οποίο η ΔΕΠΑ (Δημόσια Επιχείρηση Αερίου) τροφοδοτεί ήδη εδώ και χρόνια περισσότερα από 600 λεωφορεία και 100 απορριμματοφόρα της Αττικής, με μεγάλο όφελος τόσο για τα οικονομικά μεγέθη της τοπικής αυτοδιοίκησης, όσο και για το περιβάλλον. Πρόκειται για το καύσιμο με την ονομασία FISIKON που πλέον διατίθεται για ΙΧ οχήματα, ταξί και κάθε τύπο οχήματος – επαγγελματικού ή μη – από το ταχέως αναπτυσσόμενο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού που οικοδομεί η ΔΕΠΑ.

Έτσι, με αιχμή του δόρατος την ανάπτυξη του δικτύου της ΔΕΠΑ και τη στροφή των καταναλωτών σε οικονομικότερα και φιλικότερα προς το περιβάλλον αυτοκίνητα, η διείσδυση του καυσίμου στην Ελλάδα αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς, με το δήμο της Θεσσαλονίκης να κάνει κι εκείνος πλέον βήματα στο «δρόμο της αεριοκίνησης». Για την ακρίβεια, μέχρι σήμερα, η ΔΕΠΑ έχει θέσει σε λειτουργία δύο ιδιόκτητα πρατήρια FISIKON εντός της Αττικής, στην Ανθούσα, σταθμός ο οποίος εξυπηρετεί όλα τα οχήματα (ΔΧ και ΙΧ) σε 24ωρη βάση και στα Aνω Λιόσια, σταθμός ο οποίος εξυπηρετεί την τροφοδότηση λεωφορείων και απορριμματοφόρων.

 

 

Η επέκταση της αγοράς φυσικού αερίου στην Ελλάδα

Επιπλέον, η εταιρία – σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ – έχει θέσει σε λειτουργία τρεις ακόμη σταθμούς ανεφοδιασμού φυσικού αερίου κίνησης FISIΚON: δύο στην Αθήνα, στην Κηφισιά, επί της λεωφόρου Κηφισίας και στη Φιλαδέλφεια, στο 8ο χλμ της Εθνικής Οδού, και έναν σταθμό στη Θεσσαλονίκη, στο Δήμο Πυλαίας, επί της λεωφόρου Γεωργικής Σχολής.

 

Συγκεκριμένα, το Κολόμπους του Οχάιο υιοθέτησε προς τετραετίας ένα μεταρρυθμιστικό σχέδιο για την εξοικονόμηση πόρων με τίτλο «Green Fleet Action Plan» και ο προ ολίγων μηνών πρώτος απολογισμός από την αντικατάσταση του στόλου των απορριμματοφόρων είναι εντυπωσιακός. Εξοικονομεί 1,2 εκατομμύρια δολάρια μόνον από αυτή την κίνηση και δρομολογεί πλέον ανάλογες λύσεις και για τα άλλα δημοτικά οχήματα.

 

 

Τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα του Fisikon

Το φυσικό αέριο είναι ένα αέριο μείγμα υδρογονανθράκων που εξορύσσεται από υπόγειες κοιλότητες. Εξαιτίας των ιδιοτήτων του, υπερέχει έναντι των υπολοίπων πρωτογενών μορφών ενέργειας και για αυτό, έχει ανακηρυχθεί και αποτελεί πλέον βασική ενεργειακή επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ παράλληλα θεωρείται το καύσιμο του 21ου αιώνα και συγχρόνως γέφυρα μετάβασης από τις συμβατικές στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Επιτυγχάνει μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση από όλα τα άλλα καύσιμα σε όλους τους τομείς της παραγωγής, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση ενέργειας και τη μείωση του ενεργειακού κόστους.

Επιπλέον, είναι πολύ πιο φιλικό στο περιβάλλον, καθώς επιβαρύνει κατά τουλάχιστον 38% λιγότερο από τον άνθρακα, 28% λιγότερο από το μαζούτ και 24% από το πετρέλαιο ντίζελ. Και φυσικά παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία, ευκολία χρήσης και διαχείρισης σε σχέση με τα άλλα καύσιμα, τόσο στις οικιακές όσο και στις εμπορικές και βιομηχανικές εφαρμογές.

Τα τελευταία χρόνια, το φυσικό αέριο έχει αποδείξει τη χρησιμότητα του και στην αυτοκίνηση, δεδομένου ότι μπορεί να εξοικονομήσει πολύ χαμηλότερο κόστος καυσίμων, ενώ ένας τυπικός κινητήρας φυσικού αερίου λειτουργεί με σημαντικά χαμηλότερο θόρυβο από τους αντίστοιχους πετρελαιοκινητήρες.

Με αυτά τα δεδομένα, ειδικότερα σε ότι αφορά την Ελλάδα, και ενόψει των ερχόμενων Δημοτικών Εκλογών, η αξιοποίηση των ωφελειών που προσφέρει η χρήση του φυσικού αερίου στην οικιακή και επαγγελματική χρήση, και ιδιαίτερα στην αυτοκίνηση, θα πρέπει να συνυπολογιστεί από τους υποψηφίους Δημάρχους κατά την κατάρτιση των προγραμμάτων τους.

 

 

 

Mercedes-Benz E 200 Natural Drive Taxi

Η κορυφαία πρόταση της Mercedes-Benz στην ελληνική αγορά των Taxi είναι διαθέσιμη στην έκδοση Natural Drive με τον κινητήρα των 2,0λτ. που αποδίδει ισχύ 156 ίππων.

Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις στο επιβλητικό Taxi της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ωστόσο, χάρη στη δυνατότητα χρήσης και του φυσικού αερίου ως καύσιμο, η μέση κατανάλωση καυσίμου του για μεικτό κύκλο κίνησης περιορίζεται στα 6,3λτ./100 χλμ. ενώ την ίδια στιγμή, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), περιορίζονται στα 116 g/km μόλις!

Φυσικά περιττεύει να τονίσουμε πως το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας της Mercedes-Benz E-Class Taxi δεν επιδέχεται –ουσιαστικά- αρνητικής κριτικής ενώ το ίδιο ισχύει για την ποιότητα κύλισης καθώς και το επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας.

 

 

 

Volkswagen Passat EcoFuel Taxi

Με περισσότερες από 2 δεκαετίες εμπειρίας στην εξέλιξη οχημάτων με καύσιμο το φυσικό αέριο, η VW προσφέρει και στην ελληνική αγορά την έκδοση EcoFuel για το Passat Taxi. Εφοδιασμένο με τρεις υποδαπέδιες δεξαμενές φυσικού αερίου, κατασκευασμένες από ειδικής επεξεργασίας χάλυβα, το Passat EcoFuel Taxi είναι σε θέση να διανύσει έως και 980 χλμ. πριν να χρειαστεί ανεφοδιασμό.

Σημαντικό είναι το γεγονός πως δεν υπάρχουν διακόπτες για την μετάβαση μεταξύ των δύο τύπων καυσίμων. Το Passat EcoFuel σχεδιάστηκε με γνώμονα τη χρήση φυσικού αερίου. Η βενζίνη χρησιμοποιείται μόνο για την εκκίνηση του κινητήρα ενώ, όταν οι δεξαμενές φυσικού αερίου αδειάσουν, το σύστημα στρέφεται στο ρεζερβουάρ της βενζίνης.

Μέχρι στιγμής, στην πράξη έχει αποδειχθεί πως μετά από χρήση 15.000 χλμ. το κόστος κατανάλωσης καυσίμου (ευρώ/χλμ.) είναι μειωμένο κατά μέσο όρο από 50%-60% σε σχέση με διάφορες επιλογές πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει