Μεγαλώνει ο αριθμός των αυτοκινήτων που χρησιμοποιεί φυσικό αέριο (CNG) στην Ευρώπη

Αύξηση της τάξης του 10% ετησίως, ενώ την ίδια στιγμή στην Ελλάδα διευρύνεται το δίκτυο ανεφοδιασμού

 

Στην πρώτη γραμμή των πανευρωπαϊκών τάσεων της αυτοκίνησης βρίσκεται η χρήση του φυσικού αερίου, καθώς ο συνολικός αριθμός οχημάτων καύσης CNG (Compressed Natural Gas) συνεχίζει να αυξάνεται με σταθερούς ρυθμούς, παρά την κρίση που πλήττει τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Πρόκειται για το καύσιμο που στην Ελλάδα είναι πλέον γνωστό ως FISIKON και το οποίο διατίθεται στην ελληνική αγορά από τη ΔΕΠΑ, μέσω δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού που αναπτύσσει η εταιρία σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ.

 

Πολύ οικονομικότερο και με πολύ χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και πρακτικά μηδενικές εκπομπές σωματιδίων, το φυσικό αέριο κίνησης  έρχεται ως φυσική απάντηση στην ανάγκη των Ευρωπαίων για φθηνότερη μετακίνηση και καθαρότερες πόλεις. Πόσο μάλλον στην Ελλάδα, όπου το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών τα τελευταία χρόνια έχει καταρρεύσει.

 

Τα στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι εντυπωσιακά. Ακόμα και σε χρονιές κατά τις οποίες η αγορά του αυτοκινήτου περιήλθε σε ύφεση, το τμήμα της αγοράς που αφορά σε οχήματα καύσης φυσικού αερίου συνέχισε να αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς.Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά στα τελευταία στατιστικά στοιχεία που συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε η Ένωση NGVA Europe (Natural Gas Vehicle Association) σε συνεργασία με το περιοδικό GVR (Gas Vehicles Report). Τα στοιχεία αυτά δημοσιοποιήθηκαν προ ολίγων ημερών και αφορούν στο συνολικό αριθμό οχημάτων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο στην Ευρώπη, τις κατηγορίες οχημάτων από τις οποίες απαρτίζεται και τον αριθμό των δημοσίων σταθμών ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο. Τα πρατήρια δηλαδή φυσικού αερίου κίνησης, όπως αυτά που λειτουργεί η ΔΕΠΑ στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ.

 

Ειδικότερα, οι καταναλωτές εντός Αττικής εξυπηρετούνται ήδη από το σταθμό τροφοδότησης στην Ανθούσα – ο οποίος λειτουργεί σε 24ωρη βάση, εξυπηρετώντας ΔΧ και ΙΧ οχήματα. Επιπλέον, ένας δεύτερος σταθμός στα Ανω Λιόσια εξυπηρετεί αποκλειστικά λεωφορεία και απορριμματοφόρα, ενώ πρόσφατα, προστέθηκε ένας ακόμη νέος σταθμός για τους καταναλωτές, στο Δήμο Κηφισιάς (επί της λεωφόρου Κηφισίας). Επιπλέον, στις 23 Οκτωβρίου εγκαινιάστηκε και το πρώτο πρατήριο FISIKON της Θεσσαλονίκης, στο Δήμο Πυλαίας (επί της Λεωφόρου Γεωργικής Σχολής), από τον οποίο απέκτησαν πλέον πρόσβαση στα οφέλη του FISIKON και οι Θεσσαλονικείς καταναλωτές.

 

Ο συνολικός αριθμός των οχημάτων που χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο στην Ευρώπη αγγίζει τα 1,85 εκατομμύρια. Έτσι, υπολογίζεται ότι κατά προσέγγιση ο ευρωπαϊκός στόλος οχημάτων φυσικού αερίου αυξήθηκε σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο κατά 9,3%, ενώ σε διεθνές επίπεδο ο ρυθμός αύξησης ήταν ακόμα υψηλότερος, φθάνοντας το 11,6%. Όπως είναι λογικό, μαζί με τον αριθμό των οχημάτων, αυξήθηκε και ο αριθμός των πρατηρίων φυσικού αερίου, που στην Ευρωπαϊκή Ένωση ξεπέρασε πλέον τις τρεις χιλιάδες.

 

Μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών, μακράν το μεγαλύτερο στόλο έχει η Ιταλία και ακολουθεί η Γερμανία. Γεγονός που συνάδει και με την πρωτοπορία που έχουν υποδείξει ιταλικές και γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες στο λανσάρισμα μοντέλων φυσικού αερίου, πολλά εκ των οποίων είναι πλέον διαθέσιμα και στην Ελλάδα. Σημαντικούς στόλους έχουν φυσικά και η Γαλλία, η Βουλγαρία, η Ολλανδία και η Σουηδία, ενώ πλέον και η Ελλάδα μπαίνει σε τροχιά ανάπτυξης στο χώρο της αεριοκίνησης.

 

Η ανάπτυξη του δικτύου ανεφοδιασμού είναι φυσικά από τις κρισιμότερες παραμέτρους για τη διάδοση του φυσικού αερίου ως καυσίμου. Σε αυτό το πλαίσιο, στα εγκαίνια του πρώτου πρατηρίου FISIKON που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες στην Πυλαία Θεσσαλονίκης, ο υφυπουργός ΠΕΚΑ, κ. Μάκης Παπαγεωργίου, υπογράμμισε τη σημασία της εδραίωσης της αυτοκίνησης με φυσικό αέριο στη χώρα, επισημαίνοντας πως η ΔΕΠΑ εισάγει στις ζωές και τους δρόμους των Ελλήνων πολιτών μία βιώσιμη και εφικτή εναλλακτική πρόταση στα συμβατικά καύσιμα.

 

Γεγονός είναι ότι το φυσικό αέριο κίνησης FISIKON έχει τη στήριξη όλων… Και πώς να μην υποστηρίζεται από φορείς και καταναλωτές όταν τα επίπεδα εξοικονόμησης που προσφέρει στους οδηγούς είναι τόσο εντυπωσιακά;

 

Για του λόγου το αληθές, σε διαγωνισμό που έκανε η γερμανική ένωση αυτοκινητιστών ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), ένα Fiat Panda καύσης CNG κατάφερε να διανύσει 720 χλμ. δαπανώντας μόλις 30 ευρώ, όταν τα υπόλοιπα 241 αυτοκίνητα που εξετάστηκαν, συμπεριλαμβανομένων σε αυτά υβριδικών και πετρελαιοκίνητων, δεν ξεπέρασαν το όριο των 500 χλμ!

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει