Κιτσάκος: Τεχνικά και οικονομικά βιώσιμος ο East Med

Ο αγωγός East Med είναι βιώσιμος από τεχνικής και οικονομικής άποψης και είναι ο ορισμός αυτού που λένε οι Βρυξέλλες “διαφοροποίηση”, καθώς προσφέρει διαφοροποίηση πηγών εφοδιασμού, όδευσης και αγορών, τόνισε ο  διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Θεόδωρος Κιτσάκος, μιλώντας στο συνέδριο της HAEE.

 

Όπως τόνισε, οι σχετικές μελέτες έδειξαν τη βιωσιμότητα του έργου, ενώ το επόμενο σημαντικό βήμα για την υλοποίησή του είναι η συνεδρίαση που θα γίνει στις Βρυξέλλες στις 7 Ιουνίου.

 

Σχετικά με τις ευρύτερες εξελίξεις στην περιοχή, ο κ. Κιτσάκος τόνισε ότι σε περίπτωση που ανακαλυφθούν νέα κοιτάσματα στην Κύπρο, τότε θα μπορούσε να υλοποιηθεί και ο East Med και ένας αγωγός προς Τουρκία, τον οποίο εξετάζουν οι Ισραηλινοί. Επίσης, ο δ.σ. της ΔΕΠΑ είπε ότι δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή συγκεκριμένος αριθμός για την χωρητικότητα του East Med, αλλά αυτή αναμένεται σε πρώτη φάση να φτάσει τα 14-15 δις. κ.μ. ετησίως με προοπτική αναβάθμισης στα επίπεδα των 26-27 δις. κ.μ.

 

Στο πλαίσιο των νέων δεδομένων στην ευρύτερη περιοχή ο κ. Κιτσάκος τόνισε ότι πρέπει να εξαταστούν σοβαρά υποδομές όπως η υπόγεια αποθήκη αερίου στην Καβάλα και το FSRU στην Αλεξανδρούπολη.

 

Το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί ευρωπαϊκή ενεργειακή πύλη και ταυτόχρονα το άνοιγμα της εγχώριας και περιφερειακής αγοράς ενέργειας την καθιστά σημαντική χώρα προορισμού, δημιουργεί τις προϋποθέσεις να εξελιχθεί σε ενεργειακό κόμβο, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κιτσάκος, τονίζοντας ότι ιδιαίτερα η περιοχή της Αλεξανδρούπολης συγκεντρώνει όλες τις δυνατότητες και τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού ενεργειακού κόμβου για την ευρύτερη περιοχή, προκειμένου να διευκολυνθεί η διέλευση φυσικού αερίου από τις περιοχές της Κασπίας, της Ρωσίας, του Ιράν αλλά και υγροποιημένου φυσικού αερίου spot.

 

Ο CEO της ΔΕΠΑ τόνισε ότι εθνικός στόχος πρέπει να είναι η κάλυψη κατά 70% συνολικά των ενεργειακών αναγκών από αέριο και ΑΠΕ. Επισήμανε ωστόσο ότι προκειμένου να γίνει η Ελλάδα ενεργειακός κόμβος χρειάζεται να αναπτύξει και τη δική της εγχώρια αγορά φυσικού αερίου. “Πρέπει να είμαστε έστω ένας μεσαίου μεγέθους παίκτης”, είπε χαρακτηριστικά. Προς την κατεύθυνση αυτή, η ΔΕΠΑ κάνει επίπονες προσπάθειες για την ενίσχυση της κατανάλωσης αερίου μέσω της επέκτασης του δικτύου σε νέες περιοχές, όπως ανέφερε.

 

O κ. Κιτσάκος υπογράμμισε ότι στόχος της εταιρείας είναι να καλλιεργήσει “κουλτούρα αερίου” στην ελληνική κοινωνία με διπλασιασμό των μετρητών από 355 χιλιάδες σε 700 χιλιάδες μέχρι το 2026. Στα πλάνα της εταιρείας περιλαμβάνεται η αξιοποίηση των τεχνολογιών LNG και CNG για επέκταση της χρήσης του καυσίμου σε απομακρυσμένες περιοχές, νησιά και μεμονωμένους πελάτες, η έλευση του αερίου στην Κρήτη και άλλα μεγάλα νησιά του Αιγαίου σε συνεργασία με τη ΔΕΗ. Επίσης μέχρι το 2021 αναμένεται να έχει διασφαλιστεί η προμήθεια αερίου σε 16 πρωτεύουσες νομών και άλλες μικρότερες πόλεις και βιομηχανικές περιοχές.

 

Αναμένεται να προστεθούν 1200 χιλιόμετρα νέων δικτύων που θα προστεθούν στα 450 χιλιόμετρα του υφιστάμενου δικτύου, έργα που στη φάση κατασκευής θα δημιουργήσουν πάνω από 2 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και 1000 μόνιμες στη φάση της λειτουργίας.

 

Τέλος ο κ. Κιτσάκος αναφέρθηκε στα πλάνα της ΔΕΠΑ για ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας στη λιανική αγορά, την προώθηση του LNG ως καυσίμου για τη ναυτιλία αλλά και το εξαιρετικά ενδιαφέρον πρόγραμμα για επέκταση της χρήσης της αεριοκίνησης.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει